Toon posts:

USB Stick gevallen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, zo'n usb stick die je krijgt. Denk ik mooi de bestanden van m'n afstudeerproject op te kunnen zetten. Zit ook zo'n handig koordje bij voor om je nek. Tot dat het koppelstukje van het koordje niet helemaal meewerkte en m'n stick op de stenen kletterde.

Nu ben ik dus al m'n bestanden kwijt aangezien hij het niet meer doet. Maar als ik um in het usb slot doe dan gaat het lampje nog heel even branden en dan gaatie weer uit en herkent ie um dus niet.

Iemand enig idee of er nog wat te redden valt aangezien hij toch nog heel ff aan gaat.

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik zou em eens openmaken en kijken of er zichtbare schade te zien is. dat is heel misschien nog te repareren... (soldeerbout doet soms wonderen) :)

Als ik maar een beetje kan computeren

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 13:31

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk is er echt iets gebroken of losgeschoten aangezien flashgeheugen normaal gesproken toch elke (nog redelijk vriendelijke) stoot moet kunnen weerstaan tenzij je het echt gaat breken oid.
Je zou de behuizing dus eens open kunnen proberen te wrikken en kijken of je er zo iets aan kunt zien. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

zou zeggen kijk of je hem open kunt maken, bij sommige usb pennen zit het geheugen chippie vast in voetje. En kan je dus het geheugen chipje over zetten in een andere usb pen van hetzelfde merk/type zodat je in iedergeval je data terug krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Nahjah het is een sandisk cruzer mini 128 mb. Viel welliswaar wel op de stenen maar echt niet hard. Zal kijken offie open te maken is, volgens mij niet schroefbaar iig is nl. onwijs dun

Edit: let op je taalgebruik ..

[ Voor 161% gewijzigd door BalusC op 12-03-2004 20:00 ]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-03 21:42
paar jaar terug is er eens een auto over m'n 16mb pendrive gereden. behuizing heef toen losgelaten, maar de pendrive zelf deed het nog perfect! kunnen wel wat hebben dus, tenzij er iets los is geschoten

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik zelf niet zo technisch op het gebied van chips e.d. maar ik zal kijken of iemand anders wat kan ontdekken.

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 17:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat foto's gemaakt in de hoop het wat beter te kunnen zien. Zelf kan ik niks bijzonders ontdekken, op een bruine streep op een chip na. We hebben de contacten van de aansluiting gemeten en die waren goed. Echter, toen we hem op de pc aansloten hebben we wat puntjes doorgemeten maar deze gaven weinig reactie. Misschien iemand die wat op de foto's ziet ?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kruit342/sandisk_1.jpg
groter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kruit342/sandisk_2.jpg
groter

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik zie niks mis op die foto's. Heb je geen backup ergens? (of werk je direct op die stick?=raar)

Altijd backuppen. Maar is lastig te zien die foto, omdat ie niet 3d is, zodoende zie je alleen bovenkant contacten. anders, probeer eens met een klein pinnetje te checke of de contacten vast zitte (de mini pinnetjes aan dat memorychipje).

En ja, misschien is een manier om hetzelfde ding nog een keer te kopen en het chipje te vervangen met de huidige(weet niet zeker of die chip zonder stroom mag zitten, dacht van wel). Maar dan moet je heeeeel goed kunnen solderen, dan moet je getraint in zijn, ander bel eens een bedrijf op die oplosingen op maat maken(die kunnen op die schaal solderen) http://www.dedicatedsolutions.nl/ (die kunnen op die schaal solderen).

Maarja, alles zijn prijs. Ligt eraan wat de waarde van de files zijn.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Op de foto's is helemaal niets vreemds te zien. Wat defect zou kunnen zijn is het kristal (zilverkleurige huisje, bovenste foto links). Je zou kunnen proberen dat kristalletje te vervangen.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
koraks schreef op 14 maart 2004 @ 17:16:
Op de foto's is helemaal niets vreemds te zien. Wat defect zou kunnen zijn is het kristal (zilverkleurige huisje, bovenste foto links). Je zou kunnen proberen dat kristalletje te vervangen.
Inderdaad, zou goed kunnen een kristal is kwetsbaar.

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 23:01
Meet die bruine smd component even na die op de 2de foto staat aan de usb connector (rechts bovenaan)
Normaal is dit een soort fuse, spoel.
'k heb net hetzelfde meegemaakt met m'n bluetooth'tje, component onzichtbaar beschadigd.
Meeting op Ohm stand was oneindig terwijl deze component in serie stond met de vcc +5Volt.
Oplossing : dun draadje er overheen

En zoals hier nog al eens gezegd is, de kristal is ook behoorlijk kwetsbaar.
Pagina: 1