[Intel]Refresh rate van videochip op 50Hz krijgen

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:47

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
In mijn laptop zit de volgende videochip:
Intel 82852/82855 GM/GME Graphics Controller

Nu zit er op die laptop alleen een VGA aansluiting, geen TV-out.
Ik heb een printje gemaakt, die dat converteert, en deze werkt op een gewone computer. (dus van de gewone computer kan ik wel beeld op m'n tv krijgen, via de vga aansluiting). Maar op die gewone computer kan ik de refresh rate op 50Hz instellen, en bij mijn laptop krijg ik hem niet lager als 60Hz.

Zelfs met 't programma powerstrip pakt hij niet de goede waardes, want hij zet ze automatisch weer terug. Wat ik dus wil, is een 50Hz (PAL) signaal, uit die vga aansluiting laten komen. Ik heb dus nodig:

15.625Khz hor refresh, 50/25 vert refresh, 800x600, interlaced

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is, en zo ja, hoe ik dit ga aanpakken?
Softwarematig (met powerstrip dus) lijkt geen mogelijkheid, en standaard in winXP Prof. gaat hij ook niet beneden de 60Hz.

[ Voor 6% gewijzigd door gizmo9003 op 12-03-2004 19:11 ]

tjah..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is, en zo ja, hoe ik dit ga aanpakken?
Lijkt me sterk dat je dat voor elkaar krijgt. Refreshrates lager dan 60Hz zijn nooit gestandaardiseerd in de PC-industrie (in de VS is het lichtnet immers ook 60Hz en niet zoals bij ons 50Hz) en videokaarten ondersteunen deze frequentie vaker niet dan wel.

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:47

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
koraks schreef op 12 maart 2004 @ 22:06:
[...]
Lijkt me sterk dat je dat voor elkaar krijgt. Refreshrates lager dan 60Hz zijn nooit gestandaardiseerd in de PC-industrie (in de VS is het lichtnet immers ook 60Hz en niet zoals bij ons 50Hz) en videokaarten ondersteunen deze frequentie vaker niet dan wel.
hmm.. zit wat in..
Maar omdat je hem met powerstrip ook op bijv 100Hz kunt krijgen, terwijl dat normaal niet kan, dacht ik dat 't misschien toch mogelijk was.
Misschien nog iemand anders? Anders ga ik mijn zoektocht opgeven :(

tjah..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maar omdat je hem met powerstrip ook op bijv 100Hz kunt krijgen, terwijl dat normaal niet kan, dacht ik dat 't misschien toch mogelijk was.
Tsja, maar 100Hz is dan ook een gedocumenteerde 'standaard'-refresh...