Bij opstarten blijft ie handeng bij DMI data pool

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Nadat ik vandaag het probleem met het uitvallen van mijn computer had opgelost.
zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/88593/1

Blijft ie nu bij het opstarten gewoon volledig hangen bij: 'verifying DMI Pool Data'

Wat kan ik hieraan doen. Wat houd dit precies in? Kan ik dit omzeilen.

Alvast bedankt

Tim
Systeem: MSI K7T-Pro2, Duron650, Mitsumi Diskdrive, Philips 36x cd-rom. Intel 780i videokaart (sorry maar ik heb gewoon niet meer nodig, voor mp3's afspelen en inetten) 64mb pc100 geheugen (128mb pc133 is onderweg >:)), IDM DTTA 351010 (geen geld meer voor iets beters :( )

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb het ook gehad en heb het bordje terug gestuurd (was een jetway 663as socket a)
het is al VOOR ie een hd ofzo gaat aanspreken dus het is iets hardwarematigs. je kan nog een bios reset geven en anders kan je lekker terug naar de winkel want het is een k7tpro-2a en daar zit natuurlijk nog garantie op.

• Life-is-party
Eerst ga ik Bios wel even resetten. Als dat niet werkt ga zeker even FunPrice opbellen wat ik hiermee aanmoet. Hij heeft 1 keer goed opgestart maar toen had ik problemen met temperatuur van processor. Dat allemaal verholpen en toen dit :(

Naja, 1jaar garantie :)

• Titanicfanatic
  • Laatst online: 04:18
Enkele dingen om te proberen:

1. internal en external cache uitzetten
2. hd's op none, load bios defaults en booten naar flop en bios flashen met optie /cd (clear dmi)
3. cmos clearen

Bij lukte het door het bios te hotflashen op een ander bord (met ander chipset zelfs :)) met die optie /cd

• smvs
  • Niet online
2. hd's op none, load bios defaults en booten naar flop en bios flashen met optie /cd (clear dmi)
interessant, jij had mazzel denk ik, want ik had zelfs alle hd's er uit getrokken en alleen de flop er nog in maar hij wilde de flop niet eens meer aanspreken...

wat betekent DMI eigenlijk??

• Life-is-party
Op vrijdag 15 december 2000 23:37 schreef Titanicfanatic het volgende:
1. internal en external cache uitzetten
3. cmos clearen
Nummer 1. heb ik gedaan. Hierdoor kwam ie iets verder: 'verifying DMI Pool Data ......... succes'

Maar na weer een restart stopt ie gewoon weer bij: 'verifying DMI pool data....'

Nummer 2 & 3 krijg ik niet voor mekaar:(

• Life-is-party
Het is gelukt :)

Bedankt allemaal voor jullie tips!!!

Hij draait als een trein :)

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Dit probleem heb ik ook en is erg irritant! Soms start ie meteen goed op, andere keer loopt ie vast na "verifying DMI..." dan een paar keer resetten (soms wel stuk of 8 keer...) en dan start ie gewoon op. Ik heb een Jetway 663AS moederbord en een Duron 750 MHz. Dombie-dom, kun je me vertellen hoe je dat opgelost hebt?

• smvs
  • Niet online
als ie soms wel opstart kan je natuurlijk eens een keer je bios upgraden. op de super trage website van jetway kun je het a05 bios downloaden, waar aardig wat verbeteringen in zitten en die is ook vrij nieuw.

www.jetway.com.tw

• Frenkie567
  • Laatst online: 19-01-2022
Zal ik meteen even proberen, dat nieuwe bios. Was al weer een tijdje geleden dat ik op de site van jetway heb gekeken. Maar in ieder geval bedankt!
Pagina: 1