[PHP] geschaalde jpg geeft parse error in browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met een vanzelfsprekend PHP script load ik jpg's up, om ze daarna te schalen met GD1 functies (bweh) en in twee formaten weg te schrijven met imageJpeg(). Alles gaat prima, echter bij *sommige* bestanden (ik zie nog geen patroon, maar het zijn wel steeds dezelfde bestanden), krijg ik een parse error terug (!) als ik de gescalede middelmaat-jpg via een browser probeer te bereiken:

Warning: Unexpected character in input: ' in bla.jpg on line 60
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in bla.jpg on line 60

Benader ik hetzelfde bestand via FTP, dan is er niets aan de hand... De rest van de jpg's doet alles zoals ze zouden moeten, ook in de browser.

Wie weet wat ik verkeerd doe? Ik zit aan iets van binary/text modus te denken...

Wat het niet is: permissies heb ik gecheckt. ik heb een .htaccess met als default mimetype jpeg gezet, mocht ook niet baten. Eigenlijk zoveel gecheckt, ik ben door de oplossingen heen.
De server draait PHP 4.2.2, GD 1.6x en Apache2.

...Ik hoop op iemand die spontaan een aha-erlebnis ondergaat en me uit de brand kan helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Toevallig mod_rewrite aanstaan op de server? Want .jpg's horen uiteraard uberhaupt al niet door de PHP-parser te gaan :)

De reden dat je bij sommige jpg's wel en bij andere niet een melding krijgt is omdat sommige JPG's de code <? genereren waardoor de PHP parser aan de slag gaat :)

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 12-03-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in php_info() niets over mod_rewrite terugvinden...
Kan verder ook helaas niet bij de hardcore PHP setup aangezien het een gehuurde virtual host is...

Bosmonster, ik snap nu inderdaad beter wat er gebeurt, thnx. Enig idee hoe dit zou kunnen komen behalve mod_rewrite? Of liever nog, hoe ik er vanaf zou kunnen komen? Heeft het toch iets met mime te maken dat de parser niet van dat arme Jpg'tje af kan blijven?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, het bleek een .htaccess te zijn in de root die de parser wat al te enthousiast maakte...

Dank voor het inzichtelijk maken, Bosmonster. Deez kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Bij nader inzien hoeft het in principe inderdaad niks met mod_rewrite te maken te hebben. Dit was alleen toevallig de reden dat ik vorige week exact hetzelfde probleem had. Foute instelling op de server met betrekking tot het parsen van bepaalde extensies. Door een foutje parste hij hierdoor alle bestanden :P

Toeval dus dat ik hetzelfde had vorige week.. heeft me bijna 2 uur gekost om erachter te komen wat het probleem was, want in eerste instantie denk je al snel aan een bug in GDLib :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Dit heb ik in mijn .htacces staan.
Dus scriptjes met .jpg ext worden als plaatje geparst.
<FilesMatch "\.(jpg)$" >
ForceType application/x-httpd-php
</FilesMatch>

[ Voor 30% gewijzigd door The Milkman op 13-04-2004 20:23 ]

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
Ik vermoed dat je de jpg via een include() aan de browser wilt voeren. Dat gaat goed, tenzij er toevallig <? in de (binaire) jpg staat. Gebruik daarom fpassthru voor het doorvoeren van de jpg.
edit:
ow het was dus wat anders, misschien heb je hier toch nog wat aan, dit was mij namelijk ooit overkomen en het kwam me bekend voor...
Die <? is dus de reden dat het bij sommige jpgs wel goed gaat en bij sommige niet.

[ Voor 34% gewijzigd door bigtree op 13-03-2004 16:34 ]

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:16
edit:
aargh, op quote gedrukt in plaats van edit

[ Voor 90% gewijzigd door bigtree op 13-03-2004 16:32 ]

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

Pagina: 1