[Asrock K7S8X(E) rev3.0] Geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Ik heb hetzelfde probleem als bij ocworkbench wordt beschreven: geen signaal naar monitor bij het opstarten van de pc.

Mijn hardware:
Asrock K7S8X rev3.0
Athlon XP 2400 (266 FSB)
Infineon 512MB PC2700
Ati Radeon 9500 AGP
Logitech MX500 muis USB
Microsoft Ps/2 toetsenbord
Maxtor Diamondmax 9 160GB harddisk
Antec 300Watt PSU of Qtec500 Watt PSU

Al andere videokaart (PCI) geprobeerd, andere PSU, CMOS clear, USB_PWR jumpers anders. Het heeft allemaal geen invloed. *Heel* af en toe start de pc wel op, maar dan blijken de instellingen in BIOS gereset. Meestal krijg ik gewoon geen enkel beeld. Fans draaien wel gewoon, geen speaker signalen. HD spint wel up. Alleen geen enkel signaal naar monitor :(

Voor mijn oom heb ik een vergelijkbare PC in elkaar gezet:
Asrock K7S8XE + Lan DDR reviesie R3.0
Athlon XP 2600 (333 FSB)
Infineon 512MB PC3200
nVidia FX5200 AGP

Deze pc deed het aanvankelijk wel prima, maar ging gisteren ook plotseling niet meer aan. Bovendien bleek de SIS900 ethernet controller niet meer te werken.

Maakt Asrock zulke gigantische troep? Twee moederborden en ze de ene doet het vanaf het begin niet goed, de andere geeft binnen enkele dagen geen beeld.

Wat moet ik doen? Alles terugsturen naar 1to0? Ik heb alles een keer uit de kast gehaald en dan los neergelegd en toen werkte het weer wel. Het probleem is dat het moederbord met mijn hardware gewoon zeer onbetrouwbaar is.

edit: ik zal het nog even een keer met PC2100 geheugen proberen, maar ik betwijfel of het nut heeft. Zoals verwacht: geen enkel verschil. PC geeft nog steeds geen beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door T.T. op 12-03-2004 14:12 ]

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad met een jetway 876 AS ik heb een ander mobo van hetzelfde model er in gezet en toen deed tie het weer. hetoude bord pakte mijn radeon 9700 pro niet :(

Verwijderd

Oh oh, dat moederbord heb ik net een dag geleden bestelt bij 1to0 voor mijn pc upgrade :| . Ik heb die Asrock gekozen omdat ie zo goedkoop was. Hopen dat ie bij mij werkt.

Hardware die ik ermee ga gebruiken:

Athlon XP 2500+ 333 Mhz FSB
Infineon 512 MB PC 3200 DRR SDRAM
Geforce FX 5900 XT

Als ik mijn bestelling binnenheb, zal ik hier nog een keer reageren en vertellen of ie bij mij wel werkt.

Verwijderd

tussen haakjes heb je al een andere voeding geprobeerd???

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 15:02:
tussen haakjes heb je al een andere voeding geprobeerd???
Het is een hele lap tekst, maar ja :)
Antec 300Watt PSU of Qtec500 Watt PSU

Al andere videokaart (PCI) geprobeerd, andere PSU
Nu is de pc weer om onverklaarbare redenen wel opgestart (nadat het vanochtend 10+ keer niet lukte). Wat moet ik hier in hemelsnaam mee beginnen :S
Als ik het ding terugstuur dan heb ik dikke kans dat het wel bij hun werkt in testopstelling.

Verwijderd

Erg vreemd ik heb op de link gekeken en ze hebben allemaal zo'n beetje hetzelfde probleem als jij. Het kan ook zijn dat het een zwakke lichting mobo's is.
MSI had dit met vroegere versie's van de k7t.
ik zou hem toch maar opsturen en kijken wat er uit komt.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb precies hetzelfde moederbord in m'n server zitten met een AthlonXP 1800+. Ding heeft 1 keer een spontante reboot gehad vermoedelijk door een stroomdip, maar geen van de problemen die jij beschrijft. Ze hebben het dus zeker niet allemaal :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:59:
Oh oh, dat moederbord heb ik net een dag geleden bestelt bij 1to0 voor mijn pc upgrade :| . Ik heb die Asrock gekozen omdat ie zo goedkoop was. Hopen dat ie bij mij werkt.

Hardware die ik ermee ga gebruiken:

Athlon XP 2500+ 333 Mhz FSB
Infineon 512 MB PC 3200 DRR SDRAM
Geforce FX 5900 XT

Als ik mijn bestelling binnenheb, zal ik hier nog een keer reageren en vertellen of ie bij mij wel werkt.
Maak je maar niet druk, heb meer dan 20 pc's geassembleerd met dit moederboord zonder enig probleem.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een ASRock K7S8XE H/W rev 3.1. Had er sooo verschrikkelijk veel problemen mee dat ik maar een MSI KT6 delta FISR heb gekocht. Die ASRock wilde idd ERRUG vaak niet POSTen(moest dan cmos battery er een uur uithalen dan deed ie het vaak wel weer, soms ook neit.. dan bleef ik maar resetten en meestal ging ie dan uiteindelijk wel weer), ook errrrg instabiel, slecht oc'baar(gelijk unbootable als ik fsb >5mhz omhoog deed), en VCore overvolt werkte gewoon niet), somaar CMOS lost, BIOS niet flashbaar(als ik flashte op wat voor manier dan ook gelijk bios naar de ******) ACPI problemen, etc., etc. ... :| :|
Kortom ik vond et een ERRG SUTERIG bord en hoop niet weer so'n miskoop te doen. Veel mensen die ik ken die ook hetzelfde bord hebben er ook soortgelijke problemen mee... sommige zijn zelfs somaar helemaal unbootable geraakt...

Niet om mensen "bang te maken" ofsow maar gwoon... dit is mijn ervaring met dit board... :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:03
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 16:48:
Ik heb zelf ook een ASRock K7S8XE H/W rev 3.1. Had er sooo verschrikkelijk veel problemen mee dat ik maar een MSI KT6 delta FISR heb gekocht. Die ASRock wilde idd ERRUG vaak niet POSTen(moest dan cmos battery er een uur uithalen dan deed ie het vaak wel weer, soms ook neit.. dan bleef ik maar resetten en meestal ging ie dan uiteindelijk wel weer), ook errrrg instabiel, slecht oc'baar(gelijk unbootable als ik fsb >5mhz omhoog deed), en VCore overvolt werkte gewoon niet), somaar CMOS lost, BIOS niet flashbaar(als ik flashte op wat voor manier dan ook gelijk bios naar de ******) ACPI problemen, etc., etc. ... :| :|
Kortom ik vond et een ERRG SUTERIG bord en hoop niet weer so'n miskoop te doen. Veel mensen die ik ken die ook hetzelfde bord hebben er ook soortgelijke problemen mee... sommige zijn zelfs somaar helemaal unbootable geraakt...

Niet om mensen "bang te maken" ofsow maar gwoon... dit is mijn ervaring met dit board... :)
suterig? :Y) Fries?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 16:48:

Ik merk toch vaak dat mensen veel problemen hebben met de wat goedkopere boardjes, dit is ook (nofi) vaak omdat mensen er niet goed mee om kunnen gaan.

Ik heb zelf ook meerdere K7S8X boarden gehad, en ze hebben allemaal stuk voor stuk prima geperformed, en zelfs flink kunnen OC'en.

Een hoop mensen dachten dat het board niet kon OC'en vanwege 1 review waar ze niet verder kwam als 180 mhz FSB. Echter ondersteunt het board ook gewoon een fsb van 200 mhz door een simpel jumpertje om te zetten.

Deze goedkopere boarden zijn vaak niet fool-proof (aka idiot-proof) waardoor mensen er problemen mee krijgen. Nu is het natuurlijk wel zo dat als je alles budget neemt de kans op problemen wel toeneemt, en de kwaliteit van de boarden ook soms niet optimaal is.

Als je problemen ermee hebt heb je gewoon garantie net zoals bij de duurdere boarden en kun je em dus gewoon omruilen. Ik heb al een hoop budget systemen verkocht met deze plank erin, en maar 1x was er een stuk, het bios was corrupt geraakt. Een hotflash later en het was gefixed.

Geen flame ofzo, maar er zijn dus ook mensen die geen problemen hebben met dit board, en voor de 30 euro dat dit board kost kan je er niet gemakkelijk naast zitten :p

@TS:
Als je board het wel doet als ie niet in de PC zit, maar wel als ie erin zit dan heb je em gewoon verkeerd geinstalleerd.

Asrock is het budget merk van Asus, ze gebruiken niet goedkopere onderdelen, maar minder features.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 19:18 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 19:15:
@TS:
Als je board het wel doet als ie niet in de PC zit, maar wel als ie erin zit dan heb je em gewoon verkeerd geinstalleerd.

Asrock is het budget merk van Asus, ze gebruiken niet goedkopere onderdelen, maar minder features.
Helaas is dat niet altijd het geval. Bovendien heb ik al 10+ PC's in elkaar geschroeft en een Informatica opleiding. Daar zal het dus ook niet aan liggen :P
Ik heb nu een iets nieuwere BIOS geflashed en voorlopig werkt het. Ik ga er echter bijna vanuit dat het morgen wel weer over zal zijn met de pret :/

Verwijderd

T.T. schreef op 12 maart 2004 @ 19:27:
[...]

Helaas is dat niet altijd het geval. Bovendien heb ik al 10+ PC's in elkaar geschroeft en een Informatica opleiding. Daar zal het dus ook niet aan liggen :P
Ik heb nu een iets nieuwere BIOS geflashed en voorlopig werkt het. Ik ga er echter bijna vanuit dat het morgen wel weer over zal zijn met de pret :/
Ik heb ook een Hogere Informatica HBO diploma, en ik weet dus net zo goed als jij dat je daar echt niet leert hoe dat je PC's in elkaar moet schroeven. Dat wordt gedaan door hobby jongens en misbruikte Taiwainese kinderen.

Controleer eens of je niet teveel lekspanning door de kast hebt lopen, probeer een andere voeding, gebruik een geaard stopcontact. Probeer eens wat ander geheugen, zet eens wat meer volt op het geheugen, speel met de geheugen timings. Controleer of alle jumpers (en dan vooral de FSB jumpers, die bepalen namelijk de divider) goed staan.

Heb je de Opstart troubleshooter al doorgenomen?

Ander geheugen had je dus al geprobeert, ik vermoed je kast of de installatie. Als het buiten de kast wel werkt, test het eens wat langer buiten de kast dan.

En zoals een hoop mensen kunnen beamen, de K7S8X is een van de beste budget moederborden nu te verkrijgen en de performance ervan is ook enorm goed, op het verschil van Dual-DDR aan is de prestatie gelijk aan een nForce 2 SPP.

En als 1 board niet goed werkt wil dat niet zeggen dat alle K7S8X boarden niet goed werken en zeker niet dat Asrock een kutmerk is.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 20:00 ]

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 19:54:
Ik heb ook een Hogere Informatica HBO diploma, en ik weet dus net zo goed als jij dat je daar echt niet leert hoe dat je PC's in elkaar moet schroeven.
Allereerst bedankt voor je reactie. Ik ben van mening dat je als Informaticus toch meer dan de gemiddelde Nederlander weet van computers en dus ook van het inbouwen van onderdelen :)
Controleer eens of je niet teveel lekspanning door de kast hebt lopen, probeer een andere voeding, gebruik een geaard stopcontact.
Dat is een lastige, geaard stopcontact heb ik al in gebruik.
Probeer eens wat ander geheugen
Gedaan
zet eens wat meer volt op het geheugen, speel met de geheugen timings.
Alles staat langzaam/default en meer volt op geheugen kan niet zonder hardwaremods
Controleer of alle jumpers (en dan vooral de FSB jumpers, die bepalen namelijk de divider) goed staan.
Die staan goed
ik vermoed je kast of de installatie. Als het buiten de kast wel werkt, test het eens wat langer buiten de kast dan.
Morgen misschien proberen, probleem is dat het zo onvoorspelbaar lijkt.
En als 1 board niet goed werkt wil dat niet zeggen dat alle K7S8X boarden niet goed werken en zeker niet dat Asrock een kutmerk is.
Klopt, maar je vergeet dat ik nu met 2/2 slechte ervaringen heb, terwijl het inderdaad prima bekend staat.

Verwijderd

Deze goedkopere boarden zijn vaak niet fool-proof (aka idiot-proof) waardoor mensen er problemen mee krijgen. Nu is het natuurlijk wel zo dat als je alles budget neemt de kans op problemen wel toeneemt, en de kwaliteit van de boarden ook soms niet optimaal is.
Helemaal mee eens, maar voor mij blijft het dus na zoveel ellende gewoon wel een feit dat de k7s8x wel iets meer problemen als gemiddeld heeft...

• The_eYe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08-2021
Mijn asrock heeft niet zoveel problemen, naja soms wel maar dan ga ik er ook niet bepaald normaal mee om ;)

laatst kon ie niet meer booten, maar dat lijkt nu weer goed te zijn. verder kan ik er WEL goed mee OC'en hoor, 220fsb haal ik stabiel _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar gaat dit ondertussen over :?
Verwijderd schreef op 13 maart 2004 @ 09:50:
[...]

Helemaal mee eens, maar voor mij blijft het dus na zoveel ellende gewoon wel een feit dat de k7s8x wel iets meer problemen als gemiddeld heeft...
Dat is een 'feit' die ik op grond van wat ik hier lees durf aan te vechten. Er blaten een aantal mensen rechtstreeks vanuit de onderbuik zonder enige tussenkomst van relativering of kennis van statistiek.

Het achterliggend probleem lijkt opgelost, waarbij ik ernaar neig om met Thorry eens te zijn wat betreft vermoedelijke oorzaak (user error bij inbouwen).

Als iemand daadwerkelijk statistisch relevante cjfers heeft over moederbordbetrouwbaarheid zie ik die graag terug in een aparte topic, maar ook dan wil ik harde cijfers (van 10+ maar liefst 100+ sample size) zien, niet onderbuikgevoelens :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.