lang genoeg lijkt mij, de economische veroudering lijkt mij in dit geval sneller te gaan dan de technische.
(misschien stopt ie er over 3 jaar mee maar ach dan is ie toch niks meer waard)
je hoort amper van overgeclockte proc;s die er mee kappen bij normaal gebruik, proc's kappen er meestal alleen mee als je met het voltage gaat kloten en als je fysiek aan je proc gaat zitten pielen.
(misschien stopt ie er over 3 jaar mee maar ach dan is ie toch niks meer waard)
je hoort amper van overgeclockte proc;s die er mee kappen bij normaal gebruik, proc's kappen er meestal alleen mee als je met het voltage gaat kloten en als je fysiek aan je proc gaat zitten pielen.
Verwijderd
tja me pa heeft ene pII 350 @350 al 3 jaar heheh
maar nee ff serieus ik denk dat ie ge oc'd een en een half jaar mee gaat
Verwijderd
Voor processoren staat een tijd van 15 jaar dat ze het moeten doen. Maar dan heb je toch al wat anders neem ik aan.
Verwijderd
alleen als je een bereslechte cyrix of pentium 60 hebt (zoŽn leuk ding met hitteproblemen) is het wat korter.
voor de rest lijken de 386 en 486 krengen onsterfelijk...:P
voor de rest lijken de 386 en 486 krengen onsterfelijk...:P
Strikt genomen..... NIET
dacht dat de huidige cpu iets van 40.000 uur meegaan had ik ergens gelezen vande week, en door het overklokken werd dat dus bekort omdat hij door de warmte harder slijt ofzoiets, dus als je hem goed koelt dan is het geloof ik iets in de buurt van 5% minder lang...
s6
s6
Ga ook ff kijken wat de MTBF is van mijn AMD 5x86-133 @ 120 en van mijn seagate 4,3gig. Ding gaat zo 24/7 draaien, lekker stil is ie, komt 's nachts niet boven mijn ademhaling uit...
Die AMD 5x86 was tweedehands en dat ding heb ik al een half jaar draaien (helaas 12/7)
Die AMD 5x86 was tweedehands en dat ding heb ik al een half jaar draaien (helaas 12/7)
Die oude 386 bakken gaan ook nog steeds mee, daar ken ik er een paar voorbeelden van.
hkersting>
Lekker origineel logo heb jij
hkersting>
Lekker origineel logo heb jij
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Een overgeklokte processor gaat onder normale omstandigheden (goede koeling)iig lang genoeg mee. Maar nu we voor het eerst AMD's kunnen overklokken met behulp van potloodstreepjes: gaat dat geen problemen geven na een paar jaar? dat die streepjes verweren ofzo, of dat kleine deeltjes verplaatsen en zo kortsluiting veroorzaken?
Nee man, wel wat langer, 4 jaar.Op vrijdag 15 december 2000 20:13 schreef icje het volgende:
tja me pa heeft ene pII 350 @350 al 3 jaar hehehmaar nee ff serieus ik denk dat ie ge oc'd een en een half jaar mee gaat
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Er zijn dus verschillende kwaliteiten CPU's elk lijntje is gewoon een voorbeeld, beste kan je de middelste lijn bekijken...
Hoe lang hij leeft heeft dus niets met hoe ver ge-oc't te maken, alleen maar met de temperatuur
En het maakt dus uit of hij wel of niet 24/7 aan staat...
Jamaar met dat tekeningetje. Dan nog heb je AMD processors die heter mogen worden dan Intel processors. Dus dat zal ook wel uitmaken qua temperatuur en slijtverhouding denk ik.
hoe warm wordt een duron dan 600@900?
Dus een proc is net een spaarlamp kwa "houdbaarheid"
Dus een proc is net een spaarlamp kwa "houdbaarheid"
tja. ik kan alleen voor mezelf spreken. ik heb 2 celeron 366's die overgeklokt zijn naar 570Mhz. verder staat het voltage op 2.3 volt (ipv 2.0) en is de core gelapt (geschuurd dus) met NAT-schuurpapier.. en zijn beide cpu's onderwater schoongewassen..
en ze draaien al anderhalf jaar !
(nog geen tekenen van verslechtering)
Have a wheelie good weekend!
De levensduur van je cpu heeft ook veel te maken met hoe vaak ie afkoelt en weer opwarmt, daarom is het goed om
te draaien, hierdoor blijft je cpu op dezelfde temp.
Anderhalf jaar vind ik niet echt veel hoor. Lijkt me toch wel zo leuk dat ie dat minstens volhoud...Op zondag 17 december 2000 12:39 schreef FragDaddy het volgende:
tja. ik kan alleen voor mezelf spreken. ik heb 2 celeron 366's die overgeklokt zijn naar 570Mhz. verder staat het voltage op 2.3 volt (ipv 2.0) en is de core gelapt (geschuurd dus) met NAT-schuurpapier.. en zijn beide cpu's onderwater schoongewassen..
ehm heb hier een PII 300 @ 300 draait al 2,8 jaar 12 uur per dag... dus als ik ehm overclocked had/kon dan was ie nu al dood (41ºc constant)
Verwijderd
De economische levensduur van een processor is maar 18 maanden, dus ik zou me niet erg druk erom maken en trouwens mijn 8086 heeft het na 12 jaar begeven, omdat ik de processor eruit had gesloopt (een ding waarop intel met een amd logo staat.
Ik begrijp wat je bedoelt.. maar ik ben iemand die niet elk 1 jaar een upgrade koop..Op zondag 17 december 2000 15:24 schreef Bendertino het volgende:
De economische levensduur van een processor is maar 18 maanden, dus ik zou me niet erg druk erom maken en trouwens mijn 8086 heeft het na 12 jaar begeven, omdat ik de processor eruit had gesloopt (een ding waarop intel met een amd logo staat.
Bv als ik een duron koop dan verwacht ik toch dat ie minimaal 3 jaar mee gaat.
En nu vroeg ik me af of zo'n duron 600@900 die 3 jaar haalt...
weet het ik ben een zuinige giererd maar ja, wie spaart heeft wat... en dan te bedenken dat ik dit jaar al ruim 2000 piek aan spullen heb gekocht... hmm die 2 principes botsen
Hoe dan ook ik wil eigenlijk duurzaamheid + goedkoop (dus met overclocken)
Verwijderd
Die drie jaar haalt ie zeker wel hoor, mijn celly draaide op m'n oude moederbord 266@400 en werd zo heet dat ik mijn kast moest open zetten, omdat het normaal koele ijzer van mijn bigtower gewoon warm was. Op mijn nieuwe mobo krijg ik helaas de fsb niet op 100mhz dus draait ie nu 266@333.
Helaas is dat wel te merken in de
mode, meteen 2x zo langzaam. Maar dat oude en nieuwe mobo bij elkaar draait nu al twee en een half jaar probleemloos, dus ik zou het zeker doen. (dat overclocken)
Helaas is dat wel te merken in de
Dat is idd wel interessantOp zondag 17 december 2000 15:28 schreef Liquid het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt.. maar ik ben iemand die niet elk 1 jaar een upgrade koop..
Bv als ik een duron koop dan verwacht ik toch dat ie minimaal 3 jaar mee gaat.
En nu vroeg ik me af of zo'n duron 600@900 die 3 jaar haalt...
weet het ik ben een zuinige giererd maar ja, wie spaart heeft wat... en dan te bedenken dat ik dit jaar al ruim 2000 piek aan spullen heb gekocht... hmm die 2 principes botsen
Hoe dan ook ik wil eigenlijk duurzaamheid + goedkoop (dus met overclocken)
Pagina: 1