[openGL/windows] beeld probleem

Pagina: 1
Acties:

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025
Hallo Ik heb een probleem met een aantal dingen:
In WolfenStein Enemy Territory (maar ook in andere spellen) krijg ik allerlei flikkerende zwarte "vlekken" (zien eruit als driehoeken) die heel snel verchijnen en dan weer verdwijnen, maar hier valt niet mee te spelen.
Zodra ik OpenGL extentions uitzet is het beeld goed. Dan kan ik alleen bepaalde dingen in het spel niet meer zien zoals vlaggen en bruggen :( In andere spellen gebeurt hetzelfde maar hier heb ik niet een "disable openGL extentions" optie gezien.

Verder in windows zelf heb ik soms het volgende: screenshot (zie knoppen rechtsboven)
Maar als ik dan mn resolutie wijzig of een van 16-32 bit ga (of andersom) dan is het weer goed. Ook geeft mn monitor al ongeveer 5 keer een "tik" zoals die van resolutie wijzigen voordat ik in windows ben.

Eerst dacht ik dat mn VGA poort kapot was, maar dat was voordat ik erachter kwam dat het met openGL extenties uit wel goed gaat

Wat ik al heb geprobeerd is:
windows XP pro opnieuw installern
Nvidia Forceware drivers opnieuw installeren (53.03 en 56.56)
DirectX 8.1 en 9.0b heb ik geprobeerd.
Andere videokaart ( mijn ouwe geforce2mx) had hetzelfde
Andere monitor

Mijn config:

Asus A7N8X-X (Lan , Sound)
Geforce fx5900XT 128MB
Twinmos 512mb DDR400
Aopen h600b kast + voeding
Seagate en maxtor HD's

heeft iemand een idee waar dit aan ligt, mijn dank is groot 8)

ik heb niets overgeklokt

[ Voor 5% gewijzigd door Reefer op 16-03-2004 22:57 ]

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

Reefer schreef op 12 maart 2004 @ 15:36:
ik hoop dat dit in het juiste forum is, volgens #tweakers.net wel :P
offtopic:
Wasn't me O-)

• Nara Shikamaru
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 15:22

Nara Shikamaru

Cleverest Strategist

Probeer de 41.09 drivers uit

Antec Sonata II EC/MT 450Watt | AMD Athlon 64 3700+ s754 | Asus K8N4-E Deluxe | 2X512MB Kingston DDR PC3200|Maxtor 250Gig 16MB cache | Asus EN6600GT 128 MB PCI-E | MX500

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025
heb het geprobeerd , maar nog steeds hetzelfde probleem ;\

Ik heb mn moederbord trouwens RMA gedaan en weer terug gekregen, maar het probleem is gebleven, is het nou een hardware probleem of software? omdat het wel goed werkt met openGL extentions disabled ?
ik word hier niet blij van :'(

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

je vertelde me (op irc.tweakers.net) dat je dat ding naast de verwarming heb gezet. een FX5900XT is een energie vretend ding en wordt meestal ook vrij warm. zoek een ander plekje of zet extra casefans erin.

voordat je dat gaat kopen ff zijpaneel eraf en tafelventilator erop richten. als dat helpt casefans kopen en of computer verplaatsen naar koelere plek

want die symptonen die je beschrijft duiden op te warme videokaart?

anyways kan je ook proberen de nieuwste patches te downen voor die spellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 23:35 ]