Toon posts:

[XP] BSOD "page_fault_in_nonpaged_area"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik krijg geregeld een BSOD scherm met daarin de volgende gegevens:

Hey,

Ik heb al een tijdje last van telkens weer opduikende BSOD (Blue Screen Of Dead).

Het volgende wordt daar in vermeld:

-----------------------------------------------------------------

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: win32k.sys

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Technische informatie (mogelijk in het Engels):

*** STOP: 0X00000050 (0XEA9252B8,0X00000000,0XBF83CB11,0X00000002)

*** WIN32K.SYS - address BF83CB11 base at BF800000, Datestamp 3f73195d

Begin met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.

-----------------------------------------------------------------

Pc Specs:
AMD Athlon XP 2800+
512 mb ddr400
Ati Radeon 9600 XT 128mb
Western Digital 80 gb
Asus moederbord (type weet ik niet zo)

Ik heb Memtest86 uitgevoerd zonder resultaat (hij gaf geen foutmeldingen aan). Ook heb ik Data Lifeguard van Western Digital geprobeert om te kijken of het probleem zich in de harde schijf bevindt, maar ook dit zonder resultaat.
Overal staat dat de foutmelding waarschijnlijk aan de harde schijf of geheugen ligt, maar waarschijnlijk is dat bij mij dus niet het geval.
Ik zelf denk dat het aan Service Pach 1.0 van Windows ligt, maar ik weet niet wat ik hier tegen kan doen.

Heeft iemand een idee wat ik aan dit (grote) probleem kan doen?

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Wil niet lullig overkomen, maar hoe lang heb jij memtest gedraait?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

w.rademaker3 - je topic bevat al meer informatie dan de vorige :)
Wat ik nog mis in je topic is een goede topic titel - zo is het in Windows Operated Systems verplicht om het OS tussen haajes te zetten, en er zijn zoveel BSOD's dat "bsod fout" niet echt veel zegt :)

Ik pas je topic titel nog even aan (was: BSOD fout)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:58

DataGhost

iPL dev

probeer iets aan die win32k.sys te doen (van iemand anders kopieren?)
en volgens mij was hier ook een guide over op GoT

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Sorry van de topictitel. Ik heb Memtest86 gewoon tot 100% gedraaid en hij gaf geen foutmeldingen aan.

ik krijg de foutmelding gewoon als Windows draait en ook wanneer ik zit te gamen (draait windows ook, maar ja ;)).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 18:17 ]

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:56
Ik heb deze error ook gehad. Bij hielp het door in het BIOS de "Memory Hole" anders in te stellen. Ik kan kiezen tussen 15-16MB of Disabled. Ik weet alleen niet waar hij nu op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Zou je daar eens naar willen kijken wat je nu hebt staan bij deze optie?
Alvast hartelijk dank, want het is echt een (piep) probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken in m'n BIOS maar daar zie ik nergens iets van memory hole staan.
Wel zag ik de temperatuur van m'n CPU en daar stond 70 graden. Is dit veel?

Verwijderd

ja dat is veel te heet
tenminste als je 70 graden celsius bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik het is in graden Celcius
Dat is mooi klote dat het te heet is. Werkt dan de koeler niet goed ofzo, of waar kan het anders aan liggen?

Verwijderd

probeer eerst eens aan het koelblok te voelen of die echt zo heet is (met computer uit).

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 21:41
AMD XP??

Hmm.. check eens of je koeler niet verkeerd om zit... (Dus ff erafhalen en kijken of de "inham" aan de kant waar "Socket-A" geschreven staat en waar geen pinnetjes zitten in de socket zit).

Klinkt ontzettend dom, en dat vond ik ook van mezelf toen ik bij mijn Thunderbird 1100 ontdekte dat dit het geval was... Temp. daalde van 80-85 graden naar 55-60, aardig verschilletje :-)

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb met Sisoft Sandra gemeten en daar zegt ie dat de CPU 35 graden celcius is. In de BIOS daarentegen zegt ie dat de temperatuur 70 graden celcius is.

Ik weet echt niet wat er aan de hand is met de computer. Hij gaf net weer een BSOD en daar stond een ander bestand in (welke weeknie meer) die mogelijk de fout veroorzaakte.

Maar waar kan ik de optie Memory Hole vinden in de BIOS?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 18:58 ]

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 21:41
Denk dat BIOS eerder gelijk heeft, maar goed, je kan het anders testen:

draai je kast even open en houd je vinger onderaan tegen de cpu-koeler.. vanaf 70 graden krijg je brandwonden, en gaat het echt pijn doen, dus dat zou je moeten voelen.. :-)

Ga toch fietsen.

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat de CPU echt 70 graden Celcius warm is dan ga ik er niet met mijn handen aan zitten :). Ik wil niet leven verbrand worden hahahaha :)

Zijn er niet betrouwbare programma's waar je vanuit kan gaan dat die programma's de (exacte) goede temperatuur aangeven?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 19:20 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 21:52

Acheron

updatepack.nl

Je krijgt echt niet direct brandwonden, niet als je goede reflexen hebt. Je kan anders ook proberen om er een ei op te bakken :p

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, dat is een goede. Ik heb wel zin een lekker gebakken eitje :).

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Het gaat er ook niet om dat je met je vingers op de CPU van 70g gaat drukken maar of de koeler daar wat van over neemt. Als ie goed werkt dan is die hooguit een graad of 50, niet meer dan een CV element. Is ie lauw dan tapt ie onvoldoende warmte af en weet je zeker dat ie niet goed werkt.
Memtest 100% draaien, laten we zeggen test 1 tmn 7 is niet voldoende hoor. Laat gerust maar een uur of 5 draaien, heb je dan geen fouten dan weet je pas dat het daar niet aan ligt.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Klik voor een overzicht van de verschillende bug check codes.
MS zegt over jouw code het volgende:
Cause

Bug check 0x50 usually occurs after the installation of faulty hardware or in the event of failure of installed hardware (usually related to defective RAM, be it main memory, L2 RAM cache, or video RAM).

Another common cause is the installation of a faulty system service.

Antivirus software can also trigger this error, as can a corrupted NTFS volume.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Pagina: 1