Winamp schokt door WL-verbinding

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:12

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Mijn Winamp, en volgens mij ook andere geluiden (als het maar via DirectSound of zo gaat), schokt door mijn WL-verbinding.
Als ik bijvoorbeeld IE opstart en een URL intik en op enter druk, dan schokt ie even als ie zeg maar begint met data-transfer... weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Of als ik me aanmeld op MSN doettie het ook wel eens... :S Dan schokt het steeds even 1 of 2 seconden... Ik weet niet hoe ik het op moet lossen, ben eerst al drie dagen aan het zoeken geweest naar de oorzaak, de WL-verbinding dus...

Iemand die weet welke instelling ik moet veranderen of wat?? Alvast super-bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door AzzKickah op 12-03-2004 14:42 ]

Verwijderd

hmmn dat KAN een IRQ probleem zijn of denk ik nu verkeerd na...

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:45:
hmmn dat KAN een IRQ probleem zijn of denk ik nu verkeerd na...
Sorry vergeten te melden: heb ik al gecheckt, er zijn GEEN conflicten... heb de WL-card al in een ander slot gehad zelfs...

[ Voor 10% gewijzigd door AzzKickah op 12-03-2004 14:49 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

WL? Wireless LAN?
ik heb hetzelfde op mijn laptop, maar dan alleen als de wifi kaart op zoek is naar netwerken.
is met een PCMCIA kaartje op basis van een Realtek 8180 chip

edit: ik vind et trouwens geen probleem, aangezien ik nooit zoek naar netwerken.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 12-03-2004 15:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

ja maar hoe staat het ingesteld, het kan best zijn dat netwerk kaart meer "aandacht" krijgt als je SB en dat je geluid daarom schokt, denk ik

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
FireWurX schreef op 12 maart 2004 @ 14:50:
WL? Wireless LAN?
ik heb hetzelfde op mijn laptop, maar dan alleen als de wifi kaart op zoek is naar netwerken.
is met een PCMCIA kaartje op basis van een Realtek 8180 chip

edit: ik vind et trouwens geen probleem, aangezien ik nooit zoek naar netwerken.
Ja ik heb ook Realtek 8180 Wireless LAN-kaartje... op zich niks mis mee, de ontvangst is ook altijd Zeer Goed of Uitstekend dus waar ligt het dan aan????

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

AzzKickah schreef op 12 maart 2004 @ 15:40:
[...]

Ja ik heb ook Realtek 8180 Wireless LAN-kaartje... op zich niks mis mee, de ontvangst is ook altijd Zeer Goed of Uitstekend dus waar ligt het dan aan????
as i said, bij mij doettie et alleen alsie actief scant naar netwerken.
dus als ik de configuratie open, of er is geen W-LAN in de buurt (waardoor hij dus blijft zoeken) krijg ik gekraak in winamp.
Ik draai trouwens onder Win2K. Et rare is trouwens ook dattie bij mij altijd de WinME drivers kiest... Win2K drivers lusttie op 1 of andere manier niet, en als ik ze forceer te installen, dan vind ie helemaal geen netwerken meer.

Ik weet niet welk OS je hebt, maar WinXP schijnt de netwerkkaart nog al eens te laten zoeken, terwijl hij gewoon verbonden is met een netwerk.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
FireWurX schreef op 12 maart 2004 @ 15:50:
[...]

as i said, bij mij doettie et alleen alsie actief scant naar netwerken.
dus als ik de configuratie open, of er is geen W-LAN in de buurt (waardoor hij dus blijft zoeken) krijg ik gekraak in winamp.
Ik draai trouwens onder Win2K. Et rare is trouwens ook dattie bij mij altijd de WinME drivers kiest... Win2K drivers lusttie op 1 of andere manier niet, en als ik ze forceer te installen, dan vind ie helemaal geen netwerken meer.

Ik weet niet welk OS je hebt, maar WinXP schijnt de netwerkkaart nog al eens te laten zoeken, terwijl hij gewoon verbonden is met een netwerk.
Nou, ik heb dus XP.... :(

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

AzzKickah schreef op 12 maart 2004 @ 15:53:
[...]

Nou, ik heb dus XP.... :(
je zou ff een oude HDD kunnen pakken, W2K installen, en dan testen.
kijken of je mijn situatie kan reproduceren.
Of je upgrade meteen naar Win2K

ik use zelf geen XP (helemaal nergens, ik heb er iets tegen...), maar heb wel een keer voor iemand met een W-LAN aangelegd, met allemaal XP clients.
ik heb toen (na veel zoeken) een optie gevonden in de instellingen van de netwerkverbinding die de WinXP Zero-config b#llsh!t uit zet.
Dan krijgt de W-LAN tool die bij je netwerkkaart geleverd wordt weer de controle over de W-LAN verbinding, zoals het bij W2K ook is.

zou ook een optie kunnen zijn dus.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
FireWurX schreef op 12 maart 2004 @ 17:42:
[...]

je zou ff een oude HDD kunnen pakken, W2K installen, en dan testen.
kijken of je mijn situatie kan reproduceren.
Of je upgrade meteen naar Win2K

ik use zelf geen XP (helemaal nergens, ik heb er iets tegen...), maar heb wel een keer voor iemand met een W-LAN aangelegd, met allemaal XP clients.
ik heb toen (na veel zoeken) een optie gevonden in de instellingen van de netwerkverbinding die de WinXP Zero-config b#llsh!t uit zet.
Dan krijgt de W-LAN tool die bij je netwerkkaart geleverd wordt weer de controle over de W-LAN verbinding, zoals het bij W2K ook is.

zou ook een optie kunnen zijn dus.
Kun je me iets duidelijker vertellen waar ik het dan moet zoeken? In het register vind ik wel íets over Wireless Zero Configuration shit, maar daar ga ik natuurlijk niet zomaar in zitten kutten...

Hmmm ik kom er ook net achter dat mijn sound-card, WL-kaart en USB-poorten allemaal op IRQ 9 zitten... dat zal het dan wel zijn... maar het geeft geen conflicten... en ik kan natuurlijk weer neit handmatig de IRQ's ff changen... now what???

[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 13-03-2004 02:21 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

AzzKickah schreef op 13 maart 2004 @ 02:18:
[...]

Kun je me iets duidelijker vertellen waar ik het dan moet zoeken? In het register vind ik wel íets over Wireless Zero Configuration shit, maar daar ga ik natuurlijk niet zomaar in zitten kutten...

Hmmm ik kom er ook net achter dat mijn sound-card, WL-kaart en USB-poorten allemaal op IRQ 9 zitten... dat zal het dan wel zijn... maar het geeft geen conflicten... en ik kan natuurlijk weer neit handmatig de IRQ's ff changen... now what???
rechtermuisknop Netwerkomgeving->eigenschappen->rechterknop draadloze verbinding->eigenschappen-> en dan 1 van de tabbladen.

Ik weet nog wel dat er niet letterlijk "Zero Configuration Inschakelen" ofzo staat.
tis enigzins cryptisch omschreven. Iets over windows het beheer laten doen van de netwerkverbinding.
tis iig een vinkje dat standaard aan staat, en uitgezet moet worden.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
FireWurX schreef op 13 maart 2004 @ 11:18:
[...]

rechtermuisknop Netwerkomgeving->eigenschappen->rechterknop draadloze verbinding->eigenschappen-> en dan 1 van de tabbladen.

Ik weet nog wel dat er niet letterlijk "Zero Configuration Inschakelen" ofzo staat.
tis enigzins cryptisch omschreven. Iets over windows het beheer laten doen van de netwerkverbinding.
tis iig een vinkje dat standaard aan staat, en uitgezet moet worden.
Ik heb nu "Netwerktoegansbeheer via IEEE 802.1x inschakelen" uit-gezet... maar helpt niet, schokt nog steeds soms...

Verwijderd

ik heb ook win XP, en ook bij mij valt winamp ff weg als ik aanmeld bij een wifi netwerk.
ik heb me er nooit aan gestoord, maar nu blijkt dus dat meer mensen het probleem hebben...

terugvindpost enzow

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 22:59

Blauw

De Schreeuw

Je kan in Winamp zelf ook de prioriteit opgeven waarmee de liedjes afgespeeld worden. Misschien leuk om daar eens mee te klooien? :?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Buffer in Winamp vergroten?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb dit ook gehad met een Sb128, W2k en een sweex pci wireless kaartje. Volgens mij heb ik ook wat met die buffers zitten knoeien, maar dat hielp niet echt. Daarna heb ik een IRQ'tje vrijgemaakt, waar ik vervolgens de geluidskaart niet in kon parkeren, maar het probleem wel in ene over was :? Alle apparaten die voorheen bij elkaar zaten op een IRQ zitten echter nog steeds bij elkaar 8)7

Verwijderd

is dit hetzelfde als stotterend geluid bij een cdrom die op pio modus staat? misschien zit er ergens een optie om de kaart op dma modus oid te zetten.

heb je al nieuwe drivers, firmware windowsupdate en dergeljike geprobeerd?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 13:30:
is dit hetzelfde als stotterend geluid bij een cdrom die op pio modus staat? misschien zit er ergens een optie om de kaart op dma modus oid te zetten.

heb je al nieuwe drivers, firmware windowsupdate en dergeljike geprobeerd?
Yessss. Je moet het zo zien: mijn systeem is perfect, alleen die WL-kaart en geluidskaart zitten op hetzelfde IRQ en dat valt niet te veranderen, waardoor Winamp steeds stottert. Njah, daar moeddik dus vanaf... maar hoe?

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Ik heb eens in de BIOS gekeken en daar staat bij "PCI IRQ Resource Exlusion" het volgende:

Slot 1/5 IRQ [AUTO]
Slot 2 IRQ [AUTO]
Slot 3 IRQ [AUTO]
Slot 4 IRQ [AUTO]

En ik kan ze allemaal instellen op een nummertje van 3 t/m 15. Dat zijn dus die IRQ's... maar kan ik dat zomaar doen? En hoe kom ik er achter in welk slot mijn netwerkkaart of geluidskaart zit??

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Wekkel schreef op 13 maart 2004 @ 13:27:
Ik heb dit ook gehad met een Sb128, W2k en een sweex pci wireless kaartje. Volgens mij heb ik ook wat met die buffers zitten knoeien, maar dat hielp niet echt. Daarna heb ik een IRQ'tje vrijgemaakt, waar ik vervolgens de geluidskaart niet in kon parkeren, maar het probleem wel in ene over was :? Alle apparaten die voorheen bij elkaar zaten op een IRQ zitten echter nog steeds bij elkaar 8)7
hoe maak je IRQ's vrij onder W2k?
is mij nog nooit gelukt...

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
FireWurX schreef op 13 maart 2004 @ 14:23:
[...]

Niet off-topic gaan!!! :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

AzzKickah schreef op 13 maart 2004 @ 14:26:
[...]

Niet off-topic gaan!!! :P
is ontopic hoor.
hij zegt datttie et probleem heeft gefixt door een IRQ vrij te maken.
ik vraag hem hoe, want mij is et nog niet gelukt in W2K

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
FireWurX schreef op 13 maart 2004 @ 14:27:
[...]

is ontopic hoor.
hij zegt datttie et probleem heeft gefixt door een IRQ vrij te maken.
ik vraag hem hoe, want mij is et nog niet gelukt in W2K
Ja en Win2K boeit mij geen fuck want ik draai XP!!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

AzzKickah schreef op 13 maart 2004 @ 14:22:
Ik heb eens in de BIOS gekeken en daar staat bij "PCI IRQ Resource Exlusion" het volgende:

Slot 1/5 IRQ [AUTO]
Slot 2 IRQ [AUTO]
Slot 3 IRQ [AUTO]
Slot 4 IRQ [AUTO]

En ik kan ze allemaal instellen op een nummertje van 3 t/m 15. Dat zijn dus die IRQ's... maar kan ik dat zomaar doen? En hoe kom ik er achter in welk slot mijn netwerkkaart of geluidskaart zit??
Wat dacht je ervan om eens in de het boekje van je MoBo te kijken :? Staat dit soort info allemaal keurig in.
AzzKickah schreef op 13 maart 2004 @ 14:27:
Nog een keer zo'n stronteigenwijze opmerking en mag je het zelf uitzoeken, wat dan gooi ik het topic gewoon op slot. Je hebt geen alleenrecht op dit forum/topic ofzo hoor :X :|

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

FireWurX schreef op 13 maart 2004 @ 14:23:
[...]

Mij ook niet, maar mijn probleem is wel over. Ik weet niet waarom het nu weg is na toch wel een paar weken ellende.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

AzzKickah schreef op 13 maart 2004 @ 14:27:
[...]

dude, Win2K en XP zijn allebij NT5 based systemen.
werkt voor 90% hetzelfde, afgezien van de extra heavy grafische schill en extra wizzards van XP.
als ik in Win2K mijn IRQ's kan wijzigen, kan jij dat op een soortgelijke manier doen, en heb jij dus ook je oplossing.

dus, cool it!

wekkel: too bad...
had wel leuk geweest als ik kan fixen. kan ik zonder schokken muziek luisteren tijdens het netstumblen. >:)

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Koffie schreef op 13 maart 2004 @ 15:08:
[...]

Nog een keer zo'n stronteigenwijze opmerking en mag je het zelf uitzoeken, wat dan gooi ik het topic gewoon op slot. Je hebt geen alleenrecht op dit forum/topic ofzo hoor :X :|
nm...

[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 13-03-2004 18:23 ]

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Topicstarter
Hmmm ik heb nu de soundcard op IRQ 11 en de netwerkkaart op IRQ 9 maar het schokt nog steeds....

Dit moet toch op te lossen zijn? Anders zou toch bijna iedereen dat hebben of zie ik dat nou verkeerd....
Pagina: 1