Toon posts:

Iiyama leverings problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor steeds geruchten dat Iiyama problemen heeft
met levering van monitoren en aangezien er een in backorder staat bij mycom
voor een tft schermpie voor mij zou ik grrag willen weten
of iemand hier wat meer over weet,want dan bestellen we wel een andere

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Je kan altijd iiyama nederland bellen.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Ik heb bij mijn lokale computerboer een Iiyama E-481S besteld op
5 januari 2004. Tot op heden staat ie in backorder. Reeds andere computershops gebeld maar scherm is gewoon niet te leveren
Inmiddels ook al 2x Iiyama Nederland gebeld, deze vertelden mij dat het kwam door een tekort aan panels en dat de verwachting is dat het eind maart allemaal weer normaal geleverd kan gaan worden

Hier hoop ik dan maar op, want de echte fun gaat er zo wel af
:'(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
TFT schermen verwachten ze weer te kunnen leveren rond april, crts zijn gewoon makkelijk te krijgen :)

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
Anders Cancel en een ander merk :?

Zolang zou ik niet willen wachten op M`n TFT Scherm :X

Edit: Typfout |:(

[ Voor 60% gewijzigd door HiDNN op 12-03-2004 12:45 ]

• Aphelion
  • Laatst online: 19-07 19:19
Ik had mijn backorder geplaatst op begin november, en kreeg in de kerstvakantie mijn 2 Prolite E430 schermen

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• voodoo202
  • Laatst online: 04-08-2025
In weert zijn ze heel goed leverbaar, bij de groothandel hier. Ik heb er gister nog 4 besteld, was niet op voorraad, maar vanmorgen kon ik hem afhalen. Waren toch binnen gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had dus een compleet systeem bestelt met een Iiyama E430-s 17" TFT.

Computer en alles heb ik dus alleen staat die monitor dus ook in een backorder.

En Mycom heeft alleen iiyama en LG, dus zit ik maar te denken aan de
LG L1710S, 17"
is € 10 duurder en ongveer de zelfde specs en is ook zilver

Want ik ga toch echt niet een paar weken wachten

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Levering van de 15" en de meeste 17" LCD's is bij Iiyama nog steeds een groot probleem; men verwacht dat gewone levering vanaf eind maart/begin april weer kan plaatsvinden. In januari/februari verwachtte men echter dat gewone levering al vanaf eind februari/begin maart zou doorgaan, dus hoe betrouwbaar deze nieuwe schatting is...
Grotere formaten LCD's en CRT's zijn overigens geen enkel probleem.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:23
Vreemd dat dacht ik dus ook maar ik ben vanmiddag gewoon de mycom ingelopen en gewoon en een IIyama E431s-s naar buiten gelopen dus vreemd dat sommige al moeten wachten vanaf 5 januari mischien verschilt het aanbod per filiaal?

[ Voor 17% gewijzigd door snakeye op 13-03-2004 17:41 ]

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:01
Een collega van mij heeft toevallig vorige week zijn iiyama 431 (zilver) gekregen na een maand of 4. Hij had iiyama nederland laatst nog gebeld, en die gaven aan dat er inderdaad leverproblemen zijn bij de tft's (volgens hun was er een wereldwijd tekort aan tft schermen).

Vooral als je bij kleine zaakjes besteld kan het dan lang duren.

[ Voor 6% gewijzigd door sewer op 13-03-2004 17:44 ]

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
snakeye schreef op 13 maart 2004 @ 17:37:
Vreemd dat dacht ik dus ook maar ik ben vanmiddag gewoon de mycom ingelopen en gewoon en een IIyama E431s-s naar buiten gelopen dus vreemd dat sommige al moeten wachten vanaf 5 januari mischien verschilt het aanbod per filiaal?
Same here bij Powerline in Zoetermeer :)

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De E431S-S schijnt idd de minst problematische te zijn van het hele stel. Overigens vermoed ik dat enkele winkel(keten)s al een hele tijd backorders bij Iiyama Nederland hebben staan en steeds nieuwe backorders plaatsen, zodat ze enigzins gegarandeerd zijn van een constante levering van deze schermen. De 'oudste' backorders worden nl. steeds als eerste uitgeleverd, dus als je steeds zorgt dat je nieuwe backorders plaatst, krijg je ook steeds als eerste de schermen binnen.
Veel dealers werken echter niet zo omdat je in dit geval de backorders plaatst om de schermen op voorraad te nemen, en, zo weet iedereen in pc-land, voorraad is duur en risicovol. Dus als je op dit moment als dealer een Iiyama LCD verkoopt en je moet hem nog bij Iiyama Nederland bestellen, dan duurt het even voordat je het scherm ook echt kan uitleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb met MyCom gebelt en die konden ook niet vertellen
wanneer ze het binnen zouden krijgen,omdat iiyama zelf geen
datum kan aangeven.

Nu heb ik dus de LG L1710S, 17" bestelt en die krijg ik dus maandag binnen.

En die is ook zilver en heb goede reviews gelezen op het net.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

die 430 en 431 zijn idd niet best leverbaar (al sinds november), komt druppelgewijs wel wat binnen, maar grote ketens hebben constant een paar honderd in backorder staan... Bij de winkel waar ik werk is de wachttijd een weekje of 4 denk ik op het moment...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1