Gisteren een AMD 2800 proc gehaald om mijn huidige 2000 te vervangen.
Asus A7N8X de luxe moederbord, 1GB pc2700, GF4Ti4200, WIN XP.
SATA RAID niet geactiveerd. Alles standaard.
Alles met de laatste updates, behalve de videokaartdrivers ivm met Wolfenstein ET.
Systeem was altijd perfect stabiel. Met nieuwe proc niet.
Zodra er gewerkt moet worden hangt hij.
Voorbeeld: Enemy Territory of 3D Mark.
ET programma stopt of pc hangt, 3D Mark wordt nooit afgemaakt maar altijd afgebroken zonder foutmelding.
Instelling: 166x12,5 (standaard).
CPU zag er goed uit, temp ook, blijft 55 graden, ook na een benchmark.
Geprobeerd:
Fast Write aan/uit
Bios geupdate (pcb 1.04, versie 1007) EN gereset.
AGP aperture size op 128 en 64 (128Mb videokaart)
CPU level 2 Cache aan/uit
FSB spread spectrum aan/uit
Ik heb nu gemerkt dat als ik de FSB naar 133 zet (pc draait dan als XP2200), dat dan alles wel stabiel is. Maar daarvoor heb ik natuurlijk geen 2800 gekocht..
Mobo was altijd 100% stabiel, dus lijkt me eigenlijk sterk dat ie nu in eens stuk is..
Wat me opvalt als je switch van 133 naar 166 FSB: (multiplier houdt ik standaard=12,5) dat de memorysettings ook veranderen. Ik houdt alles op auto en optimal en dan veranderd toch Active to precharge time van 6 naar 7 en CAS latency van 2 naar 2.5. Terugzetten naar 6 en 2 met FSB van 166 en het systeem start niet eens meer op...
Iemand zelfde probleem gehad of tips?
Is er iemand die ook een 2800 heeft met hetzelfde moederbord? Met welke setting draait het bij jou wel stabiel? Volgens mij ben ik iets vergeten, maar wat?
Asus A7N8X de luxe moederbord, 1GB pc2700, GF4Ti4200, WIN XP.
SATA RAID niet geactiveerd. Alles standaard.
Alles met de laatste updates, behalve de videokaartdrivers ivm met Wolfenstein ET.
Systeem was altijd perfect stabiel. Met nieuwe proc niet.
Zodra er gewerkt moet worden hangt hij.
Voorbeeld: Enemy Territory of 3D Mark.
ET programma stopt of pc hangt, 3D Mark wordt nooit afgemaakt maar altijd afgebroken zonder foutmelding.
Instelling: 166x12,5 (standaard).
CPU zag er goed uit, temp ook, blijft 55 graden, ook na een benchmark.
Geprobeerd:
Fast Write aan/uit
Bios geupdate (pcb 1.04, versie 1007) EN gereset.
AGP aperture size op 128 en 64 (128Mb videokaart)
CPU level 2 Cache aan/uit
FSB spread spectrum aan/uit
Ik heb nu gemerkt dat als ik de FSB naar 133 zet (pc draait dan als XP2200), dat dan alles wel stabiel is. Maar daarvoor heb ik natuurlijk geen 2800 gekocht..
Mobo was altijd 100% stabiel, dus lijkt me eigenlijk sterk dat ie nu in eens stuk is..
Wat me opvalt als je switch van 133 naar 166 FSB: (multiplier houdt ik standaard=12,5) dat de memorysettings ook veranderen. Ik houdt alles op auto en optimal en dan veranderd toch Active to precharge time van 6 naar 7 en CAS latency van 2 naar 2.5. Terugzetten naar 6 en 2 met FSB van 166 en het systeem start niet eens meer op...
Iemand zelfde probleem gehad of tips?
Is er iemand die ook een 2800 heeft met hetzelfde moederbord? Met welke setting draait het bij jou wel stabiel? Volgens mij ben ik iets vergeten, maar wat?