Toon posts:

[Mandrake 10] HPT370 RAID0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou willen eindelijk Mandrake Linux installeren op m'n RAID0 array. Ik weet dat het in de vorige versies (bijna) niet mogelijk was, maar misschien is daar nu verandering in gebracht. Ik zou het echter met zekerheid willen weten vooraleer ik m'n bestaande data ga verwijderen.
In andere topics handelend over oudere versies wordt telkens gereageerd dat je een aparte "driver" moet laden, maar die is niet te vinden. De HPT370 RAID controller is niet te vinden op de hardware pagina van Mandrake, maar die gaat ook maar tot versie 9.2.

Is het dus mogelijk om Mandrake 10 te installeren op die RAID0 array?

Bedankt!

• astatic
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben wat linux betreft een nono maar misschien heb je iets aan mijn bevindingen?
Zojuist heb ik mandrake op mijn compaq proliant ml350 met een compaq smart array 430 controler geinstalleert op raid 0+1 (mirror), dit ging naar mijn idee zonder enige extra configuratie uitermate soepel en makkelijk en heb er niet een aparte driver voor hoeven installeren.

Ik hoop dat je er iets mee kan?

Grt

[ Voor 8% gewijzigd door astatic op 13-03-2004 08:03 ]

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De kernel die Mandrake 10 gebruikt moet de HPT370 ondersteunen.

Volgens mij is dat niet het geval, dus het is niet mogelijk om Linux te installeren op een RAID-0 array (je moet immers een kernel compilen wat onmogelijk is als je Linux al niet eens kan installeren).

Het wachten is op een kernel waar HPT370 ondersteuning in zit. Highpoint maakt zelf geen drivers voor Mandrake.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 17:06:
Ik zou willen eindelijk Mandrake Linux installeren op m'n RAID0 array. Ik weet dat het in de vorige versies (bijna) niet mogelijk was, maar misschien is daar nu verandering in gebracht. Ik zou het echter met zekerheid willen weten vooraleer ik m'n bestaande data ga verwijderen.
Backup? ;)
In andere topics handelend over oudere versies wordt telkens gereageerd dat je een aparte "driver" moet laden, maar die is niet te vinden. De HPT370 RAID controller is niet te vinden op de hardware pagina van Mandrake, maar die gaat ook maar tot versie 9.2.

Is het dus mogelijk om Mandrake 10 te installeren op die RAID0 array?

Bedankt!
Op dit moment dus waarschijnlijk niet (hoewel ik denk dat er vast en zeker een persoontje is geweest die de driver mandrake-klaar heeft gemaakt. De source is gewoon nog altijd te downloaden. :)

Maar wil je per se Mandrake? Ik weet namelijk dat suse en redhat deze controller en in z'n algemeenheid ATA-RAID standaard al ondersteunen. Misschien moet je daar 'ns naar kijken. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.