Toon posts:

Problemen met Linksys WRT54G Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT54G Router, met 4 aansluitingen voor een bekabeld netwerk en mogelijkheden tot wireless netwerk. Mijn internetverbinding is een ADSL van Tiscali met het BabyXL netwerk. Als modem gebruik ik de ZyXEL 650R.
Ik wil met behulp van de Linksys router m'n internetverbinding delen en een LAN opzetten. Hardwarematig worden alle verbindingen wel gevonden (volgens de LED indicatoren op de apparatuur) maar toch krijg ik geen verbindingen tot stand, zowel het internet als onderlinge verbindingen tussen computers komen niet tot stand.
Heeft iemand oplossingen hiervoor? :?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
Hoi, en welkom op het Gathering of Tweakers forum,

geeft eerst eens aan wat je zelf al geprobeerd hebt + meer info (zoals ipadressen e.d.)?

/edit

probeer in ieder geval eerst je lan netwerk aan de praat te krijgen, dus:

1. Controleer DHCP setting op de router of configureer je ipadressen op de pc's
2. Probeer de router te pingen
3. Probeer pc's onderling te pingen

[ Voor 46% gewijzigd door SysRq op 12-03-2004 16:30 ]

-

Verwijderd

Topicstarter
Bij de ZyXEL modem heb ik bij de LAN-setup de DHCP-server optie op RELAY geprobeerd en op NONE, want de modem moet volgens mij niet als DHCP-server fungeren, aangezien de router deze functie behoort te vervullen.
Bij de Linksys Router heb ik bij de BASIC SETUP optie de volgende instellingen geprobeerd:
DHCP Server---> enabled
Starting IP-adress----> 192.168.1.100
Maximum number of DHCP-users--->27
Client Lease Time--->0 (0 means one day)
Static DNS 1 t/m 3--->0.0.0.0
WNS---> 0.0.0.0

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:00
1. Cotroleer of op de pc's de optie "automatisch ipadres verkrijgen" aanstaat.
2. Uitvoeren: ping 192.168.1.1 (adres van Linksys router)
4. Als dat werkt op een andere pc de eerste pc pingen

-

Verwijderd

DHCP op modem: none => wan ip router op static:vul zelf een leuk ip adres in.(private range s.v.p.)
DHCP op modem: enabled => wan ip router op dynamic:je krijgt een leuk ip adres.
mijn router doet ook niets wanneer ik geen wan ip heb, als ik dus mijn kabelmodem afkoppel moet ik mijn wan connectie uitzetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
@sysrq:
ik kan de router en de computers onderling wel pingen. De modem kan ik echter niet pingen. Ondanks dat de computers in het netwerk elkaar wel kunnen pingen krijg ik de computers nog niet te "zien" bij mijn netwerklocaties.

@ AlphaBlend:

Wat bedoel je met WAN ip router? Die instelling optie kan ik nergens vinden.

Verwijderd

De verbinding van jouw router naar de modem is de wan connectie van jouw router.
Die moet je goed instellen in de router anders doen de meeste routers niets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de modeminstellingen DHCP ---> none gezet en de router instelling bij menu item Advanced Routing heb ik het volgende ingesteld:
Destination LAN IP: 192.168.1.1
Subnet mask: 255.255.255.0
Default gateway: ip-adres van modem
Interface: WAN (internet)

maar dit werkt ook niet

Verwijderd

Heb ff gekeken naar de instellingen bij de wrt54g en je moet de internet setup
instellen en niet de advanced routing.
Internet setup: Static ip en verdere info van jouw ISP(pptp,hostname, enz)zoals je op jouw computer hebt gehad zonder de router.

Verwijderd

Stap 1. ZyXEL in modem mode instellen
Dit geldt dus niet voor een KPN aansluiting)
http://www.zyxel.nl/p650/z010.html

Stap 2. Indien de ISP op MAC adres vraagt(Demon of Tiscali) geeft het (WAN)mac adres door van de Linksys.

Stap 3. Daarna lokale ip adres van linksys wijzigen in 192.168.2.1 en dynamisch instellen.

Let op! Bij Tiscali duurt het 2 a 3 uren(zet modem uit) om het nieuwe MAC adres door te voeren. Bij Demon ongeveer 20 minuten.

Broninformatie : http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=9744
Pagina: 1