Send Items met IMAP Server (Linux/Qmail/Courier-IMAP)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10-2025
Halo Allemaal,

We hebben hier op het werk al een tijdje een mailserver draaien.

We werkte hier altijd met pop mail.

Nu zijn wij overgestapt op IMAP omdat als er iemand niet aanwezig is wij de mail van hem/haar kunnen beantwoorden en opzoeken.

Nu zitten we alleen met het probleem dat de verstuurde antwoorden op een mail alleen door Outlook XP word opgeslagen in de Verzonden Items map.

is het nu niet mogelijk dat deze Send Items ook op de IMAP server worden opgeslagen zodat wij deze onder een aparte map in de IMAP lijst kunnen zien?

Ik heb al gezocht naar een oplossing maar ik vind alleen maar vragen hierover.
Geen antwoorden.

In de handleiding van Qmail (Life with Qmail) staat wel iets over het toevoegen van een 3e adres in een bericht zodat deze in een aparte imap account word opgeslagen.

Dit is alleen niet wat wij willen.

Wij willen het per gebruiken in zijn/haar eigen map op slaan.

We werken hier met Qmail en Courier-IMAP.

Weet iemand hier een oplossing voor?

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Zover ik weet kun je dit gewoon instellen in outlook.

Je moet dan in outlook aangeven dat die de sent items op de server moet gebruiken in plaats van lokaal

• M289
lammetor schreef op 12 maart 2004 @ 12:58:
Zover ik weet kun je dit gewoon instellen in outlook.

Je moet dan in outlook aangeven dat die de sent items op de server moet gebruiken in plaats van lokaal
Ik heb dit al geprobeerd te doen via Outlook XP.
Helaas kan ik dit soort opties niet vinden of toepassen.

Als ik via Outlook XP de IMAP mappen laat zien en er dan 1 wil aanmaken dan krijg ik ook een foutmelding dat dit niet is toegestaan.

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19

BCM

Tr1gg3R schreef op 12 maart 2004 @ 13:03:
[...]
Ik heb dit al geprobeerd te doen via Outlook XP.
Helaas kan ik dit soort opties niet vinden of toepassen.

Als ik via Outlook XP de IMAP mappen laat zien en er dan 1 wil aanmaken dan krijg ik ook een foutmelding dat dit niet is toegestaan.
Volgens mij is dit wel mogelijk met Outlook-express.
Ben zelf ook op zoek naar een oplossing. Dus als je iets weet, post je dan ook de oplossing hier? Thnxs

Cedo Nulli

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
In Outlook Express kan dit zeker. Zover ik nu kan vinden is dit niet mogelijk in Outlook.
Outlook zet de sent mails altijd in een lokale map.

Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om een "bericht regel" te maken die automatisch verzonden berichten naar een map van het imap account kopieert.

Wat betreft het aanmaken van mappen op de server:
Klinkt als een rechten probleem. Werkt het wel met andere mail programma's?
Waarschijnlijk ook niet. Dus je moet even kijken of je wel genoeg rechten hebt op de mailserver om in je eigen account een dir aan te maken.

• M289
Ik ben even aan de slag gegaan door met Outlook XP regels aan te maken dat Outlook automagisch de verzonden items naar een bepaalde IMAP map kopieëerd.

Alleen pakt Outlook deze regel niet op.
Handmatig een e-mail kopieëren naar een andere imap map kan wel maar outlook kan die regel niet goed toepassen.

Ik zoek nog even verder.

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je toevallig een oplossing voor dit probleem gevonden, aangezien ik met hetzelfde vraagstuk zit?

• M289
Nee helaas nog niet iets wat werkt zoals ik het wil.

Wat tot nu toe wel werkt is het volgende:

Outlook XP
regel aanmaken dat hij alle berichten in de lokale map van de verzonden items (meestal in de persoonlijke mappen) scant op afzender en deze dan naar de juiste imap sent-items map verplaats.

Hier werkt het nu prima.

Helaas niet ideaal maar tot nu toe is het een begin.

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:38
In Outlook 2003 heb ik het ook opgelost met een regel, die gewoon bij het verzenden van een email het bericht direct in Sent Items op de server plaats, dus zonder afscannen.

Zie ook deze [rml]Rickbv in "[ Outlook] Verzonden items & IMAP"[/rml]

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het vervelende is dat ik eigenlijk ook berichten in de Outbox centraal wil regelen. Nu moet ik een manager, die bij bepaalde personen eerst wil kijken hoe zij naar klanten toe reageren, uitleggen hoe hij de de gequede berichten die staan te wachten bij de SMTP server kan openen, bekijken en eventueel aanpassen en hoe hij die kan versturen. Zonde :(
Pagina: 1