[Win98] problemen na verse installatie (iernonce.dll)

Pagina: 1
Acties:

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:06
Beste mensen,

Ik kreeg van iemand een computer met verschillende foutmeldingen, onder andere explorer crasht, door een fout in iernonce.dll. en windows is vervolgens onbruikbaar
Toen heb ik via de extract functie van de windows cd al geprobeerd explorer.exe iernonce.dll user32.exe en nog een paar andere bestanden terug te zetten, hierna bleven jammer genoeg de fouten. Toen dacht ik aan een virus, en heb via de Norton antivirus 2003 cd opgestart (die cd is bootable, en er wordt een dos virus scanner gestart) Er werd inderdaad een virus gevonden, namelijk deze: "W32.Magistr.39921@mm" (http://securityresponse.s...w32.magistr.24876@mm.html
Dit virus kon gerepareerd worden, dus ik start de pc na reparatie opnieuw op. de foutmeldingen blijven. Toen heb ik win98se opnieuw over de bestaande installatie heengeinstallerd, ook toen bleven de foutmeldingen.
Hierna heb ik de Harde schijf geformatteerd. Maar na opnieuw win98se geinstalleerd te hebben bleven de foutmeldingen NOG STEEDS.

Ik vroeg mij af of deze foutmeldingen overblijfselen van het virus zouden kunnen zijn (problemen met bios? harde schijf? )

informatie over dit virus:
((( Op verzoek ingekort, sorry )))
Link: (http://securityresponse.s...w32.magistr.24876@mm.html

Een naar mijn mening interessant deel dat ik in de tekst van bovenstaande link heb gevonden:

Erases CMOS

Erases the Flash BIOS
Zou dit van toepassing zijn?

[ Voor 70% gewijzigd door feelthepower op 12-03-2004 19:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS --> Beveiliging & Virussen Hmm, geen virus volgens mij, ik laat het even staan.

Zoals Google laat zien is iernonce.dll een bestand dat thuis hoort op de PC. Ik zou kijken of de hardware (CD, HDD, geneugen) nog OK is.

Overig is die hele tekst quoten wat overdreven, op een link klikken kunnen we allemaal dus je kunt het beter even wat korter maken of een samenvatting geven ;)

offtopic:
Het is trouwens wel erg fout dat iemand door zo'n bejaard virus wordt geinfecteerd. Laat die persoon ajb een virusscanner kopen :X

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 12-03-2004 18:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• feelthepower
offtopic:
Het is trouwens wel erg fout dat iemand door zo'n bejaard virus wordt geinfecteerd. Laat die persoon ajb een virusscanner kopen :X
al geregeld ;)

• feelthepower
Ik zou kijken of de hardware (CD, HDD, geneugen) nog OK is.
geheugen: memtest86+ v1.11 (uit de meuktracker)
pass 4 (gaat over aantal tests...)
errors 42842 (HEEL VEEL ??)
ecc errors none (lijkt me logisch)

Dat aantal errors lijkt me te veel, of is dit een redelijk normaal aantal errors?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51

momania

iPhone 30! Bam!

feelthepower schreef op 14 maart 2004 @ 14:47:
[...]

geheugen: memtest86+ v1.11 (uit de meuktracker)
pass 4 (gaat over aantal tests...)
errors 42842 (HEEL VEEL ??)
ecc errors none (lijkt me logisch)

Dat aantal errors lijkt me te veel, of is dit een redelijk normaal aantal errors?
Normaal is als er geen errors zijn ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• feelthepower
en, iernonce.dll is een benodigd bestand van windows dat bij het opstarten al geladen wordt, dus komt aan het begin van het reepje ram, de meeste fouten komen al in de eerste 2 mb voor zo ver ik snel ff kon zien, dus ik rustig veronderstellen dat het ram waarschijnlijk de schuldige is?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:51

momania

iPhone 30! Bam!

feelthepower schreef op 14 maart 2004 @ 14:56:
en, iernonce.dll is een benodigd bestand van windows dat bij het opstarten al geladen wordt, dus komt aan het begin van het reepje ram, de meeste fouten komen al in de eerste 2 mb voor zo ver ik snel ff kon zien, dus ik rustig veronderstellen dat het ram waarschijnlijk de schuldige is?
Idd, je ram is waarschijnlijk rot.
Dus als je ergens nog een reepje hebt liggen, kan je dat even testen. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• feelthepower
Met mijn eigen reepje dat het voor overplaatsing goed deed werkte het ook niet.
Ik ben nu aan het testen of dat niet heel toevallig plotseling dood is gegaan.

• feelthepower
deze geeft ook boven de 2000 errors... ;(

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04 15:36

nIghtorius

Poef!

cpu cache misschien niet lekker meer?

schakel L1/L2 cache in je bios uit (systeem wordt dan wel extreem traag) en run nog eens Memtest86

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1