Toon posts:

[WinXP] onthouden Audigy speaker settings *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een DEll 8300 met een soundblaster audigy 5.1 en daarbij een Dell set met 5 speakers. De ellende is dat als ik voor speaker setting van 5 speakers heb gekozen dat het dan prima werkt (ik kan kiezen via instellingen via het control panel van soundblaster of via geluidsinstellingen van XP). Echter start ik de Pc opnieuw op dan staat ie weer ingesteld op een 2.1 speaker systeem. Ik snap er geen drol van maar hij onthoud gewoon de instellingen niet.
Iemand die me uit de brand kan helpen?
Ik heb op de frontspeaker aansluiting wel een splitpluggie zitten voor stereo naar de versterker. Dan zet ik hem ook op 2 speakers als ik bijvoorbeeld MP3 op de sterao wil hebben. Maar dat pluggie kan de oorzaak lijkt me niet wezen wat er zitten continu gewoon de 5 boxen van dell op aangesloten.

mvg Martin.

Verwijderd

heb zelf een audigy i en een audigy II en sukkel ook met dit probleem op beide kaarten en allebei winXP

iemand oplossing ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Titel aangepast, zie WOS Policy voor waarom, verder verplaats ik je vraag naar Software Algemeen omdat driver-instellingen daar wat beter passen dan hier in WOS :)

En een foute manier is de rechten op de juiste regkeys aanpassen zodat het readonly is

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
vreemde is dat hij eerst wel bij mij standaard op 5.1 speakers heeft gestaan. Ik ging toen namelijk keer TV kijken met geluid over de gewone stereo en hoorde de helft niet omdat ik op me stereo maar twee speakers heb zitten.
Zal het een bug zijn het niet onthouden of moet er effe een barba-truuk worden toegepast?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook (SB Audigy2, Logitech z560).
Het ging een hele tijd weer goed, maar als ik nu de computer opnieuw opstart, hoor ik alleen geluid uit mijn voorspeakers, achter dus niets. ZOdra ik echter de EAX console opstart, knalt ie ineens wel weer aan. In deze console kun je echter nergens een "save" optie oid inschakelen. Enige (?) mogelijkheid is gewoon het kruisje. Zolang de comp aanstaat is er dan geen probleem meer?

Iemand?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:11

Zerora

Ik Henk 'm!

Ik heb een creative soundblaster live 5.1 met Medion 5.1 surround speakers.
Bij sukkelt ie ook af en toe terug 2.1. Ik heb niet meer de keuze om hem weer terug te zetten op 5.1.
Probleem is vaak opgelost als ik mijn pc weer opnieuw opstart of de kabels even uit de pc-kast haal en er weer in doe.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
helpt niet bij mij:(
iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog suggesties???? ik heb het probleem nog steeds en niks kunnen vinden wat tot een oplossing leid tot nu toe....

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Zelf een Audigy II draaien hiero, zelfde probleem totdat ik erachter kwam dat op de een of andere manier de sound instelling van Tribes 2 dominanter waren dan mijn windows settings...

Iedere keer als ik tribes 2 had gespeeld stonden mijn settings ook weer op 2 speaker modus ipv 5 speaker modus.

Misschien een zelfde probleem met een ander programma hiero??
Houd voor de lol anders eens in de gaten hoe je settings zijn nadat je programma's hebt gedraaid...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het is echt met opstarten van PC dat instellingen weer op 2.1 staan.
Heb ook geprobeerde luidspreker instellingen van windows goed te zetten en in de drivers maar allemaal geen succes.......snik
dan maar met handje steeds terug zetten

Verwijderd

Topicstarter
*** schop ****

Verwijderd

Topicstarter
nobody? het schijnt vaker voor te komen.....

Verwijderd

Topicstarter
kick
Pagina: 1