Toon posts:

battery to low melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zette vandaag zoals elke dag de pc op en kwam meteen de melding battery to low. Press F2 for bios enzo.

Vlug eventjes alles gecheckt (was ok) en dan maar opstarten, wat ook zoals normaal verliep.

Ik vind het gewoon vrij raar want deze pc draait elke dag minstens 12uur! Aan wat zou dit kunnen liggen?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:02
Als het een wat ouder mobo is kan het zijn dat de batterij voor de bios gewoonweg leeg aan het raken is. Die batterij is namelijk niet oplaadbaar.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

een wilde gok: het batterijtje dat je biossettings voedt is stuk/leeg

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

ik heb dat ook een keertje gehad.
ik heb toen het batterijtje eruitgehaald en toen weer terug gestopt, alles deed toen weer normaal.
Ik weet dat het niet echt logisch klinkt, maar bij mij werkte het :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

olof schreef op 12 maart 2004 @ 11:43:
Als het een wat ouder mobo is kan het zijn dat de batterij voor de bios gewoonweg leeg aan het raken is. Die batterij is namelijk niet oplaadbaar.
Da's dus onzin, die batterijen zijn zeker oplaadbaar. Lithium-Ion knoopcel als ik me niet vergis, over het algemeen. Maar die batterij kan bij veel gebruik stuk gaan (capaciteit verliezen). Simpelweg vervangen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Aetje schreef op 12 maart 2004 @ 11:54:
[...]

Da's dus onzin, die batterijen zijn zeker oplaadbaar. Lithium-Ion knoopcel als ik me niet vergis, over het algemeen. Maar die batterij kan bij veel gebruik stuk gaan (capaciteit verliezen). Simpelweg vervangen.
Da's dus onzin, jij kan nooit weten of mijn batterij wel of niet oplaadbaar is.

Een ding is wel duidelijk, je batterij is aan het eind van z'n latijn, vervangen dus.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:00

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Die batterij bewaart je BIOS instellingen als je PC uitstaat, als ie aan staat doet je PSU/Mobo de boel aan de praat houden...

Sim-pel, bat vervangen....

An Explanation of l33t Speak

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Da's dus onzin, die batterijen zijn zeker oplaadbaar. Lithium-Ion knoopcel als ik me niet vergis, over het algemeen.
Je vergist je. Vroeger (386-486 tijd, vroege Pentium borden ook nog wel) was dit accu'tje inderdaad oplaadbaar; het waren (bijna) altijd NiCd celletjes. Het probleem was echter vaak dat het laadcircuit voor deze accu op het moederbord de geest gaf waardoor de accu sneller leegliep, niet meer oplaadde en uiteindelijk ging lekken. Sinds een paar jaar gebruikt men echter Lithium knoopcellen (dus géén Li-Ion, en _niet_ oplaadbaar!); deze houden het jarenlang vol, maar op een dag zijn ze uiteraard leeg. Gewoon vervangen en doorwerken met die machine.
Da's dus onzin, jij kan nooit weten of mijn batterij wel of niet oplaadbaar is.
Klopt, dat kan de beste man ook helemaal niet weten, maar ík kan je met 99% zekerheid vertellen dat je batterijtje níet oplaadbaar is ;)

[ Voor 16% gewijzigd door koraks op 12-03-2004 22:02 ]

Pagina: 1