Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Led aan usb

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een noob in casemodding en heb eigelijk nog helemaal niks gedaan op dit gebied, nou ben ik wel ergens mee bezig alleen heb ik al het hele internet afgezocht naar hoe ik een 3 paar ledjes kan aansluiten op de usb. ik weet dus absoluut niet hoe dit moet en vraag het daarom maar aan jullie.

alvast bedankt

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Eerst moet je weten welke spanning en welke stroom de leds nodig hebben.
Usb is 5 volt, stel je led heeft 3 volt nodig en 5 mA, dan heb je dus een weerstand nodig van:

5 - 3 = 2
2 / 0,005 = 400 ohm

Deze zet je in serie met de led, de rode draad van usb is de + en de zwarte draad is de -.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 10:29

Res-q

Redder in nood?

Dit staat letterlijk in de faq: De LED-faq :) .

In jouw geval heb je een weerstand van waarschijnlijk 125Ohm nodig. Een ledje werkt meestal op ongeveer 2,5 volt en de stroomsterkte door in led is vrijwel altijd 20mA.

Succes :)

en zo is het voorspeld!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
En je moet weten welke twee draadjes de + en - 5 Volt geven in de USB-kabel/-poort. ;)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:31

Exigence

dnkroz

Of je koopt voor het gemak een 5v led :)
Let er wel op dat je de USB poort niet met meer dan 500 mAH mag belasten. Maar dat zijn al gauw meer den 20 leds :P

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07 14:08
USB:
Pin 1 = +5V
Pin 4 = GND

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, ik zal het eens gaan proberen. nu nog even kijken waar ik weerstandjes kan kopen. maar ik heb geluk mijn docent natuurkunde heeft al aangeboden om te helpen en voor plexiglas enz kan ik bij techniek terecht. word namelijk een glowpad :9

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Succes! En de volgende keer aub even zoeken, want dit soort informatie is goed to vinden op zowel het forum als ook Google. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.