Ik moet voor een klant een cartridge-selectie maken voor hun site maar aangezien ik reeds op onbekend gebied ben terecht gekomen omdat ik nu met PHP ADODB en Access moet gaan werken in plaats van PHP en MySQL wil ik graag het volgende met jullie delen.
Als ik de fabrikant kies uit de eerste dropdownbox moet de tweede dropdownbox gevuld worden met de modellen van die fabrikant. Dit gaat uiteraard met een query. Ik ben zelf reeds zover gekomen dat ik met de OnChange moet werken naar mijn mening, maar ik heb geen flauw idee hoe het JS-scriptje eruit moet komen te zien die deze tweede dropdownbox populeert zonder de pagina te herladen.
Ik heb reeds gewerkt met this.form.submit() maar dat wilde niet lukken. Dus even terug naar af. Kan iemand mij inzicht bieden over hoe dit script eruit zou moeten zien?
Op het moment heb ik dit:
Als ik de fabrikant kies uit de eerste dropdownbox moet de tweede dropdownbox gevuld worden met de modellen van die fabrikant. Dit gaat uiteraard met een query. Ik ben zelf reeds zover gekomen dat ik met de OnChange moet werken naar mijn mening, maar ik heb geen flauw idee hoe het JS-scriptje eruit moet komen te zien die deze tweede dropdownbox populeert zonder de pagina te herladen.
Ik heb reeds gewerkt met this.form.submit() maar dat wilde niet lukken. Dus even terug naar af. Kan iemand mij inzicht bieden over hoe dit script eruit zou moeten zien?
Op het moment heb ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <?PHP
require_once "connection.inc";
$manufacturer = $conn->Execute("SELECT DISTINCT fabrikant FROM tbl_printer ORDER BY fabrikant ASC");
?>
Fabrikant: <SELECT NAME="fabrikant">
<OPTION VALUE="" SELECTED></OPTION>
<?
while (!$manufacturer->EOF) {
$manufacturervalue = $manufacturer->Fields("fabrikant");
$manufacturername = $manufacturervalue->value
?>
<OPTION OnChange="script()" VALUE="<?= $manufacturername?>"><?= $manufacturername?></OPTION>
<?
$manufacturer->MoveNext();
}
?>
</SELECT><BR>
<?
$manufacturer->Close();
require_once "disconnect.inc";
?> |