Toon posts:

Bluetooth-software sloopt mn LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Bluetooth. En wat voor een probleem:

Ik heb een Mycom Bluetooth USB Dongle gekocht. Dus ik thuis, dongle erin geplugd, ik die WIDCOMM software van de bijgeleverde CD geinstalleerd, daarna met "locatie kiezen" USB drivers vanaf de CD geinstalleerd. Alles goed en wel, Bluetooth doet het. (mp3, games, etc. overzetten naar mn mobiel)

Nu komt het leuke: mn internetverbinding doet het niet meer...
Heeft ie tijdens de installatie 2 extra netwerkverbindingen aangelegd (1 voor Bleutooth en 1 voor Microsoft Video/TV blabla :?). Bovendien heeft ie mn sockets overhoop gegooid en me een nieuw IP-adres gegeven... WTF? Dat vroeg ik niet :P

Config van mn PC:
- Win XP Prof. SP1
- Ik zit op een LAN, mn PC ligt aan een router

Zelfs al deinstalleer ik netjes via Control Panel de WIDCOMM software, mn internet verbinding is dood...
Wat nu het gekke is, ik kan wel met de PC's van mn vader en mn broertje verbinden over de LAN, dat wel. Maar internetten gaat niet meer. :?

Wat ik al geprobeerd heb:
- zelf IP-adres invullen, handmatig dus (normaal alles auto-detect)

Maar nog nop resultaat. Iemand die hier een mogelijke oplossing voor weet?
Alvast bedankt!

PS. Ik heb dus geen zin om elke x als ik wil Bluetoothen, daarna een Drive Image terug te gooien. Is een beetje een, volgens mij, overbodige work-around v/h probleem :P

Verwijderd

de gateway / dnsinstellingen zou ik ens controleren ;) Die staan op dezelfde plaats als waar je het ipadres in stelt. Maar heeft jou router geen DHCP? Dan zou je namelijk het ipadres/dnsservers/gateway/subnetmask automatisch kunnen laten verkrijgen door het ipadres enzo op automatisch te zetten.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 20:14 ]

Verwijderd

FF wizard netwerk doorlopen en aangeven dat je internet via jouw nic wil hebben,
ik heb nl. dezelfde dongle en ook dit probleem gehad.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een PCMCIA bluetooth kaart van Sitecom . Contact met de support afdeling van Sitecom heeft niets opgeleverd. Volgens mij werkt de driver van de kaaart niet met Windows XP.
Heeft de tip van AlphaBlend gehopen?

Verwijderd

Nog even wachten op SP2, daar zit Bluetooth ondersteuning standaard in. Ik heb ook flink wat ellende gehad met die widcomm software, niet in de laatste plaats door de totale onoverzichtelijkheid. Mijn internetverbinding er echter nooit onder gelden. Met SP2-RC1 loopt bluetooth als een zonnetje.