Toon posts:

Logitech momo racing FFB weinig kracht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logitech momo FFB racing stuurtje (de zwarte). Eerder was de ffb kracht van dit stuur erg hoog maar de laatste tijd is de kracht erg laag. Ik heb de kracht in de instellingen op 150 % gezet, hier wordt het wel iets beter van maar niet veel. Ik heb echt het gevoel dat het stuurtje meer kracht kan geven. Ik heb hem al los geschroefd en nagekeken maar alles ziet er goed uit, en ik denk niet dat het aan het stuur ligt.

Ik heb op mijn pc (windows 2000) alle software verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit veranderd ook niks. Ook heb ik bij apparaatbeheer het stuur al een keer helemaal weggegooid en later weer opnieuw geinstalleerd. Ook dit helpt niks. Ik heb het gevoel dat het ergens op een of andere manier toch nog aan de software ligt maar ik heb geen idee wat dit kan veroorzaken. De nieuwste versie van de logitech profiler heb ik ook al geinstalleerd. Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En op een andere PC? Drivers weggooien en opnieuw installeren helpt niet altijd namelijk. En was de FFB ineens heel zwak of ging het geleidelijk? Als het geleidelijk ging moet je eens kijken of je de as van het stuurtje eens los kan halen en schoonmaken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik denk dat je de laatste tijd te vaak naar de sportschool bent geweest :)

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verder geen andere pc. Dus kan ik dit ook helaas niet testen. Ik weet niet zeker of het in een keer is gebeurd of geleidelijk dit komt omdat er meerdere mensen gebruik maken van dit stuurtje. En ik heb hem zelf ongeveer een maandje niet gebruikt (druk). Maar toen ik hem laatst weer gebruikte vond ik de force feedback kracht erg laag. Ik zelf verdenk er de software van maar heb geen idee wat dit nog kan veroorzaken en een herinstallatie is ook zowat.

Verwijderd

Topicstarter
R-v-R schreef op 12 maart 2004 @ 13:43:
Ik denk dat je de laatste tijd te vaak naar de sportschool bent geweest :)
Nee dat is het ook niet ;(

• R-v-R
  • Niet online
Ervaar je dit probleem tijdens een bepaald spel ?
Merk je het ook als je het stuur test met de Logitech software ?
(de "houten brug" bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
R-v-R schreef op 12 maart 2004 @ 13:53:
Ervaar je dit probleem tijdens een bepaald spel ?
Merk je het ook als je het stuur test met de Logitech software ?
(de "houten brug" bijvoorbeeld)
Ik speel voornamelijk need for speed underground. Maar ook in het test menu van logitech merk ik dat de kracht niet echt zuper hoog is.

• R-v-R
  • Niet online
ik heb hetzelfde stuurtje en speel de laatste tijd ook veel NFS-U.
Ik vind de hele force-feedback ondersteuning van dit spel eigenlijk maar matig.
Als ik dan wat anders opstart, bijv. Colin MCrae 2 dan voelt het meteen weer
stukken beter. NFS-HP2 vond ik qua FF ook al niet super maar wel beter dan
NFS-U. Ik denk dat EA Games op dit gebied nog wat huiswerk te verrichten heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even een kameraad gebeld om even langs te komen met zijn ffb stuur. (Wil het nu toch wel even weten. ) bij dit stuur is de kracht niks anders. Het ligt dus niet aan het stuur. Kameraad geeft wel aan dat hij thuis wel wat meer kracht voelt bij het test menu van de momo. Ik heb ook de demo van collin mcrea rally 4 al geprobeerd maar ook hier is de kracht niet echt super.
Terwijl sommige andere mensen toch schrijven dat ze de kracht erg omlaag moeten zetten om bij de momo nog een beetje te kunnen spelen.

Zal vanmiddag even f1 challenge 99-02 proberen als ik de cd kan vinden wat nog wel een s moeilijk kan worden. 8)7

Verwijderd

Ik heb zelf ook het MOMO stuur gehad (de zwarte) en de kracht daarbij was erg sterk. Ik kreeg er na een paar uurtjes racen bijna spierpijn van :P

Maar probeer anders je stuur ff bij een vriend die lekker dichtbij woont. Eventueel de buren? Of leen van iemand een laptop :)

• increddibelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:37
check ff of de voedingskabel er wel in zit - alles werkt namelijk prima als de voeding er niet in zit, maar het werkt effies een stuk beter MET de kabel erin... kan een instinker zijn :-)
Pagina: 1