[Access]Aantal decimalen achter de komma in tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.000 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-12 19:26
Ik heb een probleem in Access, ik wou in een tabel alle kolommen met getallen wijzigen van tekst naar numeriek. Nu heb ik dat gedaan, maar is alles 0 decimalen achter de komma terwijl dit vaak gewoon 1 of 2 decimalen moet zijn...

Ook al geef ik aan dat het 2 decimalen moeten zijn, het blijft er zo staan.
Veranderen van lange integer naar decimaal helpt ook niet :?

plz help!

edit: Als ik weer terug verander naar tekst, zijn m'n getallen achter de komma verdwenen. Kan het er aan liggen dat we komma's gebruiken ipv punten?

[ Voor 17% gewijzigd door DarkShadow op 12-03-2004 13:04 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat wiebert een beetje heen en weer tussen SA en P&S ;). Als je nu de notatie ook op 2 decimalen zet dan zie je overal staan xxx,00. Die waarden achter de komma zijn namelijk inmiddels een beetje foetsie :'(; je hebt het immers eerst omgezet naar een geheel getal: integer(435/100)=4 ;

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DarkShadow
magoed, hoe kan ik het nu dus precies goed doen? Als ik overnieuw begin?

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Eerst veld wijzigen in numeriek, single precisie, (eventueel notatie instellen, maar niet echt nodig) DAN query draaien.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DarkShadow
Niesje schreef op 12 maart 2004 @ 13:09:
Eerst veld wijzigen in numeriek, single precisie, (eventueel notatie instellen, maar niet echt nodig) DAN query draaien.
Maar ik heb heb helemaal geen query gedraait :)

Magoed, zal het ff proberen

edit: Dit werkt deels...

Als er bv stond in tekst 1,0 dan wordt dat 1, terwijl ik echt ook instel op 1 decimaal.
Als er 0,8 stond, blijft dit zo, weet iemand nog een betere oplossing?

[ Voor 26% gewijzigd door DarkShadow op 12-03-2004 14:18 ]

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Niesje schreef op 12 maart 2004 @ 13:09:
Notatie is dus iets anders dan aantal decimalen. Decimalen = maximum aantal cijfers achter de komma; notatie is harde getalsopmaak. En die query, je wilt het toch door 100 delen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 12-03-2004 17:54 ]

Pagina: 1