Toon posts:

PC herkend hdd schijf niet bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren Windows geinstaleerd op een (lege)Maxtor 120GB Sata 7200rpm(lees nu dat er vrij veel problemen zijn met de 40 Gb maxtors).

Heb ik vanmorgend de pc terug opgestart maar kreeg na een tijdje een error dat er geen boot disk is.

Heb ik gereset en gemerkt dat hij wanneer hij de IDE driver zoek geen primary master of slave vind(heb maar 2 IDE drives).
Heb ik in men BIOS gekeken bij IDE drives en heb ik gezien dat ze allemaal op auto stonden.
Heb ik bij primary master enter gedaan, en na 10 seconden gaf hij de specs voor men hdd.
Dit ook voor men cdrom.
ging ik terug naart IDE drives en zag ipv auto de exacte naam van de drive.

Heb ik ook ff bij boot gekeken en was gewoon floppy,hdd,cdrom.

Hoe geraak ik terug in windows?

Verwijderd

Stel ze vast in, dus niet Auto, maar de drives per poort selecteren. Zorg ook even dat je de boot-volgorde op HDD, CD-Rom, Floppy zet, voor alle zekerheid.

Kijk ook even hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 17:42 ]

Verwijderd

-- Was onzin sorry, vergeet dit ---

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 17:39:
Stel ze vast in, dus niet Auto, maar de drives per poort selecteren. Zorg ook even dat je de boot-volgorde op HDD, CD-Rom, Floppy zet, voor alle zekerheid.

Kijk ook even hier: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
ipv auto zou ik dan user type HDD moeten zetten en voor mijn dvd-rom drive cdrom?

heb al de volgorde veranderd

en Bekabeling?
80 polige kabel: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master.
-ff doen
80 polige kabel: liefst op Cable Select zetten.
-heb hem als master,erg?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

Welk mobo heb je?

Aangezien je een S-ATA HD hebt, zal deze waarschijnlijk via een aparte controller gaan, voor de A7N8X is dat bijvoorbeeld de Silicon Image.

Als je boot krijg je dan ook een scherm van deze S-ATA controller?
In je BIOS kun je instellen wat je wilt over je normale IDE devices tot dat je een ons weegt, als je BIOS geen native S-ATA support heeft (dat wil zeggen dat je de S-ATA als IDE kan emuleren zodat je hem ook met ghost e.d. kunt gebruiken, de ASUS P4P800 heeft zoiets). Je moet iig booten van je S-ATA controller...

Zet bv boot devices op:
floppy
cdrom
other device

BF2 stats Systemen