Toon posts:

DVD kijken zonder HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb op het moment een pc zonder HD (meer luiheid) en een laptop waarvan de HD kapot is. Nu gebruikte ik beide toch alleen maar om DVD's te kijken maar dat kan dus niet meer.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk was om met een floppy of bootable cd het mogelijkwas om toch films te kijken... weet iemand dat? Heb namelijk zelf niks kunnen vinden.

Specs:
Laptop
2.0 Ghz
265MB Ram
64MB Video kaart
No HD

PC
1.0Ghz
256MB Ram (eventueel meer)
32MB Video kaart
No HD

Alvast bedankt!
Benexx

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knoppix misschien.
Die kan booten van cd en zit iig ook een complete Mediaplayer enzo in. Geen idee of die ook met DVDS werkt, maar het is gratis dus makkelijk te proberen.

Verwijderd

Modbreak:
Als je niet weet waar je het over hebt, kun je beter wat voorzichtiger antwoord geven (of niet!) i.p.v. iemand af te kraken, en jezelf voor paal te zetten

[ Voor 81% gewijzigd door moto-moi op 12-03-2004 16:06 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:17

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

In principe zou het moeten kunnen. Je zou bijvoorbeeld een knoppix (linux) bootable cd kunnen maken en daarop een DVD-afspeelprogje kunnen opzetten.

Ik denk dat je dan op zich wel DVD's kunt bekijken zonder dat je de systemen van een harde schijf hoeft te voorzien.

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:29:
:Z Wat denk je nou zelf?

Maybe alleen met een dedicated kaart, maar dan nog kan er toch wel een HD in? Wat kost dat nou? Of kan je het niet })
Ik heb op het moment een pc zonder HD (meer luiheid) <-- dus ik denk niet dat het met geld te maken heeft?

maar knoppix is wel leuke oplossing ja.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Er was nog een linux distro (ik dacht niet dat het Knoppix was) die vanaf CD kon booten en geen HDD nodig had. Het is hier al een paar keer voorbij gekomen, alleen heb ik de naam niet meer onthouden.
Je maakte gewoon een boot-cd en daarna kon je de DVD/CDR erin stoppen.
Misschien dat de GoT-search wel meer oplevert. :)

Senile! Senile Oekaki

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk alleen dat je wel een probleempje tegenkomt, want als je de dvd-drive nodig hebt om het os en player te laden, heb je die zelfde drive dan niet ook nodig om een dvd te kijken

of kan je nadat het os is geladen gewoon die cd er uit halen ?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 10:23

Gutteguttegut

CEO of TFD

PilatuS schreef op 12 maart 2004 @ 15:33:
ik denk alleen dat je wel een probleempje tegenkomt, want als je de dvd-drive nodig hebt om het os en player te laden, heb je die zelfde drive dan niet ook nodig om een dvd te kijken

of kan je nadat het os is geladen gewoon die cd er uit halen ?
Lijkt mij dat het belangrijkste in je ram geheugen staat....
Ik ben er ook benieuwd naar ivm met HD loze laptop.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:31:
[...]

Ik heb op het moment een pc zonder HD (meer luiheid) <-- dus ik denk niet dat het met geld te maken heeft?

maar knoppix is wel leuke oplossing ja.
Dan nog... Wie wil er nou een redelijke pc (1 ghz & 2 ghz laptop) zonder HD om alleen DVD te kunnen kijken. Ja, maybe knoppix ... Maar wat moet je ermee, simpel: zonde.

Luiheid om een HD in te bouwen ... wat een smoes ... })

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:35:
[...]

Dan nog... Wie wil er nou een redelijke pc (1 ghz & 2 ghz laptop) zonder HD om alleen DVD te kunnen kijken. Ja, maybe knoppix ... Maar wat moet je ermee, simpel: zonde.

Luiheid om een HD in te bouwen ... wat een smoes ... })
OK jij weet het dus niet... |:(

Verwijderd

MoviX: a mini CD Linux distro able to boot directly from CD and load in RAM a console interface to MPlayer. From the interface you can easily play DVDs, VCDs, audio/video files Audio CD, internet radios, TV, you name it!

http://movix.sourceforge.net/

Sowieso ook erg leuk om gewoon met een avi op een cd te zetten, dan heb je een bootable film-cd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 15:41 ]

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:08
Movix heettie?

edit: szwarts was me net iets voor

[ Voor 58% gewijzigd door msteggink op 12-03-2004 15:40 ]

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:39:
MoviX: a mini CD Linux distro able to boot directly from CD and load in RAM a console interface to MPlayer. From the interface you can easily play DVDs, VCDs, audio/video files Audio CD, internet radios, TV, you name it!

MoviX2 is now able to boot also from HD, USB pen, CF card and from the net.

Beter...ff downloaden!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:39:

werkt dit in principe ook met tv-out?

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op 12 maart 2004 @ 15:36:
[...]
OK jij weet het dus niet... |:(
Ik mag toch wel vragen wat de reden is? Luiheid klinkt meer alsof die persoon het niet kan of zoiets ... Of klinkt dat raar met twee van dat soort systemen?

Kzie er persoonlijk het nut niet zo van in!

(8>

Mod-break:

Houd maar op met in dit topic reageren als je niets hebt toe te voegen. Trollen is niet nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 12-03-2004 16:26 ]

• cvloenh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 13:06
kijk eens op: http://sourceforge.net/projects/movix/
heb er zelf geen ervaring mee, maar ga het in de toekomst zeker nog eens proberen.

MoviX is a series of 3 tiny -live CD- Linux Distros aimed at MultiMedia playing. eMoviX makes a CD able to play by itself all audio/video files it contains (DivX, XviD, QuickTime, MP3 etc.). MoviX&MoviX2 transform in secs yr PC in a powerful MM box.

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op 12 maart 2004 @ 15:42:
[...]

werkt dit in principe ook met tv-out?
In principe wel ja. Maar ik heb gezien dat het daar wel eens problemen mee heeft. Maar er is een boot optie speciaal voor TV-out

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:41:
[...]

Ik mag toch wel vragen wat de reden is? Luiheid klinkt meer alsof die persoon het niet kan of zoiets ... Of klinkt dat raar met twee van dat soort systemen?

Kzie er persoonlijk het nut niet zo van in!

(8>
Tja.... wij dus wel... :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan gezien de reactie ff de uitleg :D

1)
Mijn ouders zijn net op vakantie geweest en op de terugweg is de HD van de laptop niet meer te vinden :'(. Nu heeft ie tenminste nog ergens nut voor.

2)
Die pc die hier staat had ik als test pc maar keek er ook mijn DVD's op. Nu moest ik de HD die erin zat voor iets anders gebruiken vandaar dat ie geen HD had. Ik heb nog niet de moeite genomen om naar de winkel te gaan maar wil toch wel graag een dvd'tje kijken in het weekend.

Verder bedankt voor de racties ik denk dat ik hier een heel stuk verder ga komen.

edit:

Werkt super! nu nog hopen dat ze ook nog eens menu's gaan ondersteunen... (plus extra's)

Benexx

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 17:04 ]

Pagina: 1