RMA maxtor diamondmax 9 80GB 2MB probleempje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76818

Topicstarter
Genoemde harddisk is wel eens vastgelopen na een klik gehoord te hebben, dus niet met de regelmaat van de klok. Daarnaast was er het probleem dat ie bij het opstarten wel vaker niet herkend werd, maar dat laatste probleem lijkt opgelost te zijn door de harddisk direct aan te sluiten op de voeding en niet via mijn videokaart (herkenningsprobleem gebeurde ook met andere schijf). In ieder geval, deze problemen deden mij besluiten Powermax op mijn harde schijf los te laten, maar Powermax komt niet aan het daadwerkelijke testen toe. Op dat moment springt ie gewoon naar de command prompt terug. Op een andere Maxtor harde schijf kan Powermax wel gerund worden. Daarnaast krijg ik na het opstarten een SMART error/waarschuwing in het programmaatje IOSMART en wordt de harddisk dik meer dan 50 graden. Ik heb 'm dus opgestuurd naar de internetwinkel waar ik 'm gekocht hebt, want ik ga er van uit dat dit voldoende reden moet zijn om 'm omgeruild te krijgen. Krijg ik dus een e-mail terug dat de harddisk "de test" goed doorstaan heeft en dat ie teruggestuurd wordt. Ik heb een e-mail teruggestuurd waarin ik vraag naar meer uitleg. Verder heb ik nog wat commentaar erbij geschreven en dat ik een informatievere e-mail terug verwacht met het hoe en waarom van deze gang van zaken, want ik heb niet veel vertrouwen meer in deze harddisk. Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03
Als ik jou was zou ik even bellen naar maxtor support. Soms wel wat moeilijk te verstaan vanwege het accent (Ierland), maar ik werd er goed geholpen. Zorg er dan wel voor dat je een duidelijk verhaal hebt (je verhaal hierboven is wel duidelijk hoor :) hooguit een alineatje hier en daar ;).
Bij mij deden ze niet moeilijk over m`n schijf. Ik heb ooit een goede ( |:() naar hen gestuurd, en kreeg gewoon een andere (weliswaar refurbished) terug. Dus dat kan je in ieder geval doen. Maar dan heb je dus wel een foutcode van powermax nodig (waarover je naar de klantenservice in ierland kan bellen)

[ Voor 10% gewijzigd door marteltor op 12-03-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Powermax kent geen nvidia chipsets. Dus werkt niet overal goed. Verder heb ik ook goede ervaring met RMA naar maxtor. Maar die klik hoeft niet te betekenen dat je schijf dood aan het gaan is. Ik zou eerst ff een andere voeding proberen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met precies dezelfde schijf :/
Steeds klikt hij ff, dan doet hij het weer een tijdje. Begint wel erger te worden, dus ik denk (toevallig vandaag) ik zal eens ff garantie checken.... Out of waranty :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kevinp schreef op 12 maart 2004 @ 18:05:
Powermax kent geen nvidia chipsets. Dus werkt niet overal goed. Verder heb ik ook goede ervaring met RMA naar maxtor. Maar die klik hoeft niet te betekenen dat je schijf dood aan het gaan is. Ik zou eerst ff een andere voeding proberen.
Op hetzelfde bordje (nf7s-rev2) heb ik een andere maxtor schijf getest zonder problemen. Voeding is een Aopen 350W en ik heb ook al een keer de videokaart vervangen.
80mb moet natuurlijk 80gb zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 12-03-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje

Aspje

Blaat

Ik zou proberen om de schijf om te wisselen nu het nog kan. Zelf dacht ik ook eerst dat het niet zo heel veel uitmaakte dat mn hd ong 1x per maand klikte en raar deed... maar dies nu dus wel kapot en geen garantie meer :'(

Het ligt ook echt aan de schijf. Ik heb mn voeding, moederbord, geheugen en processor vervangen en het probleem is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:52
Je hebt niet toevallig een ander systeem staan om die schijf even in te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb dus nog bericht terug gehad. Daarin stond dat Powermax geen fouten heeft gegeven. Ik heb hun dus nog een mail teruggestuurd of ze werkelijk Powermax hebben kunnen runnen (maar blijkbaar beantwoorden ze geen mail op zaterdag, wordt dus tot maandag wachten). Ik heb namelijk, zoals eerder gezegd, een andere maxtor, een d740x, op hetzelfde systeem wel kunnen testen met Powermax. Ik heb een ander systeem om de schijf te testen, maar het niet gedaan (niet eens aan gedacht). Achteraf had ik het moeten doen denk ik. Ze willen nu dus de harddisk gewoon terugsturen :| . Wat vinden jullie trouwens van de temperatuur, is het normaal voor dit type harddisk? Speedfan geeft zo'n vlammetje boven de 50 graden en mijn harddisk werd 53 graden, lijkt me niet gezond. Ik heb twee d740x hier en die worden beide niet warmer dan 35,36 graden. Kastkoeling is in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje

Aspje

Blaat

Temperatuur is wel aan de hoge kant ja, maar ik denk niet dat je hardeschijf daardoor raar doet. Bij mij deed ie namelijk hetzelfde na het plaatsen van een casefan (in een chieftec kast, dan zit ie precies voor de hardeschijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aspje schreef op 13 maart 2004 @ 23:35:
Temperatuur is wel aan de hoge kant ja, maar ik denk niet dat je hardeschijf daardoor raar doet. Bij mij deed ie namelijk hetzelfde na het plaatsen van een casefan (in een chieftec kast, dan zit ie precies voor de hardeschijven)
Bedoel je dat de temperatuur van je schijf omlaag gegaan is, maar dat de problemen gebleven zijn? De kast bij mij is ook behoorlijk koel (intake fans voor en opzij van de harde schijf, 2 outtake fans achter, aopen h600a kast) en de d740x wordt daarin gewoon niet warmer dan 36 graden, terwijl de diamondmax plus 9 in dezelfde kast 53 graden wordt. Ik vind dat ik genoeg heb gedaan om de temperatuur omlaag te krijgen. Het hoeft idd niets te betekenen, maar het verschil is toch aanzienlijk. Hier en daar lees ik over nog hogere temps, maar ook weer dat mensen erin geslaagd zijn hun temp omlaag te brengen tot tussen de 40 en 45 graden door het aanbrengen van een casefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 18:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Soort gelijk probleem als TS heeft heb ik ook gehad alleen dan met een DiamondMAX plus 60. De schijf gaf zo af en toe een klikkend geluid, waar bij soms Windows XP/2000 even leek te bevriezen dit werd steeds erg totdat Windows daadwerkelijk vast liep. Ook wilde de schijf soms bij het aanzetten van het systeem niet opstarten, je kreeg dan een zeer hoge piep/fluit toon te horen.

Ik heb via de Maxtor site RMA aangevraagd en de schijf opgestuurd. Tijdens het aanmaken van een RMA nummer moet je ook opgeven wat er aan de schijf mankeert. Nu staat dit probleem er niet tussen, daarom heb ik er maar een begeleidende brief bij gedaan. In iedergeval had ik binnen 2 weken een nieuwe schijf. P.s. Als je de schijf naar Maxtor stuurt volg dan we lhun richtlijnen op, een verkeerd verpakte schijf wijzen ze zo af.

Overigens gaf PowerMAX geen foutcode na het testen van de schijf.

Ook even over je temperatuur, als de schijf bij normaal gebruik al 53 graden wordt is dit te hoog. De maximale bedrijfs temperatuur van dit type Maxtor schijf is 55 graden. Dus je schijf mag het absoluut niet drukker krijgen ;) .

Hier een link naar de specificaties van de DiamondMAX Plus 9 serie :

http://www.maxtor.com/en/...max_plus_9_data_sheet.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 14-03-2004 00:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Over dit klikken zijn zoveel topics te vinden. En in elk topic staat dat als je hdd klikt, hij op het punt staat om echt stuk te gaan (naja, eigenlijk is hij al stuk), en dat je hem zonder problemen kan terugsturen. Zelf heb ik exact hetzelfde probleem gehad. Ik kreeg geen foutmelding met powermax, maar ik vroeg gewoon een rma aan via de maxtor website, stuurde mn hdd op, en kreeg in 3 weken een nieuwe. Waarom dan toch steeds van dit soort topic geopend worden blijft me een vraag, omdat dit al zo vaak is langsgekomen.

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-06 21:20
TS, waarom stuur je hem niet direct naar Maxtor toe ipv via die I-netshop :?
Zo duurt het alleen maar langer, en daar heb je nix aan..

Ff RMA'tje aanvragen bij Maxtor en klaar is kees.
Je betaald alleen 1x verzendkosten, daar lig je toch ook niet wakker van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, het is me nu wel duidelijk geworden dat ik het eerst naar Maxtor had moeten sturen. Dat weet ik dan voor de volgende keer. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de rma-service van internetwinkels (op eentje na dan) en meestal vraagt de fabrikant het eerst te proberen te regelen met de internetwinkel. Ik dacht ook nu geen problemen te zullen krijgen.......
Een vraagje nog: Is het mogelijk dat een individuele harddisk wel getest kan worden met Powermax op de ene computer, maar niet op een andere?

@lj2000 topic ging niet alleen over het klikgeluid van de harde schijf. Het ging ook over de rma-procedure en het feit dat de schijf niet getest kon worden met powermax terwijl een andere schijf, weliswaar een ander type, wel getest kon worden met Powermax op hetzelfde systeem. Dit ben ik nog nergens tegengekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 76818 op 14-03-2004 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 18:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 76818 schreef op 14 maart 2004 @ 08:13:
ok, het is me nu wel duidelijk geworden dat ik het eerst naar Maxtor had moeten sturen. Dat weet ik dan voor de volgende keer. Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de rma-service van internetwinkels (op eentje na dan) en meestal vraagt de fabrikant het eerst te proberen te regelen met de internetwinkel. Ik dacht ook nu geen problemen te zullen krijgen.......
Een vraagje nog: Is het mogelijk dat een individuele harddisk wel getest kan worden met Powermax op de ene computer, maar niet op een andere?
Je laatste vraag zou ik niet met zekerheid kunnen beantwoorden, maar ik zou zeggen heb je de mogelijkheid probeer het dan even.

Maar wat garantie betreft, als een produkt nog geen jaar oud is heb je zeker garantie bij de winkel waar je het gekocht hebt. Zij moeten dan ook zorg dragen voor deze garantie afhandeling. Dus eigenlijk behoort de winkel de schijf terug te sturen naar Maxtor.

Nu gaat jou dat een euro of 14 meen ik kosten voor het verzenden van de schijf naar Ierland, het pakket is dan verzekerd en gaat per snelpost. Als je niet voor snelpost (of hoe dat ook heet) kiest, kost het €13.
Het is in iedergeval wel aan te raden om het verzekert + tracking te versturen.
Dit wordt ook in de RMA aanvraag van Maxtor aangeraden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 18:13
Ik had ook een maxtor hdd die af en toe een tik gaf en dan uit en weer aan ging. Wat je dan moet doen is de voedingkabel aanduwen!!!!!!
Simpel en effectief, en zet er ook geen fans of andere apparaten tussen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 21:28
ouch had precies hetzelfde probleem met inderdaad precies zelfde HD
ik heb men HD dan via AMSET (acoustic management) op Silent modus gezet & nu doet ie dat nooit meer + je hoort hem niet meer werkten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

waar zit dat AMSET ? jah, wat dit soort dingen betreft is ik wel n00b :p

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vandaag weer bericht gehad: "Er zijn inderdaad Powermax problemen met de nieuwere typen harddisk in combinatie met bepaalde chipsets." En dan antwoordden ze op mijn eerste e-mail de harde schijf eerst met Powermax te testen. Hadden ze dit meteen erbij verteld, ook al had ik de chipset van mijn mobo niet erbij vermeld. Hoefde ik niet alles uit ze te trekken. Het lijkt er dus op dat de schijf retour gaat. In ieder geval bedant voor jullie medewerking.
Pagina: 1