Probleem met onthouden van instellingen

Pagina: 1
Acties:

• Fluim
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07-2015
Ik heb op mijn pc Win98 geinstalleerd staan, heb een tijdje terug mn harde schijf geformatteerd. Maar windows weigert nu ineens een heleboel instellingen te onthouden. Bij "Deze Computer" bijv onthoudt hij niet hoe ik bij de verschillende mappen mijn files georganizeerd wil hebben (lijst, details,...).

Ook winamp onthoudt sommige instellingen niet; ik wil namelijk als ik WA minimaliseer niet in de taakbalk zien, allen in de 'systray'. Maar dit moet ik elke keer opnieuw instellen als ik winamp opnieuw opstart...

Heeft iemand een oplossing?

• Fluim
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-07-2015
niemand?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Heb je niet toevallig een paar systeembestanden die op 'Read Only' staan? Op deze manier worden eventuele aanpassingen die je nu aan bestanden/programma's doet alleen opgeslagen in het geheugen. Ik zou je niet precies kunnen vertellen welk(e) bestand(en) dit eventueel zou kunnen zijn, maar kijk bijvoorbeeld even naar System.dat en User.dat.

Kijk ook hier even naar, misschien staat dit bij jou verkeerd: Save Settings On Exit Option Enabled by Default. Dit zou bij jou natuurlijk misschien kunnen staan uitgeschakeld, hoewel me dit stug lijkt.

Verder helaas geen andere suggesties, sterkte :).

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

het klinkt hoe dan ook niet echt als een geheel schone win98 installatie.....