[xp] inloggen intranet wordt niet geaccepteerd

Pagina: 1
Acties:

• Andre21
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
Hoi,

Als gebruikers bij ons willen in loggen op intranet moeten ze inloggen met 'domein\gebruikersnaam'.
en daaronder natuurlijk wachtwoord.

Nu wordt dit bij een gebruiker niet geaccepteerd door XP en verschijnt de melding dat hij in moet loggen met 'gebruikersnaam@domein.com'
Dit lijk veel op een msn login zeg maar.

Dit werkt ook niet. Ik meen dat het een instelling is, maar wat is het? Iemand hier meer ervaring mee?

PS mocht dit de verkeerde plek zijn, dan graag verplaatsen

[ Voor 10% gewijzigd door Andre21 op 12-03-2004 11:28 ]

Blender....

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik neem even aan dat je IIS draait, aangezien je de gebruikers uit een AD haalt. En dan nog even een aanname, namelijk dat de login gebaseerd is op rechten, en niet op een PHP/ASP script of iets dergelijks. Kijk hiervoor in je IIS Snap-in (Start > Programs > Administrative tools > Internet Information Services), rechtermuisklik op de website of map die beveiligd is, eigenschappen, foldersecurity. En dan de toegang en verificatiemethoden editten. Het kan zijn dat dat bijv. op .NET Passport staat.

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
King_Louie schreef op 12 maart 2004 @ 11:38:
Ik neem even aan dat je IIS draait, aangezien je de gebruikers uit een AD haalt. En dan nog even een aanname, namelijk dat de login gebaseerd is op rechten, en niet op een PHP/ASP script of iets dergelijks. Kijk hiervoor in je IIS Snap-in (Start > Programs > Administrative tools > Internet Information Services), rechtermuisklik op de website of map die beveiligd is, eigenschappen, foldersecurity. En dan de toegang en verificatiemethoden editten. Het kan zijn dat dat bijv. op .NET Passport staat.
Nou de gebruiker heeft natuurlijk geen IIS, en het is alleen bij die gebruiker dat het fout gaat.
Thuis wel te verstaan, dus niet op kantoor. Hier binnen de muren werkt het wel geoon, maar ik weet niet of dat uit maakt.

Blender....

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Werkt dit bij anderen van thuis af wel? En zo ja, loggen zij dan bijv. in met domeinnaam.nl\gebruikersnaam of domeinnaam\gebruikersnaam? Heb je het ook al geprobeerd zonder domeinnaam?

• Andre21

Andre21

Inmiddels 39....

Topicstarter
King_Louie schreef op 12 maart 2004 @ 11:52:
Werkt dit bij anderen van thuis af wel? En zo ja, loggen zij dan bijv. in met domeinnaam.nl\gebruikersnaam of domeinnaam\gebruikersnaam? Heb je het ook al geprobeerd zonder domeinnaam?
zonder domeinnaam werkt niet. Andere loggen in met domeinnaam\gebruikersnaam

Maar dat werkt bij die ene persoon niet. Dan krijgt ze de melding dat ze het in gebruikersnaam@domeinnaam moet doen.

Blender....