Ledjes op toetsenbord reageren niet in Windows

Pagina: 1
Acties:

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Ik heb een heel raar probleem onder Windows NT 4.0 Workstation.
De ledjes (capslock, numlock en scroll lock) gaan niet meer aan of uit in Windows. De functies waar de toetsen voor staan werken echter wel. Het gaat om een ps/2 toetsenbord.
Wat we allemaal al gedaan hebben:

- ander toetsenbord
- in bios de waarde van numlock aan/uit aangepast
- andere toetsenbord drivers
- andere landinstellingen

Het probleem bestaat onder alle accounts. Voor de tijd (dus onder dos, in het bios enz) werken ze wel, alleen zodra je in Windows komt willen de lampjes niet meer aan of uit.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik vermoed dat het gewoon een instelling in het register is of een service dat gestart moet worden.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:23

cdoens

Peugeot-gek

Een oplossing heb ik niet voor je, (althans niet direct) maar ik heb hetzelfde probleem gehad onder Win98. Toen ik Win98SE installeerde was ik er volgens mij vanaf, en anders was het wel omdat XP erop kwam...

Het is idd een vaag probleem, ik heb ook bij Microsoft gekeken of ik een article kon vinden hierover, maar ik kwam het niet tgen... (wil niet zeggen dat het er niet is)

Succes, Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Ik heb ook in het register de waarde HKEY_USERS/.DEFAULT/Control Panel/Keyboard/InitialKeyboardIndicators op 2 gezet. Dat zorgt ervoor dat de numlock aan moet staan in Windows. Maar ook dan wil het lampje niet reageren.