Toon posts:

Kan geen nieuwe partitie maken ?!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wat 20G HD in mijn PC gezet.

Met Partition Magic lukt het niet om de HD in tweeen te hakken.
Achter de Schijf (G:) staat "BAD" i.p.v. NTFS. Partitie maken lukt niet. Schijf is met installatie XP als geformatteerd met NTFS. Geen probleem.

Bij de WinXP diskmanager staat wel dat het een normale NTFS schijf is.
Alleen: van schijf G: kan ik alleen op het achterste deel van 10MB een partitie maken. Met dus een maximale capaciteit van 10MB. Op de 19,9MB stuk van de HD kan je geen nieuwe partie maken.

Hoe kan dat?
Alvast bedankt!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij formateerd de Xp setup de HD niet, hij partitioneerd ze alleen maar... de extra schijven dan hé

Heb je al gewoon geprobeert hem te formateren

Verwijderd

Probeer eens een win98 opstartdisk en dan fdisken. Formateren en je zou meer duidelijkheid moeten hebben.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Merk en type HD? Van de site van de fabrikant een HD analyse-programma downloaden draaien en evt. FDISK en opnieuw formatteren.

ARME AOW’er

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Kan corruptie zijn in de partitietabel.

Lijkt me beter om de HD met een programma zoals killhdd helemaal leeg te maken en daarna opnieuw te beginnen met partitioneren.

BF2 stats Systemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" voor tips met betrekking tot partitioneer- en formatteerproblemen :) Omdat ik niet uit de topicstart kan opmaken of je überhaupt de in de FAQ genoemde tooltjes hebt geprobeerd, gaat dit topic dicht. Hier op GoT wordt echt wel van je verwacht dat je vooronderzoek doet door o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum te doornemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.