Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
(PS als je probleem is dat je niet kunt booten van CD1, dan is de oplossing CD2 erin, overal OK op zeggen tot je gevraagd wordt van CD te wisselen en CD1 erin te stoppen)
Ik wilde de MD5 goed hebben zodat ik straks niet vastloop op de helft van de installatie bijvoorbeeld. Maar anders ga ik het gewoon proberen zo.
Ook ik heb 2 keer CD 1 gedownload en ook bij mij klopt de MD5 2 keer niet.
Cd3 komt vanaf dezelfde ftp://ftp.nluug.nl/ server en die is wel goed.
De CD1 boot gaat mis, waarna er bij mij gewoon Windows werd gestart. Maar je kunt dus booten met CD2, en daarna CD1 er voor in de plaats doen, dan gaat alles oke.
En zoals al gevraagd: is de 'foute' checksum steeds hetzelfde, of elke keer weer wat anders? In dat laatste geval weet je namelijk zeker dat er iets grondig mis gaat met jouw verbinding, netwerkkaart of (het meest waarschijnlijk) het geheugen.
Je hebt bv. toch geen overgeklokt systeem, right?
Dit is al een bekend probleem, ik heb er ook last van.AtHomer schreef op 12 maart 2004 @ 21:41:
Ik heb de installatie wel kunnen voltooien, maar met CD1 kun je niet goed booten.
De CD1 boot gaat mis, waarna er bij mij gewoon Windows werd gestart. Maar je kunt dus booten met CD2, en daarna CD1 er voor in de plaats doen, dan gaat alles oke.
Gister kreeg ik steeds dezelfde foute checksum eruit (3 pogingen van in totaal 2 verschillende mirrors). M'n systeem is niet overgeklokt trouwens.
Ik zou bijna denken dat ze vannacht de verkeerde iso hebben vervangen door de goede
[ Voor 6% gewijzigd door AtHomer op 13-03-2004 09:15 ]
Update: Weer mislukt en weer een andere checksum (van dezelfde mirror). Ook vanaf mijn Linux-install met wget hetzelfde resultaat. Ik probeer het nu met een andere pc.
[ Voor 24% gewijzigd door vandenberg op 13-03-2004 18:26 ]
let wel op de ftp server van nluug is dezelfde als die van surfnet. deze delen ze met elkaar.AtHomer schreef op 12 maart 2004 @ 13:07:
ftp://ftp.nluug.nl/pub/os...ity-Download-CD1.i586.iso 2x geprobeerd, en net ook nog de surfnet mirror, zelfde resultaat als plaatje in m'n startpost...
Ditmaal vanaf ftp://ftp.cs.uu.nl/mirror/Linux/Mandrake/Mandrake/iso omdat deze nu weer beschikbaar was.
Het resultaat was dat de MD5 nu wel klopt.
Ik ga maar eens buitenlandse mirrors en download accellerators met spyware proberen ofzo
NOFI hoor, maar gebruik dan gewoon een FTP client... IE en FireFox zijn browsers, die zijn helemaal niet gemaakt voor dergelijke downloads.SSH schreef op 15 maart 2004 @ 11:21:
Ik heb dus al van 3/5 nederlandse mirros CD2 proberen te downloaden. Elke keer hangt ie, bij 150, 250 en 400 MB. Ik heb IEX en Firebird gebruikt maar de 2e hing al op 150MB....
Ik ga maar eens buitenlandse mirrors en download accellerators met spyware proberen ofzo
Verwijderd
En ja, je md5sums moeten echt kloppen, anders vraag je om problemen...
Dat heb ik uiteindelijk dus ook gedaan. Nu is het wel gelukt//DizzyWeb schreef op 15 maart 2004 @ 11:27:
[...]
NOFI hoor, maar gebruik dan gewoon een FTP client... IE en FireFox zijn browsers, die zijn helemaal niet gemaakt voor dergelijke downloads.
Beiden hebben overigens gewoon een build in FTP client dus zo gewoon zijn de "http browsers" niet.
Verwijderd
NOFI hoor, maar gebruik dan gewoon een FTP client... IE en FireFox zijn browsers, die zijn helemaal niet gemaakt voor dergelijke downloads.
Dat heb ik uiteindelijk dus ook gedaan. Nu is het wel gelukt//
Beiden hebben overigens gewoon een build in FTP client dus zo gewoon zijn de "http browsers" niet.
1
| rsync -v sunsite.mff.cuni.cz::ftp/OS/Linux/Dist/Mandrake/mandrake/iso/Mandrakelinux-10.0-Community-Download-CD1.i586.iso Mandrakelinux-10.0-Community-Download-CD1.i586.iso |
Hierna had ik een prima md5sum!
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Verwijderd
Die worden opnieuw gedownload, en het eindresultaat is al gechecked en goed.
Als er interesse in is, ik heb de juiste ed2k links (op mijn machine thuis).
Oh ja, nu is OE uit, dus als je geduld hebt kan je die beter gebruiken; het probleem dat de 1e cd niet boot is opgelost, en de dual boot problemen ook (dacht ik).