Toon posts:

win98 installeren + hdd 8mb cache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert win98 te installeren op een computer met een hdd met 8mb cache en athlon-xp 2600+ en dan krijg ik direct registerproblemen, bij de eerste keer windows booten. Er is een patch voor het afsluitprobeem met dataverlies bij grote caches en snelle procs, alleen die kan ik dus niet installeren, voodat ik win98 begin te installeren.

Weet iemand een simpeler oplossing dan win98 op een andere hdd te installeren en dan naar de 8mb cache hdd te kopieren met ghost?

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mag ik vragen waarom de keuze voor 98 gevallen is? Als er niet direct een reden is, kun je dan niet beter voor 2000 of XP kiezen?

Verwijderd

Topicstarter
het is voor een kennis en hij wil liever geen winxp kopen in verband met de kosten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 18:51 ]

Verwijderd

domme vraag maar waarom dan zo'n snelle pc? als je windows er toch niets mee doet?

btw 100 euri voor de home versie valt toch wel mee?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 18:54 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij gaat Windows 98 echt zwaar over ze nek als je hem op zo'n kractige pc zet.

Mijn ervaringen met Windows98 en snelle computers is ook niet echt super zeg maar, heb ze geen enkele keer stabiel gekregen, met alle manieren van dien...

Ging bij mij om een AMD 2660+ met 120Gb 8Mb cache en 1024Mb geheugen... (maar die 1024 was bij install ook keertje op 256Mb gedaan)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05 09:46
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 18:53:
domme vraag maar waarom dan zo'n snelle pc? als je windows er toch niets mee doet?

btw 100 euri voor de home versie valt toch wel mee?
Voor punt 1 geef ik je groot gelijk, had dan beknibbeld op andere zaken.

Punt 2; noem het beestje gewoon bij z'n naam ... Euro's dus !

-

Verwijderd

Topicstarter
het systeem heeft na een hardware upgrade van p3-600 naar 2600+ goed gedraait met een oude win98 install. Nu heb ik echter het n-force mb vervangen door een via kt400 en toen werkte de oude win98 niet meer goed.

Dus daarom wil ik het toch weer proberen met win98.

Verwijderd

Met een tool van de fabrikant van de HD kan je vaak de cache op de HD uitzetten. Dit kost natuurlijk wel snelheid, maar misschien werkt het wel.

Verwijderd

Topicstarter
jammergenoeg is bij deze seagate de write cache niet uit te schakelen, dus heb ik maar win98 op een langzamere schijf geinstalleerd en toen met ghost overgezet naar de nieuwe hdd.
Het werkt nu en het draait prima op win98. Geen problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2004 16:55 ]

Verwijderd

Ik denk dat het niet licht aan de HD cache. Niemand anders aan gedacht?

Mag ik vragen hoeveel RAM er in die machine zit? En ook nog eens of het RAM wel goed is?

512 of meer is af te raden, probeer bij 98 en een moderne machine 384 als limiet te houden.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 21:42

Metro2002

Memento mori

windows98 moet gewoon prima draaien op dat systeem mits er niet meer als 512 mb geheugen in zit (kan ook wel maar dan moet je je vcache instellen)
denk eerder dat het geheugen brak is.
Pagina: 1