[VB] Objecten in Listview gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Eigenlijk omschrijft de titel precies wat ik wil namelijk objecten in Listview gebruiken. Ik zou het ven toelichten.

Ik heb een listview daar wil ik mapjes in weergeven waar ik in een kolom de attributen kan laten zien doormiddel van checkboxjes en ik wil de grote van een submap ten opzichte van de bovenliggende map laten zien een soort percentage balk dus

Ik heb op google gezocht en kan er geen donder over vinden en ook hier op GoT kan ik er niks van vinden. Ik ben niet zo snel iemand die al gelijk naar forum wil gaan voor dit soort probs duzzzz. Heeft iemand ervaring met objecten in een listview waar moet ik mee beginnen.

Alle hulp is welkom, alvast bedankt!!!

W3designer.nl

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Heb je't over VB6 ? Dan zou ik in jouw geval een custom control bouwen... lijkt me nog het handigste. In ieder geval heb ik het ooit zo opgelost toen ik een image in een combobox wou weergeven

[ Voor 40% gewijzigd door Yoeri op 12-03-2004 20:20 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Robbedoeske schreef op 12 maart 2004 @ 20:19:
Heb je't over VB6 ? Dan zou ik in jouw geval een custom control bouwen... lijkt me nog het handigste
Ja idd VB6, ik zou eens naar custom control gaan kijken nog nooit iets mee gedaan dus ik wist geen eens bestaan er van :D.

Ik ga even kijken wat ik met custom control mee kan doen.

W3designer.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40
DarkSilence schreef op 12 maart 2004 @ 20:22:
[...]
Ik ga even kijken wat ik met custom control mee kan doen.
Alles, je gaat nl. je eigen control gaan bouwen.

https://fgheysels.github.io/

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
whoami schreef op 12 maart 2004 @ 20:28:
[...]
Alles, je gaat nl. je eigen control gaan bouwen.
Maar dan moet ik ook de hele listview opnieuw schrijven dat lijkt me wel heel véél werk kan ik dan wel de listview gebruiken en dan met bepaalde api call's iets doen lijken dat het in de listview staat of ook werkelijk in de listview staat. anders ben ik wel heel lang bezig met mijn proggie

W3designer.nl

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Iemand anders een idee?

W3designer.nl

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025
Aangezien je een folderstructuur wilt maken, kan je beter een treeview gebruiken ipv een listview. Ik zou de percentagebalk veranderen naar een nummeriek gegeven, dat is in een oogopslag duidelijker (is het nou 42% of 46%) als je een klein balkje gebruikt.

De gegevens (files / folders, sizes en attributen) zal je via functies en API calls moeten ophalen. Waarschijnlijk kun je daar de DriveListBox en FileListBox voor gebruiken.

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zijn zat componenten die kunnen wat je wil volgens mij. Dat scheelt weer een keer het wiel uitvinden ;)

UIt mijn blote bolleke (kan me vergissen) heeft Infragistics wel wat je wil...

't is natuurlijk wél leuker om het zelf te maken :7

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 15-03-2004 11:59 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
GigaDave56 schreef op 15 maart 2004 @ 11:40:
Aangezien je een folderstructuur wilt maken, kan je beter een treeview gebruiken ipv een listview. Ik zou de percentagebalk veranderen naar een nummeriek gegeven, dat is in een oogopslag duidelijker (is het nou 42% of 46%) als je een klein balkje gebruikt.

De gegevens (files / folders, sizes en attributen) zal je via functies en API calls moeten ophalen. Waarschijnlijk kun je daar de DriveListBox en FileListBox voor gebruiken.
Ik wou ook de percentages in het balkje erbij zetten maar ja zou ik treeview gebruiken dan wil ik nog steeds checkboxjes er bij in hebben of in de treeview of listview zodat ik heel snel atributen kan wijzigen. Maar dat idee van jou kan ik wel eens overwegen.
RobIII schreef op 15 maart 2004 @ 11:58:
Er zijn zat componenten die kunnen wat je wil volgens mij. Dat scheelt weer een keer het wiel uitvinden ;)
UIt mijn blote bolleke (kan me vergissen) heeft Infragistics wel wat je wil...
't is natuurlijk wél leuker om het zelf te maken :7
Heb er even tussen gekeken maar je moet vooralles betalen en wat ik wil staat er niet tussen.

[ Voor 23% gewijzigd door DarkSilence op 15-03-2004 12:07 ]

W3designer.nl

• GigaDave56
DarkSilence schreef op 15 maart 2004 @ 12:05:
[...]

Ik wou ook de percentages in het balkje erbij zetten maar ja zou ik treeview gebruiken dan wil ik nog steeds checkboxjes er bij in hebben of in de treeview of listview zodat ik heel snel atributen kan wijzigen. Maar dat idee van jou kan ik wel eens overwegen.

[...]
Die vinkjes voor de attributes kan je in een andere control / meerdere controls onderbrengen. Die word(t)(en) geactiveerd als je in de treeview een map / folder selecteerd.

Not so Giga One

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
GigaDave56 schreef op 15 maart 2004 @ 12:12:
[...]

Die vinkjes voor de attributes kan je in een andere control / meerdere controls onderbrengen. Die word(t)(en) geactiveerd als je in de treeview een map / folder selecteerd.
Ik wil die vinkjes al achter de mapjes zien zodat ik ze niet eerst hoef te selecteren scheelt weer een muisklik :), ik ben lui dus moet erg makkelijk zijn dat proggie. en die checkboxjes wel mee scrolt met de entry's in de listview

W3designer.nl

• GigaDave56
DarkSilence schreef op 15 maart 2004 @ 13:11:
[...]

Ik wil die vinkjes al achter de mapjes zien zodat ik ze niet eerst hoef te selecteren scheelt weer een muisklik :), ik ben lui dus moet erg makkelijk zijn dat proggie. en die checkboxjes wel mee scrolt met de entry's in de listview
Volgens mij, kan er maar 1 checkbox in een listview en staat die ook nog eens vooraan de 'regel' / entry. Als dit echt zo is, moet je voor meerdere checkboxes een andere oplossing zoeken. Als dit niet zo is, wil ik graag weten hoe dit gedaan is / wordt. :9

Not so Giga One

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Ik ben een beetje uit het VB programmeren, maar...
Als:
-je in elke kolom een plaatje kan zetten, en
-je kan detecteren in welke kolom er geklikt wordt
dan is het natuurlijk eenvoudig: zet gewoon plaatjes neer van al dan niet aangevinkte checkboxen en verwerk e.e.a. zelf. Volgens mij heb ik een grijs verleden wel eens ooit zoiets gemaakt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• DarkSilence

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
ATS schreef op 15 maart 2004 @ 13:47:
Ik ben een beetje uit het VB programmeren, maar...
Als:
-je in elke kolom een plaatje kan zetten, en
-je kan detecteren in welke kolom er geklikt wordt
dan is het natuurlijk eenvoudig: zet gewoon plaatjes neer van al dan niet aangevinkte checkboxen en verwerk e.e.a. zelf. Volgens mij heb ik een grijs verleden wel eens ooit zoiets gemaakt.
Ja je kan maar een plaatje per regel dus alleen de eerste kolom. Anders kon ik ook een percentage of progressbar in mijn listview gaan gebruiken. Ik had zelf gehoopt met paar gekke api calls het voorelkaar te kunnen krijgen. Maja iemand nog een idee???

W3designer.nl

Pagina: 1