Toon posts:

Pc loopt vast @ zware belasting, kan oorzaak niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Nadat ik hier en op google een paar avonden heb rond ge-searched, kan ik nog steeds geen oplossing voor mijn probleem vinden..
Ik heb nml veel last van BSOD's de laatste tijd.. Maar dan alleen bij zware belasting. Meestal krijg ik het als NFSU krijg, maar helemaal als ik Far Cry speel. Dat vindt mijn PCtje echt niet grappig.
Een van deze meldingen krijg ik dan in het altijd rustgevende blauwe scherm:
- IRQL_not_less_or_equal
- stop: 0x0000008e (0x0000005, 0xf86BF2B2, 0xF47E4600, 0x00000000)
VIDEOPRT.SYS - adress F86EF2B2 base at F86B6000, DATESTAMP 3b7d8546

Niet dat ik hier veel wijzer van word, maar miss dat jullie der wat aan hebben :)

specs van pc:

AMD 2200+
asrock k7vt2
XFX geforce 4 Ti4200
Maxtor 80 gig
1 cd-rom / 1 cd re-writer
512 mb ddr (merk onbekend)

Al de drives zijn up-to-date... en niks is ge-OC'ed..

Toen dacht ik aan mijn voeding en temperaturen... dus motherboard moniter even derbij gehaald...
temp van CPU is nu rond de 36.. en stressed nooit boven de 50 ong.
voeding voltage's:
+3.3 = 3.30V
+5 = 4.89V
+12 = 11.67V

Die laatste verontruste mij in het begin... maar na wat onderzoek blijkt dit niet erg te zijn? Zit nog steeds binnen de 5% afwijking....

Dus mensen ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven... en dat er ideetjes komen :) word er redelijk zat van nml... alvast bedankt
groetjes

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-05 18:22

n00bs

Het is weer Zomer!

IRQL_not_less_or_equal: klinkt als IRQ probleem he ;) kan je even je IRQ's doorpasen.
En die voltages mogen wel iets hoger ;)

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 12-03-2004 13:56 ]

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb dat probleem ook gehad, vastlopers in spellen.
Na erg veel gepongel bleek het aan mijn videokaart te liggen, ook
een XFX GF4 Ti4200.
Na veel geharrewar met de winkel deze kunnen omruilen, en het werkt
nu perfect (nu een XFX GF4 ti 4200 128 mb geworden).

Ik zou zeggen, probeer eens een grafische kaart van iemand te lenen, of
hem om te ruilen bij de winkel.

Verwijderd

Kijk ff hier voor info over BSOD's: Windows XP en 2000 BSOD guide

edit:
Uit die faq:
0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1. Kijk ook daar even voor tips dus.

En aangezien er in jouw post een drivercomponent staat (VIDEOPRT.SYS) lijkt het mij in eerste instantie dat je een driverprobleem hebt

En tip: Kijk eerst naar die faq voordat je aan de volgende suggestie begint;

nl: Wordt je PC niet te warm. ? Niet dat dat waarschijnlijk is trouwens, gezien je core-temp. Maar goede aiflow/koeling etc. is altijd gunstig.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:21 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:47
Je zou kunnen proberen van videokaart driver te veranderen.
Heeft de pc het alleen bij 3d games? Dan zou je videokaart niet helemaal flex kunnen zijn.
Ook bij andere belasting? Misschien mobo en/of cpu defect.

Verwijderd

Het is iets wat je totaal niet verwacht, heb precies hetzelfde gehad met een kennis:

Tis je koeling (en belangrijk: je air-flow)

Kijk hoe die zit, of een betere erop en probleem is weg ...

Echt, ik werd toen helemaal gek, khad alles veranderd en andere hardware etc en probleem bleef maar terugkomen. Toen andere koeler erop en probleem was weg.

Vond mezelf errur stom, 1,5 week lopen kloten voor niks, maar wel veel geleerd. :D
Suc6

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:02 ]

Verwijderd

probeer eens in je bios je power management op "disabled" te zetten

En idd zijn je voltages een beetje aan de lage kant

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:00:
Je koeling? :? probeer eens in je bios je power management op "disabled" te zetten

En idd zijn je voltages een beetje aan de lage kant
Ja, de koeling. TS zou even is kunnen kijken of het beter gaat met kast open en ventilator erop!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
damn veel reacties... tnx..
ik d8 idd ook aan koeling airflow etc... heb ook 2 case fans klaarliggen voor inbouw... alleen nog ff doen 8)7 ..
maar als ik mijn kast open heb dan blijft ie vastlopen... of als ik net mijn pc aan heb smorgens...
en ik heb wel veel, maar niet alleen bij 3d games.... heb het heel soms als ik bijvoorbeeld veel aan het downen ben bij kazaa.. muziek luisteren....blabla en dan word document open etc.. dan loopt ie soms ook wel is vast....
en mijn IRQL waardes.. hoe kom ik daaraan? 8)7
zal nu ff power management uitzetten in bios als ik dat kan vinden...
rollatorz

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:05:
.........
rollatorz
"C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\MSInfo\msinfo32.exe" dan naar "Hardware Resources" -> "IRQs"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:05:
damn veel reacties... tnx..
ik d8 idd ook aan koeling airflow etc... heb ook 2 case fans klaarliggen voor inbouw... alleen nog ff doen 8)7 ..
maar als ik mijn kast open heb dan blijft ie vastlopen... of als ik net mijn pc aan heb smorgens...
en ik heb wel veel, maar niet alleen bij 3d games.... heb het heel soms als ik bijvoorbeeld veel aan het downen ben bij kazaa.. muziek luisteren....blabla en dan word document open etc.. dan loopt ie soms ook wel is vast....
rollatorz
Kijk nou maar of je koeler goed op de CPU & GPU zit. En niet je PCI slot onder je VGA bezetten en dan effies een ventilator erop zetten!

Verwijderd

Topicstarter
heb daar even gekeken.... Alles was OK qua status... als je daarop doelde...

koeling... ik bouw dit weekend die 2 case fans wel goed in... koop nieuwe cpu koeler (heb nu zon standaard ding), en hopen dat het dan over is... zo niet horen jullie het nog..
iig bedankt voor reacties..
groetjes

Verwijderd

heb je nou je power management disabled dan?

Verwijderd

Oke een oneliner: Heb je al naar die faq gekeken waar ik het over had ?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 14:12:
heb daar even gekeken.... Alles was OK qua status... als je daarop doelde...

koeling... ik bouw dit weekend die 2 case fans wel goed in... koop nieuwe cpu koeler (heb nu zon standaard ding), en hopen dat het dan over is... zo niet horen jullie het nog..
iig bedankt voor reacties..
groetjes
hallow ga nou niet gelijk een andere cooler kopen terwijl je niet eens weet of dat het probleem is :?

Post nou eens je IRQ's en doe desnoods een nieuwe install met alle nieuwe Firmware/bios/drivers etc

Verwijderd

Topicstarter
opgelost mensen...
ik had memtest86 al gedraaid voor een uur ongeveer.. en geen foutmelding oid..
maar toen ik mijn geheugen modules een verwisseld en beetje mee heb zitten kloten... doet alles het weer :)...
tenminste.. ik heb de Far Cry demo uitgespeeld zonder BSOD... dus hopen dat de lieve blauwe schermpjes weg blijven..
iig bedankt voor jullie hulp!
groetjes....

offtopic: Far Cry zkr wel goed spel :)..... kan niet wachten tot.. eind maart was het?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
ik heb zelf ook het probleem, maar je zegt ik heb zitten kloten met me geheugen, wat kan ik daar onder verstaan?, ik weet dat het een ouder topic is maar hoop toch dat je deze leest

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dimmetjes omwisselen bijvoorbeeld...
Pagina: 1