Toon posts:

Unreal Tournament 2004 Performance Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een serieus probleem met de performance van ut2004. Het lijkt erop dat ik de enige ben aangezien ik er erg weinig over kan vinden op google en met de search.

Mijn systeem:
P4 2,0 Ghz
512 Mb SDRAM
GeForce 4 ti 4200 128 Mb
Sound on board
OS Win2k

Probleem:
Het loopt echt slecht. Met "stat fps" zit ik continu tussen de 15-30 FPS. De instellingen qua graphics maken amper verschil.. Dus alles aan loopt vrijwel even slecht als alles uit

Vraag:
Heeft iemand enig idee waarom deze game zo slecht loopt?? Ik speel regelmatig FarCry (demo en beta) en die lopen zonder problemen. Ik heb al lopen spelen met nvidia drivers (had ergens iets gelezen dat het beter zou lopen met oudere drivers). Ook heb ik al het geluid uit gezet (ook iets over gelezen).

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik heb net ff gekeken voor je. Ik he ongeveer dezelfde specs en ik heb ook 20 - 40 fps..

- Specs -

• Nara Shikamaru
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 09:31

Nara Shikamaru

Cleverest Strategist

misschien omdat het nog demo versie is?
der moeten nog patches enz uitkomen.

probeer driver 41.09 - werkt perfect bij mij op ut2004

[ Voor 32% gewijzigd door Nara Shikamaru op 13-03-2004 00:22 ]

Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister nog een tijdje zitten spelen en m'n average fps ligt echt onder de 20... Ik kan me niet voorstellen dat dat normaal is...

Ik download nu de 41.09 drivers.. misschien helpt het (heb er een hard hoofd in)

Verwijderd

Topicstarter
Nou die oudere drivers hielpen ook niet... Ik wacht wel op de final release... hopelijk loopt die wat lekkerder...

Tnx for the replies iig

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
ik heb precies dezelfde specs als jou alleen dan amd 2400, is dus ook 2ghz

ik kom echter op 1280x1024 alles hoog gemiddeld uit op 60-70 fps... :o
nvidia 53.03 drivers....

tip: zet alleen character detail eens op low, de rest op normal, dan moet ie echt vloeiend draaien....

verder weet ik het ook niet...

Twitch: Phyloni1

Verwijderd

Topicstarter
tja ook dit hielp niet echt... Net farcry full version even getest en nu wordt ik toch een beetje moedeloos.. ook hier loopt het slecht..

damn ik snap niet waar ik het moet zoeken... iemand een idee ?

Een 2Ghz pc met 512 Mb intern een Geforce 4 4200 (53.03 dirvers) en win2k moet toch gewoon zulke spellen op medium goed aan kunnen. Ik heb iets meer dan een maand geleden m'n windows overnieuw geinstalleerd dus daar verwacht ik ook al niet al te veel problemen mee.... whelp?!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik denk dat het aan het geheugen ligt, tenminste, als het echt maar sd-ram is.
Als het dat echt is, zul je een geheugenbandbreedte halen van net 1GB/ps.
Voor dit soort spellen is dat helaas te weinig, omdat jouw grafische kaart 64 mb geheugen heeft (neem ik aan), gebruik je een gedeelte van je sys-mem voor het grafisch gebeuren, de zogenaamde Agp-Aperture Size..
Een lagere resolutie zou misschien wat uitmaken, mits je natuurlijk erg voorzichtig doet met de settings....

Mocht het geen sd-ram, maar ddr of rdram zijn, beschouw het bovenstaande dan maar als ongeschreven.. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Phase op 20-03-2004 15:53 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 13:47:
tja ook dit hielp niet echt... Net farcry full version even getest en nu wordt ik toch een beetje moedeloos.. ook hier loopt het slecht..

damn ik snap niet waar ik het moet zoeken... iemand een idee ?

Een 2Ghz pc met 512 Mb intern een Geforce 4 4200 (53.03 dirvers) en win2k moet toch gewoon zulke spellen op medium goed aan kunnen. Ik heb iets meer dan een maand geleden m'n windows overnieuw geinstalleerd dus daar verwacht ik ook al niet al te veel problemen mee.... whelp?!
Als je de system requirements hebt gelezen op de sites, zul je zien dat je voor zowel Far Cry en UT2k4 toch wel op het randje van de recommended specs zit. Geen wonder dus dat niet helemaal jofel draait. Zet character details op low, schaduwen uit en andere settings op medium/low, en dan zou het wel wat beter moeten lopen

Frogstar#2151

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook ik heb een performance probleem.
Amd xp2600, 512ddr, gf4 ti4400.
Ik heb enorm veel last van haperingen. En het gekke is is dat ik continu boven de 60fps heb.

Vreselijk :(

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
The Dolf schreef op 20 maart 2004 @ 16:39:
Ik heb enorm veel last van haperingen. En het gekke is is dat ik continu boven de 60fps heb.

V-Sync al eens aangezet en je moederborddrivers geinstalleerd? :)

The devil is in the details.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:47

Elroy

Zelda!!!

Ik heb hier 512Mb SDram, PIII 1200, R9500Pro, spel op 1280x1024

Bij Deathmatch krijg ik rond de 70 en als het druk wordt terug naar 30fps.
Capture the flag heb ik rond de 30 a 40 fps
Bij Onslaught heb ik 15 tot 20 fps :P

Dus, zo slecht loopt het spel nog niet bij jouw.
Tenzij je bij deathmatch ook 15 fps hebt, in je post staat nergens vermeld welke mode je speeld :?

[ Voor 8% gewijzigd door Elroy op 20-03-2004 16:49 ]

Specs Computer

• The Dolf
  • Niet online
December schreef op 20 maart 2004 @ 16:42:
[...]
V-Sync al eens aangezet en je moederborddrivers geinstalleerd? :)
nee, ja.

Ik zal eens testen.

Gezocht!
Router

• UnderFlow
  • Laatst online: 15-01-2024
sand0r: Ik denk dat bij jou met name je videokaart het probleem zal zijn. Zeker als je hoge details en dergelijke gebruikt. De ti4200 begint inmiddels al op zijn achterste benen te lopen helaas. Ik zie dat bij mijn broertje ook die een ti4200 heeft met een 2400xp proc.

UT legt een behoorlijke belasting op zowel je videokaart, maar ook op je processor. De processor belasting komt naar voren zodra het druk wordt op het scherm. Heb je een wat mindere processor dan zal dat een grote impact hebben. Dingen die impact hebben op je videokaart zijn resolutie, kleurdiepte en details.

Aan de performance als het druk is kun je weinig doen, ja een nieuwe processor enzo kopen :). Voor alle andere dingen zou ik gewoon terug schakelen in resolutie of kleurdiepte of wat gaan lopen pielen met de details van alle dingen. Fog distance kan ook wel eens helpen omdat dichter bij te zetten.

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
The Dolf, wat voor monitor gebruik je? Het kan namelijk zijn dat ie gewoon een super kutte response tijd heeft.

Frogstar#2151

• The Dolf
  • Niet online
Bertrand schreef op 20 maart 2004 @ 20:49:
The Dolf, wat voor monitor gebruik je? Het kan namelijk zijn dat ie gewoon een super kutte response tijd heeft.
Een samsung syncmaster 150T. Maar daar ligt het gewoon niet aan. Soms blijft mijn muis gewoon een halve seconde hangen en ik kan gewoon doorlopen. Heb al een drietal muizen geprobeerd (1 met draad) maar daar ligt het ook niet aan.

Het vreemde is is dat de demo wel vlekkeloos verliep.

Gezocht!
Router

• pretorian_nl
  • Laatst online: 25-11-2025
ik heb ook gigantische lag, en snap er niks van. gok dat het een bug is, alle andere spellen draaien wel goed nl.
heb sapphire radeon 9600xt 256 mb, amd64 3000 en 512mb intern. laatste ati drivers, via drivers, amd drivers, bios en alles. Snap er echt niks van, of werkt dit spel alleen op een 9800xt ofzo

Digital Media Junkie

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

XP 1800, met gf Ti4400. draait als een dolle, alles op hoog en res op 1280 x 1024. misschien moet je em ff opnieuw derop zetten, of de download was niet goed?

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• The Dolf
  • Niet online
swopdark schreef op 21 maart 2004 @ 19:33:
XP 1800, met gf Ti4400. draait als een dolle, alles op hoog en res op 1280 x 1024. misschien moet je em ff opnieuw derop zetten, of de download was niet goed?
Ik heb het net geprobeerd en zonder resultaat. Net ook mijn videokaart overgeclocked en haal nu framerates boven de 80fps. Nog steeds last van lag.
Vsync aan of uit heeft helaas geen verschil opgebracht.

Gezocht!
Router

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bij mij loopt het ook bagger de demo loopt daar in tegen wel goed
maar de full lagged als de ziekte
usual fps is rond de 40 maar dropt steeds enorm

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt amper verschil of ik alle detaillevels op "very high" of "lowest" zet in ut2k4.
Ik gebruik nu de nieuwste nvidia drivers (van 15 maart ofsow) en in onslaught haal ik amper 20 fps average :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 09:06 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
DE demo heeft alleen maar low res textures. Daarom loopt ie soepeler. De full version heeft ook iets hogere systeem eisen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:23
zet je geluid eens uit en test dan.
je hebt een onboard soundkaartje, en dat is niet aan te raden. om goed geluid te maken gebruikt je onboard soundcard het geheugen en de processor van je PC.

aangezien je maar een willemette (spelling :? ) hebt (oude P4 met weinig cache) en SDram heb je toch al een tekort aan bandbreedte

je HDD defraggen wil ook nog wel eens helpen.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

D-Raven schreef op 22 maart 2004 @ 13:08:
DE demo heeft alleen maar low res textures. Daarom loopt ie soepeler. De full version heeft ook iets hogere systeem eisen.
In principe waar maar zo groot is het verschil niet.
Met de volgende specs draai ik de game op 1280x960 (zonder AA) met alle detail @ maximum:

PIV-2,3Ghz
512MB pc-1066 Rambus
Gf4-ti4400 (v53.03)

Framerate zal nimmer onder de 50 vallen. ( Bij Dm onder geen geval, zelfs nog een bottest gerund met 32 bots op Gael en dat draaide nog prima (30+ fps). Ook de ONS en AS modes draaien opmerkelijk goed.
Erg fijne engine als je het mij vraagt. Wat de TS eens kan proberen is zijn onboard sound uit te schakelen, het kan zijn dat er ergens een confilct mee zit.

• The Dolf
  • Niet online
D-Raven schreef op 22 maart 2004 @ 13:08:
Textures stond bij mij op normal. Als ik hem op de allerlaagste kwaliteit zet dan heb ik zelfs meer last van lag.

Iemand met een GF4 TI4x00 die zo vriendelijk wil zijn om zijn instellingen te posten? Vanaf 1024*786 want lager gaat mijn monitor niet.

Gezocht!
Router

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

robhof

Lembongan view

The Dolf schreef op 20 maart 2004 @ 16:39:

Haperen/schokken kan verholpen worden door naar Settings/Game toe te gaan en daar 'Preload all player skins' uit te vinken... Die tip heeft bij mij geholpen! :)

• doak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
alles low detail en 800 X 600 hf :p

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:12
robhof schreef op 23 maart 2004 @ 09:38:
Haperen/schokken kan verholpen worden door naar Settings/Game toe te gaan en daar 'Preload all player skins' uit te vinken... Die tip heeft bij mij geholpen! :)
_/-\o_
Dit heeft bij mij geholpen tegen de mouse-lag. Thanks!

Specs: XP2000+ / GF4 ti4200

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• The Dolf
  • Niet online
robhof schreef op 23 maart 2004 @ 09:38:
[...]

Mocht helaas niet baten.

Ik begin er nu echt van te balen zeg.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Al es geprobeerd van 32bit naar 16bit modus te gaan? En shadows uit ?
Deed bij mij wonderen.

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 22:15:
Al es geprobeerd van 32bit naar 16bit modus te gaan? En shadows uit ?
Deed bij mij wonderen.
Heb ik zo al ingesteld

Gezocht!
Router

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
The Dolf schreef op 23 maart 2004 @ 22:17:
[...]

Heb ik zo al ingesteld
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij.

Met een Radeon 9700 pro & AMD64 3400+
Instellingen maken helemaal niets uit.
Moederbord / cpu / geheugen ook niet... omdat na het upgraden van deze componenten, het probleem niet weg ging.

Er is echter wel iets vreemds... namelijk het volgende:

Als ik een singleplayer spel speel, vanaf een schone UT2004 installatie, dan loopt het spel 100% soepel met alle instellingen op het hoogste in 1024x768, geen enkele hapering.

Totdat ik de eerste 5 deathmatch levels heb uitgespeeld en ik met de team-deathmatch levels begin. Dan begint het probleem dat The Dolf ook beschrijft; om de paar seconden reageert de muis en toetsenbord niet meer en blijf ik doorlopen in de richting die ik op ging, dit duurt soms wel een hele seconde. Hierdoor wordt het spel nagenoeg onspeelbaar. Het verlagen van alle instellingen naar de laagste waarden en het verlagen van de resolutie heeft geen enkele invloed hierop.

Ook de levels die het voordat ik aan de team-levels begon goed deden, haperen nu.

Dit probleem deed zich voor op m'n vorige systeem... en het doet zich weer voor op mijn huidige systeem, na een schone windows xp installatie.
Het vreemde is dat ik hier op internet helemaal niets over terug kan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter op 14-05-2004 00:20 ]

• Wouter
  • Niet online
Heb zojuist de nieuwste patch voor UT2004 geinstalleed, maakt helaas geen verschil :(

• enira
  • Laatst online: 19:53
The Dolf schreef op 22 maart 2004 @ 17:45:
[...]

Textures stond bij mij op normal. Als ik hem op de allerlaagste kwaliteit zet dan heb ik zelfs meer last van lag.

Iemand met een GF4 TI4x00 die zo vriendelijk wil zijn om zijn instellingen te posten? Vanaf 1024*786 want lager gaat mijn monitor niet.
ik heb amd 2400 xp
512 ddr
gf4 ti 4200, 8x agp, 128 mb

heb gemiddeld 50-60 fps in elk level, behalve in assault da's soms wel vet bagger ;(

heb alle instellingen op normal-high, en character detail op very low :)
als je in dm-gael niet boven de 60fps uitkomt dan is er echt iets fout

suc6 nog

Twitch: Phyloni1

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

UT2004 ..zeker als je grafische opties hoog zet... zal toch zeker naar de 1Gb trekken!

Ja... 1Gb geheugen...

Als je 512Mb hebt..dan zal je zeker veel gaan swappen met de swapfile van windows en dat maakt het langzamer. Ik heb 1Gig geheugen... en ik speel het vloeiend...nu ja..helaas CPU limited ( maar de CPU kan ik vervangen ) maar bij mij draait het zootje lekker. Alles kan ingeladen worden en alles werkt goed!

There is no place like ::1

• Wouter
  • Niet online
Ja dat is allemaal leuk een aardig... maar de problemen beginnen bij mij pas na het uitspelen van de 1e 5 levels... daarna doet het zich in ieder level voor... ook degenen die het daarvoor perfect deden.

Het heeft er helemaal niets mee te maken dat m'n hardware niet snel genoeg zou zijn. De grafische instellingen hebben totaal geen invloed op het probleem. En ik heb 1 GB PC3200.
Pagina: 1