Toon posts:

Schermresolutie veranderen met 1 druk op de knop!

Pagina: 1
Acties:
  • 630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet hoe ik van schermresolutie kan veranderen met een bepaalde toetscombinatie zonder dan nog een "weet je zeker dat je van resolutie wilt veranderen"-dialog te moeten bevestigen?

Ik gebruik een Radeon 9600XT met de Catalyst 4.1 driver.

Verwijderd

Zelf een simpel programmatje ervoor schrijven ... da's de enige oplossing denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dan houdt het snel op, ben ik bang. 7 jaar geleden was het voor het laatst dat ik geprogrammeerd heb, in Turbo Pascal!

Het stomme is dat als je met de Ati configuratie-progje in de taskbar de resolutie met de muis verandert, je de prompt aan of uit kunt zetten. Maar als je met de "scheme" optie toetscombinaties aan een resolutie koppelt, dan komt de prompt opeens weer terug!

Ik wil graag zo makkelijk mogelijk kunnen switchen omdat ik mijn computer veel afwisselend gebruik met mijn TFT en de TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 19:03 ]

Verwijderd

ik heb nu wel een tooltje gemaakt dat als vervanging van multimedia keyboards software is gemaakt, zoals vervanging bij een medio/trust keyboard, misschien wel een goed idee om dit er bij in te maken, gewoon een toetsencombinatie of een multimedia toets van het multimedia toetsenbord laten leren door het programma...

dan zet ik het wel op mijn homepage...

op dit moment word mijn zelfgemaakte tooltje gedistributeerd met 'xp lite shell', even googlen en je vind het wel...

maar op dit moment heb ik het tooltje beveiligd zodat het wel gebruikt kan worden icm met microsoft windowmanager, maar alleen geconfigureerd kan worden met xp lite shell zelf...

zal er wel een freeware onbeveiligde versie van maken...

[edit]
het programma is klaar, je moet alleen een action toevoegen, deze action op internal command zetten, als command 'SetDisplay' invoeren en als argumenten dx=,dy=,refresh=, en dan een toets voor deze action aan het programma leren, je kan veel meer dingen met dit programma...

Afbeeldingslocatie: http://www.directx.nl/DisplayCommander.jpg

>:)
dowloaden kan natuurlijk
http://www.directx.nl/radeonpietjesmultimediakeyboards.rar

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok Radeon Pietje,

Ik tjek binnenkort je homepage even om te kijken of 'ie er bij staat!

Alvast bedankt!

Verwijderd

http://www.entechtaiwan.com/files/multires.exe en een batchfile

werkt precies zoals jij vraagt, en is gratis.

heeft zelfs multimon support.

voorbeeld voor in de batchfile:

multires.exe /800,600,32,75

en sluiten maar dit topic :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 19:50 ]

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53
Met powerstrip kan je profiles (voor res/refresh, gamma/brightness etc.) aan sneltoetsen binden of met bepaalde progs laten starten...
Maar het is geen freeware.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:26
Mocht je het nog nodig hebben zeg het ff, ik schrijf er 1'tje voor je in een paar sec, want het is een deel van een app die bij mij in me systemtray staat (Zelf geschreven ofcourse ;)). Niet om patserig te doen, maar ik vind het fijn als ik mensen met dit soort zooi kan helpen.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zou ik iig wel intresse in hebben, ik moet op mijn laptop heel vaak tussen 1024x768 (native van tft) en 768x576 switchen (voor kijken van dvd@tv-out), en da's altijd een hels karwei :+

• sn0x0r
Oke, ik prog wel ff wat voor je in elkaar. Nog verzoekjes over de layout? Wil je een systemtray icon, of moet het op de achtergrond draaien en puur op een shortcut letten. En welke shortcut wil je? Of wil je de shortcut zelf kunnen instellen.

[ Voor 18% gewijzigd door sn0x0r op 12-03-2004 20:12 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

niet teveel fancys, ik weet niet hoeveel extra cpu een systray icon trekt, want handig is het wel, maar die trage lap heeft ieder procentje cpu wel nodig :) eentje die bijvoorbeeld op een commando werkt (shortcut) maar dat er ook een systray icon te gebruiken is dat die shortcut activeert zou bijvoorbeeld ideaal zijn :)

Verwijderd

sn0x0r schreef op 12 maart 2004 @ 19:36:
Mocht je het nog nodig hebben zeg het ff, ik schrijf er 1'tje voor je in een paar sec, want het is een deel van een app die bij mij in me systemtray staat (Zelf geschreven ofcourse ;)). Niet om patserig te doen, maar ik vind het fijn als ik mensen met dit soort zooi kan helpen.
om de geluidkaart te besturen moest ik wel met de windows media dll linken, maar het vorige programma dat ik maakte om een resolutie wisseling te doen, gebruikte ik ddraw.dll, maar is ddraw.dll niet alleen beschikbaar indien directx is geinstallleerd?, je kan dan wel ook de refreshrates bepalen enz... maar zou er geen andere API zijn voor resolutie wisselingen dan ddraw?

moet het programma ook onder windows 95 draaien zonder directx?

• sn0x0r
Wat ik bijv. kan doen is dat als je dubbelklikt op die systemtray icon hij je resolutie veranderd naar iets wat je zelf instelt, en als je een shortcut doet hij hetzelfde doet. Systemtray icon neemt niet veel geheugen en proc in. Vooral niet zulke simpele programma's als dit. Maar ik ga na charmed pas proggen, dus het duurt wel ff voor je het hebt. (Charmed op net5 strax om 20:30)

Verwijderd

zondag zal ik het programmaatje wel even posten, maar net zoals bij die andere jongen maakt het deel uit van een groter programma, vervanging voor multimedia keyboard software van bijvoorbeeld microsoft/medion/trust...

natuurlijk moet je het programma dan wel eerst alle toetsen leren die niet standaard zijn...

wil er ook nog ondersteuning voor winamp bij in doen, omdat standaard keyboard software dat niet doet...

gebruik voorlopig dan maar ddraw... maar kijk of het ook op een andere manier kan...

[edit]
leuk, hier onder deze reply staat een nog handiger programmaatje kant en klaar zie ik...

[edit]
het programma is klaar, je moet alleen een action toevoegen, deze action op internal command zetten, als command 'SetDisplay' invoeren en als argumenten dx=,dy=,refresh=, en dan een toets voor deze action aan het programma leren, je kan veel meer dingen met dit programma...

dowloaden kan natuurlijk

Ik vind het handiger dan met van die commandline batch files, of shortcuts...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 15:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 19:22:
http://www.entechtaiwan.com/files/multires.exe en een batchfile

werkt precies zoals jij vraagt, en is gratis.

heeft zelfs multimon support.

voorbeeld voor in de batchfile:

multires.exe /800,600,32,75

en sluiten maar dit topic :)
Hi,

Waarom gebruik je dit niet? Aller simpelst, en niemand hoeft iets te programmeren.

• sn0x0r
Hmz, het hangt er een beetje vanaf wat de gebruiker het fijnst vind lijkt me, dus ik denk dat hij deze keuze het beste zelf kan maken ;)

edit:
Ik ben best wel ziek nu, dus van proggen komt nu totaal niets. De basics voor je prog zijn er, maar ik moet nog wat dingen aanpassen want de code ziet er nu niet uit. Ik denk dat ik hem morgen nog wel snel ff afmaak, en anders maandag wel, want school komt er denk ik niet van.

[ Voor 54% gewijzigd door sn0x0r op 13-03-2004 22:47 ]

Verwijderd

sn0x0r schreef op 13 maart 2004 @ 11:52:
Hmz, het hangt er een beetje vanaf wat de gebruiker het fijnst vind lijkt me, dus ik denk dat hij deze keuze het beste zelf kan maken ;)

edit:
Ik ben best wel ziek nu, dus van proggen komt nu totaal niets. De basics voor je prog zijn er, maar ik moet nog wat dingen aanpassen want de code ziet er nu niet uit. Ik denk dat ik hem morgen nog wel snel ff afmaak, en anders maandag wel, want school komt er denk ik niet van.
dit probleem heb ik ook altijd, je kan tijdens het programmeren nooit iets gauw veranderen, daar is tijd voor nodig, ik was ook iets te enthousiast wilde eerst statisch linken met ddraw.dll, nu ga ik het toch dynamisch doen,

dynamisch ddraw.dll laden, als ddraw.dll niet bestaat, dan pech, proggie blijft gewoon draaien, anders zou mijn proggie niet werken op een systeem zonder directx, en dat is ook niet goed, bovendien wie wil nou ddraw.dll continue in het geheugen houden....

hmmm, krijg nu toch weer zin om het te maken en erbij in te doen in mijn proggie...

Verwijderd

Resolutie veranderen met 1 druk op de knop
===============================

het is duidelijk, het gaat echt om 1 druk op de knop, en niet om een commandline tool...

ik ga nu bezig, het is nu 00:09:20 14 maart, om 3 uur vanacht zal ik het wel klaar hebben,

zet het in een directory vanaf morgen

dan bewerk ik hier wel deze tekst.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 00:12 ]

Verwijderd

het is duidelijk, het gaat echt om 1 druk op de knop, en niet om een commandline tool...
dan bewerk ik hier wel deze tekst.
Wel eens gehoord van een commandline tool.....
die je kan aansturen in een batchfile.....
waar je een shortcut naar kunt maken......
en waarbij je de shortcut een sneltoets geeft?

20 sec werk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2004 @ 10:36:
[...]

Wel eens gehoord van een commandline tool.....
die je kan aansturen in een batchfile.....
waar je een shortcut naar kunt maken......
en waarbij je de shortcut een sneltoets geeft?

:(
20 sec werk.
sorry, maar ik ben net klaar, wil even niet dat je me afkraakt, 1 druk op de knop wilde die graag, dat krijgt ie nu, en jaah het is gratis, een gegevenpaard niet in de bek kijken

[edit]

dowloaden kan natuurlijk

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 20:52:
[...]

Hi,

Waarom gebruik je dit niet? Aller simpelst, en niemand hoeft iets te programmeren.
Ik vind programmeren leuker....

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 19:07:
ik heb nu wel een tooltje gemaakt dat als vervanging van multimedia keyboards software is gemaakt, zoals vervanging bij een medio/trust keyboard, misschien wel een goed idee om dit er bij in te maken, gewoon een toetsencombinatie of een multimedia toets van het multimedia toetsenbord laten leren door het programma...

dan zet ik het wel op mijn homepage...

op dit moment word mijn zelfgemaakte tooltje gedistributeerd met 'xp lite shell', even googlen en je vind het wel...

maar op dit moment heb ik het tooltje beveiligd zodat het wel gebruikt kan worden icm met microsoft windowmanager, maar alleen geconfigureerd kan worden met xp lite shell zelf...

[edit]

[afbeelding]

dowloaden kan natuurlijk
Erg offtopic vraag, maar ik kan het nergens anders posten...

Dat netwerkmetertje bij je startknop, erg handig, wat voor prog is dat precies :?

Verwijderd

Fairy schreef op 14 maart 2004 @ 18:00:
[...]

Erg offtopic vraag, maar ik kan het nergens anders posten...

Dat netwerkmetertje bij je startknop, erg handig, wat voor prog is dat precies :?
Aangezien ik de programmeur ben van dat metertje, en alles wat je daarin dat plaatje ziet, mag je hier zo de activatie code hebben, het is niet zomaar een programmaatje, en neeh het is geen windows XP...

Ik wil geen sluik reclame maken, dus je moet wel zoeken naar 'xp lite shell' op google.nl, en als je het echt niet kan vinden, kijk is waar radeon pietjes multimediakeyboard software vandaan komt... probeer als je mijn homepage hebt gevonden meteen mijn muziek even uit, ben ook muzikant nl....

DEZE ACTIVATIE CODE mag alleen gebruikt worden door tweakers, en op tweakersnet, en is volledig legaal!!!....

You may use this override for your friends at home pc's, but not at business
and/or office pc's. You may not use it for war nor nuclear related machines.

This activation procedure sequence is not a standard activation. This is a
complete override.

type 853976 or 863975 for the activation code. press activate product. Now
the system id can be overridden. Change the system id field wich is enabled
by the code into: 'aliens do exist'

Now enter another access code in the access code field: '148836352'

Press activate product. You must see a message dialog that registration is
completed. For the product you activated, you will not see any activation
notices again, the product is fully functional with all options. The product
remains activated between upgrades and even when not installed, by
reinstalling it is and stays activated.

(Do not use the ' quotes but only wat is between)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 22:30 ]

Pagina: 1