Hulp gezocht bij kopen Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 16:03
Wij willen binnenkort een Laptop gaan kopen, nu ben ik wel redelijk op de hoogte van Desktopsystemen, maar niet echt van Laptops.
Ik weet wel ongeveer wat er in moet zitten, maar welk merk je het beste kunt pakken en of dat je hem dan het beste bij een losse winkel of op i-net bij het merk zelf kunt bestellen weet ik niet.
Het gaat een laptop worden voor een student, dus de specs hoeven niet al te hoog te zijn. Ik had zoiets in gedachten (bedoelt als een soort richtlijn):
-AMD Athlon XP 2500+ / Intel P4-M 2,4ghz / Intel P-M 1,6ghz (normaal voorkeur voor AMD)
-512mb ram
-dvd/cd-rw combo
-60gb hdd
-een videokaart met eigen geheugen, dus fx5200 of hoger (over aant twijfelen)

Budget is max. 1500euro.

Er zal af en toe eens een spelletje op gespeelt worden, maar dat zal waarschijnlijk dan niet meer zijn dan een Age of empires 2 of zo. Verder zal hij vooral gebruikt worden om af en toe een film op te kijken, als office- internet laptop, dus gewoon typen en internetten. Dus hij hoeft niet echt heel krachtig te zijn.

Verder het liefst met een zo goed mogelijk prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 28% gewijzigd door heintjeput op 15-03-2004 18:58 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je zal de topics in dit subforum een tijdje moeten doorlezen, en op die manier een beetje gevoel krijgen voor wat er te koop is. Een andere optie is de lokale Mediamarkt (e.d.) inlopen om de zaken even te bevoelen. Check het asus m6000 topic voor de cpusnelheden, en check www.de-laptopper.nl voor relatief lage prijzen.

<!--- Verder denk ik dat je zeer snel een slotje krijgt... --->

[ Voor 2% gewijzigd door Laurent op 12-03-2004 17:30 ]

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Kijk hier eens:
[rml][ Laptop] Jewel Saffier 1520[/rml]

Hoeveel mag het eigenlijk gaan kosten?

Verwijderd

Ik heb er zelf 1 in gedachten >:)

Wat dachtje van de Acer Ferrari F3000?
Afbeeldingslocatie: http://www.acerferrari.com/images/Ferrari3000-11.jpg
Technical Specifications:

AMD Athlon XP 2500+
Microsoft® Windows® XP Home Edition
15TFT SXGA
512MB RAM (2x 256)
60GB HDD
DVD+/-RW
LiIon
56K modem
Wired & Wireless 802.11g Lan
Bluetooth
128MB VRAM ATI 9200
4 in 1 card reader

Afbeeldingslocatie: http://www.acerferrari.com/images/Ferrari3000-7.jpg

zie deze link

offtopic:
Ziet er uit als een Speedy, is een speedy

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:39:
Ik heb er zelf 1 in gedachten >:)

Wat dachtje van de Acer Ferrari F3000?
[afbeelding]
Technical Specifications:

AMD Athlon XP 2500+
Microsoft® Windows® XP Home Edition
15TFT SXGA
512MB RAM (2x 256)
60GB HDD
DVD+/-RW
LiIon
56K modem
Wired & Wireless 802.11g Lan
Bluetooth
128MB VRAM ATI 9200
4 in 1 card reader

[afbeelding]

zie deze link

offtopic:
Ziet er uit als een Speedy, is een speedy
Leuk ding, alleen het uiterlijk... :r

Je loopt voor lul met zo'n ding. ;)

Topicstarter: Als je lange batterijduur belangrijk vindt is een Centrino notebook wel wat voor jou. Dat is echt mooi spul!

[ Voor 9% gewijzigd door Cubix op 12-03-2004 15:42 ]

Verwijderd

[quote]Cubix schreef op 12 maart 2004 @ 15:42:
[...]

Je loopt voor lul met zo'n ding. ;)

Hoezo loop je er mee voor lul :?
Graag een gegronde mening.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Acer 2001WLCi is ook een optie, ook kun je eens op www.de-laptopper.nl kijken daar staat bijna iedere laptop die te leveren is in nederland :)

Iets meer info mag btw ook wel ;) wat mag het kosten, waar ga je de laptop het meeste voor gebruiken?

Ik raad je in iedergeval gamen op een laptop af.

Argumentatie kan ik geven, maar eerst een zien wat je precies wil doen :)
Tevens is een Centrino laptop op dit moment het beste, een amd laptop gaat max 3 uur mee, en dan is je accu ook echt leeg.

Wat bedoel je met vga kaart 5200fx of hoger? wou je zeggen dat lagere modellen geen dedicated geheugen hadden? Want dan heb je het fout ;)

[ Voor 71% gewijzigd door Roberto op 12-03-2004 16:12 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
• Wat wil je zoal doen met de notebook?
• Wat is je budget?
• Waarom zoek je een notebook met die CPU?
Wil je graag wat advies hebben moeten we ook een goed plaatje krijgen van de situatie. Ga ook even zelf op zoek naar wat modellen, er zijn genoeg ervaringen topics om even een kijkje in te nemen.

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:43
Een Jewel Brilliant 2775 wellicht? Athlon 2500+, 15" SXGA+ scherm, ATI M10 64 MB. 1200 Euro.

Of anders een Jewel Saffier 1520. Athlon 2500+, 15" XGA scherm, ATI M10 128 MB. 1225 Euro.

Ik heb zelf een met de 2775 vergelijkbaar product (Targa XP10). Ik ben er erg tevreden over :)

[ Voor 14% gewijzigd door Timmy op 12-03-2004 16:24 ]

• heintjeput
Srry ik heb idd een beetje te weinig info gegeven.
Ik zal het hier even toevoegen en ook in mijn startpost.

Budget is max. 1500euro.
Er zal af en toe eens een spelletje op gespeelt worden, maar dat zal waarschijnlijk dan niet meer zijn dan een Age of empires 2 of zo. Verder zal hij vooral gebruikt worden om af en toe een film op te kijken, als office- internet laptop, dus gewoon typen en internetten. Dus hij hoeft niet echt heel krachtig te zijn.

Verder die cpu, omdat ik denk dat hij krachtig genoeg is om nog een tijdje mee te gaan, maar ook weer niet te duur is, dus beste prijs/kwaliteit. Je hoeft ook niet perse vast te houden aan deze cpu, maar het was meer bedoelt als richtlijn.

• pjottum
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@heintje:
Je kan het m6000 topic even doorlezen, dit is veel ijzer (mja, plastic) voor relatief weinig geld en ik denk net in je budget.

Als je maar de helft uit wil geven kan je even bij Dell de budget laptops beloeren, dat is misschien ook wel wat ( er is al een ispiron vanaf ongeveer 800 euro waarmee je kan wat jij aangeeft).

En ik zou toch echt in de winkels gaan kijken die die apparatuur tentoonstellen..

ping 127.212.23.124

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik zou zelf voor deze gaan:

http://silverapp1.mycom.n...uctID=56741&productType=1

Iets boven budget, maar ik denk zeker wel goedkoper te krijgen.
bij de-laptopper of zo.
Als ik een laptop nodig had op dit moment zou die het zijn geworden.
Zware videokaart voor laptop + een centrino voor lange accuduur + goed merk + goede prijs kwali verhouding.
Wat wil je nog meer.

Die acer ferrarie is ook wel :9

Gevonden bij de-laptopper:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2113

[ Voor 9% gewijzigd door Mister I op 12-03-2004 21:16 ]

Verwijderd

Mister I schreef op 12 maart 2004 @ 21:15:
Ik zou zelf voor deze gaan:

http://silverapp1.mycom.n...uctID=56741&productType=1

Iets boven budget, maar ik denk zeker wel goedkoper te krijgen.
bij de-laptopper of zo.
Als ik een laptop nodig had op dit moment zou die het zijn geworden.
Zware videokaart voor laptop + een centrino voor lange accuduur + goed merk + goede prijs kwali verhouding.
Wat wil je nog meer.

Die acer ferrarie is ook wel :9

Gevonden bij de-laptopper:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2113
Ja Mister I,

Hij geeft hier ckuurrr weer de gegronde feit.
Centrino cpu's presterem eemaal goed. En de accu gaat langer mee.
Dan de Ferrari die ik weer aanraden. ( alleen om de look en cpu)
Wist verder niet, dat de Acer een korte accu tijd heeft, misschien is er een accu die langer meegaat in uurtjes ?

Mvg

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 21:39:
[...]

Ja Mister I,

Hij geeft hier ckuurrr weer de gegronde feit.
Centrino cpu's presterem eemaal goed. En de accu gaat langer mee.
Dan de Ferrari die ik weer aanraden. ( alleen om de look en cpu)
Wist verder niet, dat de Acer een korte accu tijd heeft, misschien is er een accu die langer meegaat in uurtjes ?

Mvg
Nee dat maakt weinig uit qua verchillende accu's. Tis oa de cpu die gewoon veel meer vreet. Als ik zou kiezen moeten tussen die acer en asus, dan zou ik voor asus gaan vanwege betere accuduur en het staat wat proffesioneler als je bij iemand bent dan een ferrari look :D

• heintjeput
Na jullie adviezen ben ik zelf eens gaan kijken bij de-laptopper en kwam ik uit bij dit systeem, volgens mij is het hun huismerk

??? P4-M 1.4Ghz 20GB 256MB Combo 15"SXGA TFT W-LAN € 1.175,00 (volgens mij is het een P-M 1,4ghz maar goed)
En dan met de volgende uitbreidingen:
- 512MB DDR 333Mhz (2 x 256) i.p.v. 1 x 256MB € 75,00
- 60GB Harddisk 5400RPM i.p.v. 20GB Harddisk 4200RPM € 79,00
- P4-M 1.6Ghz 1MB Cache i.p.v. P4-M 1.4Ghz € 89,00
---------------------------------------------------------------------------- +
totaal: 1418 euro exclusief btw
totaal: 1687,42 euro inclusief btw

Is dit iets, of kan ik toch beter voor de (duurdere) Asus
of deze Acer met dezelfde uitbreidingen gaan?

edit:
typo

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

heintjeput schreef op 13 maart 2004 @ 13:09:
Na jullie adviezen ben ik zelf eens gaan kijken bij de-laptopper en kwam ik uit bij dit systeem, volgens mij is het hun huismerk

??? P4-M 1.4Ghz 20GB 256MB Combo 15"SXGA TFT W-LAN € 1.175,00 (volgens mij is het een P-M 1,4ghz maar goed)

edit:
typo
Ziet er leuk uit, maar persoonlijk hou ik zelf van de bekende merken, zoals asus.
Je betaald dan wel wat meer, maar je weet dat het over het algemeen goed is. En ik vind de asus ook mooier :P, maar dat is persoonsgebonden.

Verwijderd

Mister I schreef op 13 maart 2004 @ 13:37:
[...]

Ziet er leuk uit, maar persoonlijk hou ik zelf van de bekende merken, zoals asus.
Je betaald dan wel wat meer, maar je weet dat het over het algemeen goed is. En ik vind de asus ook mooier :P, maar dat is persoonsgebonden.
Mister I,

Wat heb je toch weer mooie woorden.
Ik zou je het zelfde aanraden ASUS,.. Goed merk. En de CPU vreet minder energie. Dus als je de laptop beneden toch veel aanhebt. Is de Ferrari met zijn goedkope look (wel woest) maar niet zakelijk,. vrij snel leeg. Integendeel de Asus niet;)

• Mister I
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:52:
[...]

Mister I,

Wat heb je toch weer mooie woorden.
Ik zou je het zelfde aanraden ASUS,.. Goed merk. En de CPU vreet minder energie. Dus als je de laptop beneden toch veel aanhebt. Is de Ferrari met zijn goedkope look (wel woest) maar niet zakelijk,. vrij snel leeg. Integendeel de Asus niet;)
`
;). De laptop die hij laat zien is ook centrino dus die gebruikt net zo veel als de asus. We hebben het nu over merken verschil. Nogmaals ik zou voor asus gaan als je budget het toe laat.

Verwijderd

De goedkopere versies van de asus m6000 zijn volgens mij breedbeeld. Wil ts een breedbeeld of een 4:3 scherm?

Verwijderd

Ik zou ook zeker de m6000n aanraden. Hij ziet er niet alleen mooi uit, maar presteert ook nog eens super. Als je de benchmark scores ziet scoort die veel hoger dan de meeste andere laptops. Ik zou dan wel voor een 60 gb 7200 toeren schijf gaan (moet je even het goede model van de m6000n opzoeken), want dit geeft echt een toevoeging.

Ik zou dan wel even bij de laptopper kijken, want daar zijn ze meestal het goedkoopst.

• heintjeput
Ik twijfel nu toch weer of dat ik een laptop moet kopen met of zonder eigen videokaart. Dus eigenlijk met of zonder een M10 er in.
Want ik denk dat hij niet zo heel erg veel gebruikt zal gaan worden. Maar nu ben ik wel benieuwd hoe goed je nog kunt gaan gamen op zo'n onboard videokaart. Met welke videokaart kun je die ongeveer vergelijken (een geforce fx5200?)?

Verwijderd

de m10 scoort op de benchmarks een stuk hoger (hier) als de Geforce 5200, een vriend van me heeft de GeForce 5200 en die draait ut2k4 ook moeiteloos :)
Maar voor games als AoE kan je ook gewoon een onboard kaartje nemen, lijkt mij :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2004 19:22 ]

Verwijderd

Denk is aan een laptop van promedion worden test na test erg goed getest.

Verder raad ik je aan om in een laptop geen AMD processor te stoppen. Dit voornalijk door de temperatuur. AMD wordt toch warmer dan intel. Niet dat deze niet warm worden maar zijn toch wel iets stabieler.

En als het een laptop is die je idd alleen voor inet en office gaat gebruiken met af en toe een spelletje hoef je idd niet een superkrachtig beestje te nemen alhoewel je een best leuk budget hebt, waar je best een leuk apparaatje van kan kopen.'

En sjah heb er zelf een met een ATI videokaartje onboard. Erg goeie kwaliteit moet ik zeggen en best aan te raden.

Succes bij de aanshaf

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 19:22:
Denk is aan een laptop van promedion worden test na test erg goed getest.

Verder raad ik je aan om in een laptop geen AMD processor te stoppen. Dit voornalijk door de temperatuur. AMD wordt toch warmer dan intel. Niet dat deze niet warm worden maar zijn toch wel iets stabieler.
Excuseer me, maar een gemiddelde AMD laptop is koeler dan een gemiddelde intel laptop.

De XP 2500 en XP 2400 mobiles geven maar 45 watt af, dat is wel heel wat minder dan de 60+ van de p4 mobiles op een beetje redelijke snelheid.

Verwijderd

heintjeput schreef op 13 maart 2004 @ 13:09:

edit:
typo
Ik heb op het moment ook het 'huismerk' van de laptopper op mijn lijstje staan. Alleen dan met: P4-M 1.6Ghz 60GB 7200RPM 512MB ATI M10 64MB VGA 4 x DVD+RW 15"SXGA TFT W-LAN 54Mbps. Geen echte centrino als ik het Centrino-topic goed gelezen heb. Beetje jammer. Een kleine speurtocht via google bracht me bij Aopen, die deze laptop als 'barebone' produceert. Met de kwaliteit zit het dus wel goed als je het mij vraagt. Wat ik wel erg jammer vind is dat er geen accessoires zoals pixelgarantie beschikbaar zijn voor dit model. Ik zit namelijk niet echt te wachten op een nieuwe laptop met kapotte (sub)pixels. Daar heb ik namelijk al eens een hoop gezeur mee gehad (Acer). Eerst honderd keer: Nee, kan niet. Pixelpolicy blablabla. Na het noemen van de 'Consumenten Bond' kreeg ik opeens een nieuwe. Misschien een tip ;). Goed opgelost, maar nooit weer! Weet iemand of deze optie alsnog beschikbaar komt? En is 'De Laptopper' een betrouwbaar bedrijf? Ik heb nog nooit wat via internet gekocht, dus wil niet overhaast wat bestellen.

Wat vraagjes betreft de laptop:
Ik wil deze laptop als desktopvervanger gebruiken, en daarnaast meenemen op reis en naar school. Mijn vraag: is dit systeem met z'n Radeon 9600 een beetje geschikt voor de huidige games zoals (Mafia, NFSU, HD2, GTA VC, COD, Ravenshield en Splinter Cell)? Echt veel gamen doe ik niet meer, maar het zou wel lekker zijn om deze favo's met maximale details te kunnen blijven spelen. :?
Kan ik de WLAN ook gebruiken als WiFi? of is dat hetzelfde maar onder een andere naam? Lijkt me namelijk erg handig voor op reis/eventuele stage in het buitenland). :?
Is de opgegeven accutijd realistisch met deze config? Volgens de specs is dat ~4,5 uur. :?
Volgens deze review heeft het ding de volgende 'benchmarks':
3dmark2001se 9490(avg)

3dmark03 2523

AquaMark3
GFX 2382
CPU 7872
Score 20669

Nu zeggen me deze scores helemaal niks ;( Zijn ze een beetje redelijk vergeleken met vergelijkbare laptops zoals bijv. Asus M6000N (als ik deze vergelijkbaar mag noemen :o ). :?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Een goedkopere variant van jouw wensen ; de Dell Inspiron 5150

- Mobile Intel® Pentium® 4 processor 2.80GHz
- 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
- 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256)
- 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
- 32MB DDR nVidia® GeForce? 5200 Go 4x AGP grafische kaart
- Internal 4x DVD+ RW Drive

1284.01 EUR (incl. BTW)

Lijkt me redelijk voor jouw doeleinden, en behoorlijk binnen je budget :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 19:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 19:50:
Een goedkopere variant van jouw wensen ; de Dell Inspiron 5150

- Mobile Intel® Pentium® 4 processor 2.80GHz
- 15,0" TFT SXGA+ Kleurenscherm (1400*1050)
- 512MB 333 MHz DDR SDRAM (2x256)
- 60GB Ultra ATA/100 Harde Schijf
- 32MB DDR nVidia® GeForce? 5200 Go 4x AGP grafische kaart
- Internal 4x DVD+ RW Drive

1284.01 EUR (incl. BTW)

Lijkt me redelijk voor jouw doeleinden, en behoorlijk binnen je budget :)
Leuk ding :) Maar ik heb niet zo'n goede verhalen gelezen over de videokaart t.o.v. de Ati Radeon. Daarom zoek ik nu een laptop met Ati 9600 64mb/128mb met Centrino :) Op deze site kwam ik tijdens het zoeken de Asus M6000N tegen. Leuk ding, maar hij is naar mij smaak wat te groot.

Een tijdje geleden kwam ik de 'aopen-clone' van de laptopper tegen. Kennelijk was ie nieuw, want ze zochten er nog een naam voor. Inprincipe zou ik die wel aan willen schaffen, maar ben niet bekend met de service van dat bedrijf. En pixelgranatie is toch wel iets wat ik erbij wil hebben.

In het Ati 9700 mobility-topic las ik dat deze kaart ook in de Acer Travelmate-serie komt. Klinkt interessant: een 9700 in een Centrino-systeem. Daar wacht ik dus nog even op ;) Zo kan ik ook nog de spellen die over pakweg anderhalf jaar uitkomen nog behoorlijk spelen, en zakt het systeem technisch gezien niet te ver weg. Laptops lopen toch altijd wat achter op de desktopsystemen, en voor 1800 euri wil ik toch wel iets wat behoorlijk lang meegaat. :)

Verwijderd

RS_003 schreef op 12 maart 2004 @ 16:09:
Acer 2001WLCi is ook een optie, ook kun je eens op www.de-laptopper.nl kijken daar staat bijna iedere laptop die te leveren is in nederland :)

Iets meer info mag btw ook wel ;) wat mag het kosten, waar ga je de laptop het meeste voor gebruiken?

Ik raad je in iedergeval gamen op een laptop af.

Argumentatie kan ik geven, maar eerst een zien wat je precies wil doen :)
Tevens is een Centrino laptop op dit moment het beste, een amd laptop gaat max 3 uur mee, en dan is je accu ook echt leeg.

Wat bedoel je met vga kaart 5200fx of hoger? wou je zeggen dat lagere modellen geen dedicated geheugen hadden? Want dan heb je het fout ;)
Dat zeg jij nou, de laptopper kan iedere laptop leveren???

Maar als ik bij Powerline ga kijken dan zie ik geen enkel gelijk type, dus dat is lekker vergelijken he???

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:36:
[...]

Leuk ding :) Maar ik heb niet zo'n goede verhalen gelezen over de videokaart t.o.v. de Ati Radeon. Daarom zoek ik nu een laptop met Ati 9600 64mb/128mb met Centrino :) Op deze site kwam ik tijdens het zoeken de Asus M6000N tegen. Leuk ding, maar hij is naar mij smaak wat te groot.

Een tijdje geleden kwam ik de 'aopen-clone' van de laptopper tegen. Kennelijk was ie nieuw, want ze zochten er nog een naam voor. Inprincipe zou ik die wel aan willen schaffen, maar ben niet bekend met de service van dat bedrijf. En pixelgranatie is toch wel iets wat ik erbij wil hebben.

In het Ati 9700 mobility-topic las ik dat deze kaart ook in de Acer Travelmate-serie komt. Klinkt interessant: een 9700 in een Centrino-systeem. Daar wacht ik dus nog even op ;) Zo kan ik ook nog de spellen die over pakweg anderhalf jaar uitkomen nog behoorlijk spelen, en zakt het systeem technisch gezien niet te ver weg. Laptops lopen toch altijd wat achter op de desktopsystemen, en voor 1800 euri wil ik toch wel iets wat behoorlijk lang meegaat. :)
Zie voor ervaringen met de-laptopper het Asus M6000N topic menig bezitter ervan heeft hem bij daar gehaald en is te spreken over hun service. Ik zit zelf ook te kijken naar dat model, aangezien ik dat topic geopend heb ;) maar ik zal denk nog ff moeten wachten totdat de dvd +/- combo leverbaar is in NL voordat ik hem ga bestellen.

BTW waar is dat Mobility 9700 topic te vinden :? Ik ben daar wel benieuwd naar ... vooral je opmerking dat hij misschien in de TM serie gaat komen in een Centrino.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

FongWan schreef op 19 maart 2004 @ 00:01:
[...]

Zie voor ervaringen met de-laptopper het Asus M6000N topic menig bezitter ervan heeft hem bij daar gehaald en is te spreken over hun service. Ik zit zelf ook te kijken naar dat model, aangezien ik dat topic geopend heb ;) maar ik zal denk nog ff moeten wachten totdat de dvd +/- combo leverbaar is in NL voordat ik hem ga bestellen.

BTW waar is dat Mobility 9700 topic te vinden :? Ik ben daar wel benieuwd naar ... vooral je opmerking dat hij misschien in de TM serie gaat komen in een Centrino.
Hier: [Ervaringen] Acer Travelmate 80x - deel 7 :)

Quote uit het topic:
Spike666 schreef op 07 februari 2004 @ 10:51:
Juist wat aan het zoeken geweest waar ik dat gelezen heb en dit presbericht van acer gevonden,

TAIPEI, TAIWAN (3 February, 2004) - Acer is among the IT industry's earliest adopters of ATI Technologies' MOBILITY™ RADEON™ 9700 next generation low-k manufacturing process. The latest graphic technology announced today by ATI will be used in a range of Acer's notebooks, including the Aspire 1610, and TravelMate 8000 and TravelMate 290, which represent Acer's mainstream and performance line of products. The low-k feature enables the highest mobile clock speeds while reducing power consumption, to bring enhanced performance for notebook users.

"Acer products are designed for the benefit of our users." Said Jim Wong, President of IT Products Business Group, Acer Inc. "With the ATI MOBILITY™ RADEON™ 9700 next generation low-k manufacturing process, we are incorporating the latest discrete graphic technology into our range of notebooks, allowing performance demanding users to enjoy outstanding video and cinematic experience while on the move."

"With recent advances in mobile graphics technology, consumers can now enjoy a rich visual experience from their notebook PC that rivals that of the desktop," said Phil Eisler, Vice President and General Manager, Mobile and Integrated Products Group, ATI Technologies Inc.

Wong added, "We value the long-term partnerships with our vendors and suppliers, and ATI is a leading example of one such winning collaboration. We are pleased to integrate their latest technology into Acer's IT products."
Ik ben benieuwd :)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:36:
[...]
Service is goed. Kijk ook maar op bij de ervaringen op de frontpage. En verder leveren ze voor €49,- pixelgarantie. Dus je kunt met een gerust hart bij hun die notebook bestellen en er zeker van zijn dat jij in ieder geval de eerste 8 dagen geen kapotte pixels hebt :)

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 19 maart 2004 @ 12:28:
[...]

Service is goed. Kijk ook maar op bij de ervaringen op de frontpage. En verder leveren ze voor €49,- pixelgarantie. Dus je kunt met een gerust hart bij hun die notebook bestellen en er zeker van zijn dat jij in ieder geval de eerste 8 dagen geen kapotte pixels hebt :)
Dat geldt ook voor subpixels neem ik aan :/

Zo ja, blijft deze op de lijst :P

• heintjeput
Ik ben er toch nog niet helemaal uit of dat er nu een M10 in moet of niet.
Maar stel ik heb geen behoefte aan een M10 welke zouden jullie mij dan aanraden?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 18:39:
[...]

Dat geldt ook voor subpixels neem ik aan :/

Zo ja, blijft deze op de lijst :P
Ja natuurlijk. Een pixel is opgebouwd uit 3 subpixels, dus een kapotte pixel betekent 1 of meer kapotte subpixels.

Verwijderd

goedkope laptops moet je eens kijken op

www.elitegroup.de

deze worden verkocht onder
salsand (bij salsand)

en bij www.flexpro.nl

ook in
www.mix-computer.de
super goeikoop maar in duitsland

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

heintjeput schreef op 19 maart 2004 @ 20:28:
Maar stel ik heb geen behoefte aan een M10 welke zouden jullie mij dan aanraden?
Ik zou zeggen neem een kijkje in dit topic:
[Laptops] Het Centrino topic deel 2

En dan met name bij de FAQ voor een zooi Centrino's. Ik heb ze in 3 categorieen ingedeeld: Gaming, Portable & UltraPortable.

Daar zitten namelijk misschien een paar tussen die leuk zijn en gewoon gebruikt maken van de iNtel graphics.

Mocht je nog wat modellen kennen die er niet tussen staan laat daar maar een bericht achter.

Succes :)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Grrrrrene
  • Niet online
heintjeput schreef op 19 maart 2004 @ 20:28:
Als je niet wil gamen, kan een non-intel videokaart ook handig zijn voor een TV-Out, leuk om 's een DVD'tje te spelen of een divX'je bij iemand anders.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Hmm bij nader inzien ga ik toch voor een andere laptop :P
Acer Travelmate 8000 series
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.com/app/akc/internet/rwpgslib.nsf/graphic+files/TM8000-w07L/$FILE/TM8000-w07L.jpg
Specifications

Intel® CentrinoTM Mobile Technology 8) 8)
Intel® Pentium® M processor
Intel® PRO/Wireless network connection
Intel® 855 chipset family

Installed Operating System
Microsoft® Windows® XP Professional

Processor
Intel® Pentium® M processor, up to 1.60GHz (see models), 1MB L2 cache, 400MHz system bus

Chipset
Intel® 855GME

Memory
512MB (256MB installed in each of two memory slots) DDR333 SDRAM

User upgradeable up to 1GB (one 512MB memory card in each slot)2 or 2GB (one 1GB memory card in each slot)2 subject to availability of 1GB cards

Storage
60GB1 Ultra ATA/100 hard disk drive with Disk Anti-Shock Protection (DASP)

Modular optical drive (see models) hot swappable in AcerMedia Bay:
Super Multi Wirte Plus Drive:
-Read: 4X DVD+R, 4X DVD+RW, 4X DVD-R, 4X DVD-RW, 8X DVD-ROM, 24X CD-ROM, 2X DVD-RAM
-Write: 2.4X DVD+R, 2.4X DVD+RW, 4X DVD-R, 2X DVD-RW, 16X CD-R, 8X CD-RW, 2X DVD-RAM
CD-RW/DVD-ROM combo drive:
-Read: 8X DVD-ROM, 24X CD-ROM
-Write: 24X CD-R, 10X CD-RW

Variable-speed combo drive maximum speeds:
24X CD-R, 10X CD-RW, 8X DVD-ROM, 24X CD-ROM
Read – 8X DVD-ROM, 24X CD-ROM
Write – 24X CD-R, 10X CD-RW

4-in-1 card reader for optional MultiMediaCardTM (MMC), Secure Digital (SD) card, SmartMediaTM card or Memory Stick®

Video
15.0" SXGA+ (1400 x 1050) TFT LCD, up to 16.7 million colors 8) 8)
ATI® MOBILITYTM RADEONTM 9700 graphics, on-chip 64MB or 128MB DDR memory (see models), support for AGP8X and Microsoft® DirectX® 9.0
VGA, DVI, S-video TV out ports 8) 8)

Support for simultaneous display on notebook LCD and external monitor

Audio
Integrated microphone and two stereo speakers, stereo headphones/external speakers/line out, stereo microphone/line in, Microsoft® DirectSound® and Sound Blaster® Pro compatibility

Interface Ports
Four USB 2.0, DC in, RJ-11 modem, RJ-45 LAN, VGA, DVI (Digital Video Interface), stereo headphones/external speakers/line out, stereo microphone/line in, S-video TV out, FireWire® (IEEE 1394), FIR (fast infrared), connector for optional Acer EasyPort port replicator

AcerMedia Bay
Integrated bay on right side of system accommodates any one of these hot-swappable devices:
Super Multi Write Plus drive
CD-RW/DVD-ROM combo drive

Card Slots
Type II PC Card slot, 32-bit PC CardBus architecture, Zoomed Video support

Smart card reader

4-in-1 card reader for optional MultiMediaCardTM (MMC), Secure Digital (SD) card, SmartMediaTM card or Memory Stick®

Connectivity
Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection supporting 802.11b/g wireless LAN, Acer® SignalUp technology for enhanced antenna efficiency

BluetoothTM wireless PAN

Gigabit LAN, Wake-on-LAN ready

V.92 56Kbps3 data/fax modem, PTT (postal, telegraph, telephone) certified in select countries, Wake-on-Ring ready

Included Software
Installed: Acer Notebook Manager, Adobe® Acrobat® Reader, CyberLink® PowerDVDTM,4 Norton AntiVirus®,4 NTI CD-Maker™,4 PlatinumSecretTM

On CD shipped with the system: Acer System Recovery

User Interface
Acer FineTouch 88-key keyboard with five-degree curve; 12 function, four cursor, two Windows® keys; inverted T cursor layout; hotkey controls; embedded numeric keypad; international language support; minimum 2.7mm key travel

Web browser, e-mail, wireless, two user-programmable easy-launch buttons

Touchpad with two mouse buttons and four-way integrated scroll key

Average Dimensions and Weight
13.1" (331.5mm) W x 11.1" (280.7mm) D x 1.3" - 1.4" (33.2mm - 35.9mm) H / 6.3 lb. (2.9kg) with CD-RW/DVD-ROM combo drive installed

Size and weight may vary depending on configuration

Power
65-watt AC adapter

8-cell lithium ion battery: up to 5.0 hours life depending on configuration and usage; 1.5 hours recharge time with power off, 3.5 hours with powers on

Major Compliances
ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) 1.0b, CCX (Cisco® Compatible Extensions), DMI (Desktop Management Interface) 2.0, LDCM (LANDesk® Client Manager) 6.0, Mobile PC2001, Wi-Fi CERTIFIEDTM

Security Features
User and administrator BIOS passwords, Kensington® lock slot

Quality Tests
Temperature and humidity, acoustics, electrostatic discharge immunity, hinge life, keyboard switch life, free drop, weight and pressure, spill, shock and vibration, MTBF (mean time between failure)

Limited Warranty
One-year parts and labor limited warranty5 with concurrent limited International Traveler's Warranty
Prijskaartje volgens Kieskeurig.nl: +/- € 1900,- voor de ATI 9700 128mb versie (TM8003LMI).

Weet iemand wanneer deze laptop leverbaar wordt in Nederland? Of zelfs al leverbaar is? Hopelijk daalt de prijs nog wat, dan wordt dit na de zomervakantie mijn nieuwe speeltje _/-\o_
Pagina: 1