Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Verwijderd
dus onsubmit een window openen en vervolgens submitten naar dat window
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 15:57 ]
Ga ik gelijk proberen! Bedankt!Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:57:
ja: windowname=window.open();
dus onsubmit een window openen en vervolgens submitten naar dat window
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
<form onsubmit="popup=window.open()" target="popup">
om het maar even voor je uit te schrijven
1
2
3
| <form onsubmit='popup=window.open("bekijk.php", "popupwindow",
"scrollbars=1,menubar=1,resizable=1,width=800,height=600")'
method='post' name='verhuiskaart' target='popup'> |
Maar dan opent hij hetzelfde venster nogmaals??
[ Voor 72% gewijzigd door me1299 op 12-03-2004 16:15 ]
*zucht*DeathKnight schreef op 12 maart 2004 @ 16:14:
Ik heb nu:
code:
1 2 3<form onsubmit='popup=window.open("bekijk.php", "popupwindow", "scrollbars=1,menubar=1,resizable=1,width=800,height=600")' method='post' name='verhuiskaart' target='popup'>
Maar dan opent hij hetzelfde venster nogmaals??
1
2
3
| <form onsubmit="window.open('about:blank', 'popupwindow', 'scrollbars=1,menubar=1,resizable=1,width=800,height=600')" method="post" target="popupwindow"> |
je hoeft in dit geval geen handler te registreren, en je target moet verwijzen naar het name attribuut dat je middels het 2e argument opgeeft voor de open() method.
Ik vraag me ook af wat die name doet in je form-tag; als je al iets wilt hebben om je form vanuit scripting aan te kunnen spreken gebruik dan een id
En dit is wel degelijk vaker langsgekomen hier hoor...
Intentionally left blank
Werkt nog steeds niet. Hij opent nog steeds hetzelfde scherm zonder popup eigenschappen.crisp schreef op 12 maart 2004 @ 18:10:
[...]
*zucht*
HTML:
1 2 3 <form onsubmit="window.open('about:blank', 'popupwindow', 'scrollbars=1,menubar=1,resizable=1,width=800,height=600')" method="post" target="popupwindow">
je hoeft in dit geval geen handler te registreren, en je target moet verwijzen naar het name attribuut dat je middels het 2e argument opgeeft voor de open() method.
Ik vraag me ook af wat die name doet in je form-tag; als je al iets wilt hebben om je form vanuit scripting aan te kunnen spreken gebruik dan een id
En dit is wel degelijk vaker langsgekomen hier hoor...
En die naam gebruik ik om op een ander punt met ene linkje het form te submitten.
(onclick='document.verhuiskaart.submit();')
Dus volgens jou is de name tag voor de kabouters uitgevonden?
[ Voor 12% gewijzigd door me1299 op 12-03-2004 18:15 ]
dan moet je wel de juiste eigenschappen meegeven natuurlijkDeathKnight schreef op 12 maart 2004 @ 18:16:
[...]
Werkt nog steeds niet. Hij opent nog steeds hetzelfde scherm zonder popup eigenschappen.
Nee, maar het name-attribuut voor een form bestaat niet in HTML4 en XHTML, en met een id kan je dit ook nog steeds doen:En die naam gebruik ik om op een ander punt met ene linkje het form te submitten.
(onclick='document.verhuiskaart.submit();')
1
| document.forms['verhuiskaart'].submit(); |
Intentionally left blank
doe voor de grap eensDeathKnight:
1
2
| var w = window.open ( 'about:blank', 'piet' ); alert ( (typeof w) + '\n' + w.name ); |
Het resultaat van een window.open call is een referentie aan dat window, niet de naam van het window.
Wat crisp zegt zou dus gewoon moeten werken, gezien je met het tweede argument van een window.open call de naam van de window toewijst.
Verder zou ik het iig wel op prijs stellen als je niet zo denigrerend doet tegenover iemand die o.m. op het gebied van Javascript lang en breed z'n sporen verdiend heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door drm op 12-03-2004 18:30 ]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Excuses voor de denigrerende toon. Maar iemand die gaat zuchten omdat ik nu eenmaal geen javascript held bent roept het wel enigsinds over zich heen.drm schreef op 12 maart 2004 @ 18:29:
[...]
doe voor de grap eenscode:
1 2 var w = window.open ( 'about:blank', 'piet' ); alert ( (typeof w) + '\n' + w.name );
Het resultaat van een window.open call is een referentie aan dat window, niet de naam van het window.
Wat crisp zegt zou dus gewoon moeten werken, gezien je met het tweede argument van een window.open call de naam van de window toewijst.
Verder zou ik het iig wel op prijs stellen als je niet zo denigrerend doet tegenover iemand die o.m. op het gebied van Javascript lang en breed z'n sporen verdiend heeft.
Ik zal de genoemde code nog eens goed testen zodra ik weer op kantoor zit. Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik las dit in je topicstart:DeathKnight schreef op 13 maart 2004 @ 00:54:
[...]
Excuses voor de denigrerende toon. Maar iemand die gaat zuchten omdat ik nu eenmaal geen javascript held bent roept het wel enigsinds over zich heen.
en dus moest ik echt wel eerst even zuchten voordat ik dat stukje code voor de zoveelste keer oplepelde hierVoordat jullie zeggen dit is al geweest gaarne eerst even de vraag goed lezen.
Intentionally left blank
Ik mijn fout.. Alhoewel ik niet echt een goed antwoord kon vinden. Het werkt nu nog steeds niet.crisp schreef op 13 maart 2004 @ 11:56:
[...]
Ik las dit in je topicstart:
[...]
en dus moest ik echt wel eerst even zuchten voordat ik dat stukje code voor de zoveelste keer oplepelde hier
Ik heb precies je code gekopierd, en als ik een submit knop in het formulier zet opent hij een nieuwe pagina en vervolgens gaat hij naar de huidige pagina. Overigens is het verder geen popup venster maar een gewoon scherm. (alsof ik target_blank zou gebruiken)
als ik het formulier verzend doormiddel van een alternatieve knop (onclick="document.forms['verhuiskaart'].submit();")
dan laad hij dezelfde pagina in een nieuw scherm (wederom geen popup venster).
En daar blijft het bij. Wat doe ik verkeerd? Want ik heb toch echt alles 100% letterlijk gekopierd.. (behalve about:blank vernanderd natuurlijk)
Nog bedankt voor de moeite u allen
[ Voor 5% gewijzigd door me1299 op 15-03-2004 15:08 ]
Ik zie nu dat ik een foutje gemaakt hebBosmonster schreef op 12 maart 2004 @ 16:07:
<form onsubmit="popup=window.open()" target="popup">
om het maar even voor je uit te schrijven
<form onsubmit="window.open('url','popup')" target="popup">
excuses
Sterker nog hij voert heel de functie niet uit.. komt er op neer dat een javascript form.submit niet hetzelfde doet als fysiek op de knop drukken en dat vind ik een slechte zaak.
Opgelost: onclick="newWindow(); document.forms['verhuiskaart'].submit();"
Dan werkt het wel.. toch vind ik het maar wazig.. maargoed dat zal vast aan mijn geringe javascript kennis liggen.
[ Voor 41% gewijzigd door me1299 op 15-03-2004 16:07 ]
Intentionally left blank