Toon posts:

Nieuwe PC kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen. Op het web heb ik al wat rondgekeken, maar precies weet ik nog niet wat ik koop. Ik ben game verslaafd, dus daar richt ik me wel een beetje op mbt het kopen van mijn pc.

Ik heb ƒ2.500 tot ƒ3.000,- dat ik hiervoor kan uitgeven, een beelscherm hoeft niet, die heb ik al...... ik heb wel wat gelezen over een nieuw MB dat eraan komt, maar dat nog niet in nederland uit is,,,,

kan iemand ff een goede pc voorstellen, dan heb ik wat om me op te richten en te vergelijken.....

Verwijderd

Zorg dus in iedergeval voor veel RAM (128 minimaal, meer = beter) en een snelle videokaart. TNT2 (ultra) of Geforce.
7200 RPM harde schijf voor snelle laadtijden in spellen...ennuh...SB Live kaartje :)
dat zijn de belangrijkste onderdelen voor een gamer...

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 11:59
MX300 bedoel je.... :)

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

koop gewoon een snelle celeron (of als je gaat overklokken een langzame die je vervolgens zelf snel maakt).
Als je natuurlijk echt vet wil gamen moet je eigenlijk een p3 hebben als je veel gaat quaken (q3..) en anders is een AMD athlon ook zeer interresant.
videokaart: asus V6800 ultra/deluxe/super DDR. Ik weet niet precies hoe die heet, maar in ieder geval de V6800 met DDR (double data rate geheugen). Minstens 128 mb geheugen (als je nog geld over hebt kan je voor meer gaan maar niet noodzakelijk). 7200 rpm harde schijf yep. SB Live! (value, en als je geld over hebt gewoon een Live! met een stel goeie boxen)

Verwijderd

en dat allemaal voor onder de 3000 piek?

Verwijderd

Ik zou gewoon een abit bordje kopen. Celeronnetje d'rop en dan nog een tnt ultra videokaart. 64 MB geheugen, en gewoon een 5400 toeren harde schijf (ong 10 GB). Simpel geluidskaartje. Dan kom je wel aan de 3000. Als jegeld over heb zou ik voor wat meer geheugen gaan.
En zelf bouwen naturellement

Succes

Verwijderd

Waarom een 5400 rpm schijf? Die van 7200 zijn ongeveer een geeltje duurder, voor dat geld laat je 't natuurlijk niet liggen. Abit mobo. Voor nu zou ik 64 MB kopen, wanneer de prijzen zijn gedaald (wanneer?!!?!?) er 64 of 128 bij stoppen. GeForce. Kan je blind en met tien vingers typen? Neem zo'n knik toetsenbord (MS en Logitech hebben ze geloof ik), die zijn relaxed.. De LG Flatron kan ik je ook aanraden, maar zoals je al zei, je hebt al een scherm. Oh ja, en neem een grote kast, das makkelijk met inbouwen, overklokken, etc...

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hmmmm wanneer de geheugens gedaald zijn zegt mijn bovenstaande mede tweaker ;)

Ik zou het geheugen zo half maart gaan kopen want dan verwacht ik dat het goedkoop is.

En ik zou nu GEEN pc kopen want de processor prijzen gaan gruwelijk stijgen door de schaarste die er heerst. Ze zijn al gruwelijk gestegen...de tray's worden op het ogenblik $100 duurder verkocht als de boxed en die zij niet eens te krijgen...en als ze er zijn zowat same price als tray.

AmD heeft nu genoeg processoren maar die zullen worden opgekocht door grote fabrikanten zoals compaq en Hewlett Packard zodat hun hun machines wel van processoren kunen voorzien en de kleinere fabrikanten/winkels niet. Tenzij AmD dit niet toelaat maar dan zijn ze goed gek.

Dus mijn advies....wacht tot half/eind april dan verwacht Intel dat het allemaal weer ok is en AmD die heeft dan genoeg voorraad want er is niemand die dan nog de hele voorraad koopt.

Verwijderd

Abit be6 II, Mendocino 366/400 met leuke cooler, msi-converter, Matrox G400 16mb, 128mb pc133, Ibm 13,5gb 7200 rpm, fdd, Xlerate pro geluidskaart, Pioneer DVD 6/32, Aopen hx08, logitech cordless muis, standaard keyboard,

Komt ong. op fl. 2300

+ Labtec LCS 2632 en 4*4*24 brander op 3000.
Ipv die brander kan je dat geld ook gebruiken om een mooie Geforcekaart te kopen.

k'zie btw geen reden om te wachten om een computer te kopen. Geheugen is net flink goedkoper geworden.
Pagina: 1