Foutcode 651

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik heb hier op GoT al rondgezocht, maar de geboden oplossingen waren niet de oplossing die ik kon gebruiken.

Het gaat om de volgende situatie:

- Klant heeft Packard bell iXtreme 9801
- Klant heeft ISDN aansluiting thuis
- Packard Bell machine heeft geen ISDN modem, maar analoge modem. Deze analoge modem is dus vervangen door een ISDN modem ( Dynalink 128P+ intern )

Het volgende is nu aan de hand:

De klant heeft wel geteld 1 keer een internet verbinding gehad. Deze loopt btw via Zonnet Internet ( gratis inbelabo ).
Daarna krijgt hij iedere keer de foutmelding 651 ( de modem ( of een ander verbindingapparaat ) heeft een fout gerapporteerd. )
Wat heb ik dus al gedaan:

- Via systeemeigenschappen verborgen (onnodige) apparaten verwijderd
- ISDN modem in andere PCI poort gezet en opnieuw geïnstalleerd
- Alle drivers verwijderd en vervangen door de meest recente ( van Dynalink website )
- Modem vervangen door een externe USB modem ( Dynalink 128U+ )
- Iom de helpdesk van Dynalink RVS Com Lite geïnstalleerd, wat was meegeleverd bij de ISDN modem ( de interne en de externe ).

Niets van bovenstaande heeft geholpen !! :( En aan die website van Dynalink heb je ook helemaal niks. Ik heb een test proggie van hun website gedownload, waarop stond dat de CAPI drivers waren gevonden.

De Dynalink helpdesk bleef maar beweren dat ik geen CAPI drivers had geïnstalleerd, terwijl het testproggie van hun website dat wel beweerde..

<heel klein>
wie is er hier nou gek, de helpdesk van Dynalink, het testproggie of ik :(
DEZE MELDING BEHOEFT GEEN REACTIE !
</ heel klein>

Ten lange leste heb ik op mijn werk de PC maar gerestored en getest. Nu werkte de verbinding wel :*). PC direct aangesloten op het NT1 kastje. Verbinding over twee kanalen ( toch nog best snel )
In mijn beste humeur heb ik de PC teruggebracht naar de klant om hem daar te installeren. Ik wilde de internetverbinding testen.... foutcode 651 !!!!!! :( :(

Daarop heb ik de PC meegenomen naar het werk van de klant, om hem daar via de ISDN aansluiting te testen. Ik plug hem direct in het NT1 kastje, et voila, er werd een ISDN verbinding opgebouwd over twee kanalen !!!!

Ik heb altijd geleerd, dat een ISDN verbinding er niet uit kan liggen. Volgens de klant is er ook helemaal niks veranderd aan zijn ISDN ( QuatroVox 4 ) centrale. Van de één op andere dag weigerde het stomme apparaat dienst. Volgens mij werkt hij namelijk wel correct, want een telefoon die is doorgelust vanuit de lijn is wel gewoon bereikbaar en er kan mee gebeld worden..

Na al die testen moet ik bijna de conclusie trekken, dat het toch aan de ISDN centrale van de klant ligt. Is er één of andere manier ( hard- of software matig ) om te testen of die centrale wel goed werkt ?? Dus dat die ene lijn wel goed is

Ik heb zelfs KPN al aan het lastig vallen geweest om te kijken of zij konden kijken of die lijn wel goed werkt, maar het kost € 68,- om een monteur langs te sturen, en dat gaat de klant niet betalen..

Als jullie mij kunnen helpen, heeeeeeel graaaaaag !! _/-\o_

Ik ben vergeten het OS te noemen: Windows XP Pro.
Als een mod dat in mijn titel kan aanpassen..

[ Voor 16% gewijzigd door nextware op 12-03-2004 15:48 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kan wel voor je als ik maandag op werk ben je ISDN door laten meten (voor niks) :) kan ik wel ff vragen bij een andere afdeling voor je. Dan meten ze tot aan de NT1. Maar dan moet je ff geduld hebben en heb ik tegen die tijd het ISDN nr nodig. maar ik weet niet 100% zeker of het kan dus neem mij niets kwalijk als het niet geregeld kan worden ;)

[ Voor 18% gewijzigd door n00bs op 12-03-2004 15:50 ]