[xp prof] alles doorlaten via lan

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
Hi heb hier 2 computers...
1 laptop op ntfs en 1 pc op fat32...

Nou zit ik op van die ftp's waar je ident op poort 113 door moet geven

Nou zit ik met het volgende:
1) in mijn pc zitten 2 netwerkkaarten... 1 voor de internet verbinding en 1 voor lan
2) laptop heeft gewoon 1 netwerkkaart voor lan en verbindt dus met het internet via de pc.

Als ik nou kijk op mijn laptop moet ik services aanzetten om bepaalde poorten door te laten :? terwijl er geen firewall actief is :?
Doe ik dit niet kan ik niet inloggen op bepaalde ftp's op de laptop doe ik dit wel dan kan ik vanaf mijn pc niet meer inloggen :?

Iemand enig idee hoe je er voor kan zorgen dat windows xp gewoon alles!!! doorlaat? En niet zelf gaat filteren?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie snapt geen hout van je topic :?
Het enige wat in de buurt komt (lijkt mij) is gewoon op de NIC van je laptop de firewall uitschakelen.
Wat heeft NTFS/FAT32 met een firewall te maken ? Hoe deel je je internet ?

Wee eens duidelijker.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Lord_T
ok.. soz voor onduidelijkheid..

het interne lan is geinstalleerd via wizard netwerk instellen (thuis netwerk / klein bedrijfsnetwerk)

Dat werkt...

Tenminste gewoon internet explorer doet het en op de vaste pc zie ik de laptop. Andersom niet maar das logisch

Verder heb ik dus 3 lan verbindingen waarop ik kan kijken of er een firewall aanstaat. Dat is bij alle 3 niet het geval (pc internet verbinding / pc lan / laptop lan)

Dan verander ik de services kant op de pc internet verbinding (onder eigenschappen van die verbinding -> geavanceerd -> knop instellingen) en daar voeg ik bijvoorbeeld poort 113 toe voor ident. Dan kan ik op ftp's inloggen die ident requesten en op mirc enzo... maar dan alleen op de laptop. Zet ik dat weer uit dan kan het niet op de laptop maar wel op de pc.
Zo gaat dat met veel poorten.... :(
Zelfde met SSL verbindingen enzo... alles wat niet over de standaard poorten gaat...
Dus er zit een soort gekke netwerk instelling verkeerd...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
ben nog ff bezig geweest met windows xp help functie en vond dit:
U kunt beter geen brug maken tussen de openbare Internet-verbinding en de particuliere netwerkverbinding en u kunt de openbare Internet-verbinding beter niet toevoegen aan een bestaande netwerkbrug als u Firewall voor Internet-verbinding of Internet-verbinding delen niet hebt ingeschakeld. Als u dat wel doet, ontstaat er een onbeveiligde koppeling tussen uw netwerk en het Internet en wordt uw netwerk kwetsbaar voor ongewenst bezoek.
ik wil juist die onveilige verbinding denk ik... die laat alles door :)
maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

De internet verbinding erbij zetten kan niet :?
Netwerkadapters die eerder werden weergegeven onder LAN- of snelle Internet-verbinding, worden nu weergegeven onder Netwerkbrug wanneer u ze toevoegt als verbindingen. Netwerkadapters die de verbinding met het Internet verzorgen, zoals DSL- en kabelmodems, kunnen geen deel uitmaken van de brug en worden altijd weergegeven onder LAN- of snelle Internet-verbinding.

• Lord_T
** BUMP ** ik zou het toch wel willen weten....

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Heb je bij > Internetopties > beveiliging ook alles op laag staan ?

Be Stronger Than Your Excuses

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Die windows xp firewall is geen firewall. Vraag dat maar aan iedereen die wel blaster kreeg :)

Zet die dus uit en gooi er een firewall zoals cygate of zonealarm op. Dan kan je activiteit zien en ze vragen of iets wel niet mag//

• Lord_T
ik wil juist dat alles doorgelaten wordt... dat die gewoon all poorten doorstuurt...

Alsof de laptop dus niet via mijn vaste pc naar internet gaat maar via de hub direct...

Momenteel laat die poort 80 dus wel door enzo maar niet alle gekke poorten zoals 113...

Thnx

edit:
Heb je bij > Internetopties > beveiliging ook alles op laag staan ?
jep maar dat mag dus niet baten omdat het geenstandaard poorten zijn....

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_T op 15-03-2004 10:24 ]

Pagina: 1