Meer dan 2000 foute mails! *

Pagina: 1
Acties:

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Topicstarter
Wie weet hoe ik een hoos aan foute ( geinfecteerde) mails kan stoppen?
Ik zal zo de search doorlopen, maar ik word hier gek van. Heb weinig verstand dit soort ellende. Ik heb Norton antivirus....en windows dondert gelukkig een groot aantal in ongewenste mail, zodat ik in 1x de map kan legen.Wat te doen met postvak in???

xMouse

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 12:14
Wis ze op de server. Tooltjes genoeg. mailwasher bijvoorbeeld.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:21

momania

iPhone 30! Bam!

Even titel fix en move van Software Algemeen naar Beveiliging & Virussen ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:00

w0w

Ik zal zo de search doorlopen, maar ik word hier gek van
Foute volgorde denk ik ;)
BTW, zijn ze van een afzender? Dan kun je het toch gewoon blokkeren?

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
mail delivery susystem, postmaster etc. met de melding dat de mail dus niet aangekomen is. Zoals vaker in virusmails......blokkeren werkt niet echt, zal eens kijken naar mailwasher

xMouse

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Inderdaad :p
1 Denken
2 Zoeken
3 Terug naar 1 tot je zeker niets kunt vinden
4 Vragen
Dat is de volgorde :+

Maar als er bijvoorbeeld steeds iets duidelijks in de topictitel staat, kan je met een fatsoenlijk mailprogramma het al op de server verwijderen of in ieder geval verplaasten naar de prullebak op basis van regels. Mailwasher etc. zijn inderdaad hier ook handig voor.

edit:
en hetgeen dat al in je postvak in staat: sorteren op afzender of titel, of zoeken naar de juiste termen en dan op delete drukken?

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 12-03-2004 19:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Sure, eerst zoeken, doe ik eigenlijk altijd :D maar ik was ff druk met 2000 mail verwijderen 8)7 en ze komen nog steeds met bakken binnen...dusse....volgende keer zal ik eerst braaf zoeken...thanx voor de tips so far....sorteren sucks bij dit aantal btw :7

xMouse

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
:( :( :( vanmorgen weer ruim 3300 mails, mailwasher heeft bijna alles opgevangen, maar wanneer stopt deze ellende? Heeft iemand soortgelijke ervaring?

xMouse

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

3300 per dag? :X Wat voor mailadres is dat - een catchall of zo? Of is er iemand pissig op je geworden en heeft je aangemeld op heel erg veel troep?

Bij zulke aantallen zou ik (afhankelijk van de hoeveelheid gewone mail) gaan denken aan gewoon een nieuw mailadres :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je zeker dat je niet als spam relay gebruikt wordt?

3300 mails - zijn dat allemaal bounces?

Verwijderd

Heb je een eigen website waar je adres op staat?
Of gebruik je bv. formmail? Ik heb een keer gehad dat er een lek in formmail zat, waardoor er via mijn website spam verstuurd werd :(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het kon wel eens zo zijn dat een spammer jouw emailadres heeft gebruikt als afzender, zeker gezien de hoeveelheden waar we hier over spreken.

Doe je helaas niks aan, behalve afwachten tot het vanzelf stopt of een nieuw account nemen (maar ja, da's ook zo onhandig)...

Virussen? Scan ze hier!

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Tja, de mogelijkheden die jullie noemen, kunnen in principe allemaal.Ik heb een eigen website met mailform, maar mijn mailadres is niet zichtbaar. Maar dat is niet moeilijk te achtehalen met een eigen domeinaam :(

Mailwasher houdt nu alles tegen en in outlook komt alleen nog veilige afzender mail binnen. Dit zijn natuurlijk maar pleisters, want achter de schermen gaat de zooi maar door.

Een ander emailadres zal ik als dit over een paar dagen niet stopt overwegen.... :'(

xMouse

• elevator
  • Niet online

elevator

Laat je mailserver eens controleren door dit tooltje: http://www.abuse.net/relay.html ?

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
Onlangs een probleem gehad met het updaten van Norton Antivirus.Er blijkt( blijkbaar in die zeer korete tijd) een worm virus binnen te zijn gekomen. Dit is nu verwijdert, maar de mails gaan gewoon onvermindert ( duizenden) door.

Ik weet dat het gemakkelijkst is om een andere account aan te maken, maar gezien de ook zakelijke rompslomp die dit geeft hoop ik eigenlijk dat er nog iemand andere oplossingen heeft?????

xMouse

• elevator
  • Niet online

elevator

Heb je gedaan wat ik zei?

• cbrandts

cbrandts

Topicstarter
"the host could not be reached for testing"dat kreeg ik vandaag. Gisteren melde het tooltje dat het niks gevonden had.

xMouse

Verwijderd

xMouse schreef op 13 maart 2004 @ 14:41:
Tja, de mogelijkheden die jullie noemen, kunnen in principe allemaal.Ik heb een eigen website met mailform, maar mijn mailadres is niet zichtbaar. Maar dat is niet moeilijk te achtehalen met een eigen domeinaam :(

Mailwasher houdt nu alles tegen en in outlook komt alleen nog veilige afzender mail binnen. Dit zijn natuurlijk maar pleisters, want achter de schermen gaat de zooi maar door.

Een ander emailadres zal ik als dit over een paar dagen niet stopt overwegen.... :'(
Je mailadres hoeft niet zichtbaar te zijn. Als jij hetzelfde lek hebt als ik toen, kunnen ze jouw formmail script gebruiken door hun adressenbestand als recipient in te vullen, als het adres dan niet bestaat, krijg jij de "delivery errors" in je mail, omdat jij de beheerder van de website bent.
Als je niet de nieuwste versie hebt, upgrade dan je formmail naar de nieuwste versie en zorg dat je referrors etc instelt, zodat het script alleen vanaf jouw site gebruikt kan worden. Geef eventueel formmail.pl een andere naam.
Pagina: 1