Toon posts:

[GA-8S648FX] POST hangt na aansluiten printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu op mn werk en heb hier een P4 2.4 @ 800FSB staan, met een Gigabyte 8S648FX (SiS Chipset) mobo en 256Mb RAM. Win XP Home geinstalleerd.

De pc doet het verder prima, maar zodra ik er een printer (Hp 3650) op aansluit, hangt de pc tijdens de POST (voordattie mem gaat testen). Heb al vannalles geprobeerd, op GoT en op Google kan ik er ook niets over vinden, althans, werd er niets wijzer van.

Heb de hele BIOS al doorgeworsteld of ik iets kon vinden wat dit kan veroorzaken, maar zonder resultaat. Als ik de printer aansluit alsie in Windows zit, print hij verder perfect. BIOS update mocht ook niet helpen. Maar om nu iedere keer die kabel eruit te trekken tijdens booten :( ...

Iemand een idee?

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:14
Umz, je hebt een manier om elke stap naar een log te laten schrijven, en om van elke stap te selecteren of hij deze moet uitvoeren. Als je dit doet en het gaat fout weet je iig waar de fout dus daadwerkelijk zit. Als je dit even doet kun je namelijk heel makkelijk op internet gaan zoeken naar je probleem. Weet je niet hoe dit moet zeg het ff, want dan kan ik het voor je opzoeken, tenzij iemand anders het wel ff uit z'n hoofd weet.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
usb? usb legacy mode in bios uitzetten helpt niet?

wel een vaag probleem trouwens hoor. maar dat heb je weleens.

[ Voor 43% gewijzigd door smvs op 12-03-2004 21:01 ]

Verwijderd

Als je een printerkabel gebruikt zou je eens een usb kabel moeten proberen.
En als je een usb kabel gebruikt zou je eens een printerkabel kunnen proberen.

zomaar een idee 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hier mag een slotje op, heb het ondertussen gevonden.

BRAK GEHEUGEN... Ontzettend vaag, maar ik heb het reepje wat erin zat vervangen door een nieuwe (vage ingeving van een collega van me :) ) en hoppa, draaien als een tierelier!

Een van de meest weirde problemen die ik ooit gehad heb! 8)7

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 23:56:
Hier mag een slotje op, heb het ondertussen gevonden.

BRAK GEHEUGEN... Ontzettend vaag, maar ik heb het reepje wat erin zat vervangen door een nieuwe (vage ingeving van een collega van me :) ) en hoppa, draaien als een tierelier!

Een van de meest weirde problemen die ik ooit gehad heb! 8)7
ja, net als met vrouwen: als je er nog weinig ervaring mee hebt denk je nog dat er logica in die dingen zit. en ik denk het soms nog steeds.

maar goed, dat gigabyte bordje is naar mijn ervaring wel gewoon een ideaal bordje. kost niks en geen rare kuren. sis all the way.

[ Voor 3% gewijzigd door smvs op 13-03-2004 11:41 ]

Pagina: 1