[Micro ATX] Ik zoek een kast...

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:48
Hey!

Het lijkt een waar drama om een fatsoenlijke kast te vinden die aan mijn eisen voldoet:

- Volledig Aluminium
- Micro ATX
- Klein (2x5,25" & 1x3,5" intern & 1x3,5" extern)
- ATX voeding ondersteuning
- Geen windows of andere modding b*llshit
- 2 uitbreidingsslots
- STIL!

Dus; wie kan mij helpen? Ik heb de search hier gebruikt, maar niet echt een goed topic gevonden dus reken me daar aub niet op af.

[ Voor 9% gewijzigd door WiseGuy! op 12-03-2004 11:27 ]

we only make way for the man who boldly pushes past us

• olof
  • Laatst online: 16-05 09:15
Lijkt me dat je gewoon even de sites van verschillende computerwinkels af moet.

http://www.perfectsystems.nl
http://www.funprice.nl
http://www.sallandautomatisering.nl

etc.

En kijk ook even in de pricewatch op de frontpage.

Verwijderd

Zal lastig te vinden zijn, iets wat precies die specs heeft.

Stil: is iets waar je zelf voor moet zorgen, de kast maakt namelijk geen herrie, de componenten doen dat :)

Ik zeg ja tegen zelf maken, als je handig bent tenminste..

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux :)

Hier staan de MicroATX kasten :)
Kijk eens rustig op de site van de winkel/ fabrikant rond met het typenummer :)

Suc6 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens naar de coolermaster kastjes.
Die zijn uatx, klein, hebben een ATX voeding, hebben geen windows erin. En wat bedoel je met 2 uitbreidingsslots? (AGP/PCI slots ofzo?)

en Stil, tja, kasten zelf maken nooit geluid (tenzij je ze uit je jatten laat vallen).

• WiseGuy!
Met stil bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ze een beetje degelijk in elkaar zitten. En als er al nagedacht is over geluid is het helemaal goed. Zoiets als een Acousticase, maar die zijn a: niet van aluminium en b: te groot.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:19
De ATC 630 komt toch wel erg dichtbij dacht ik zo. Moet zeggen dat Coolermaster kwalitatief erg goed werk levert.

En ja, stil. Dat hangt er natuurlijk vanaf wat jij erin stopt.

• WiseGuy!
Dit Coolermaster had ik gezien en dat lijkt zo'n beetje de enig mAtx kast die een normale atx voeding ondersteunt...

Goed, voor wat erin moet komen:

1 dvd brander
2 gig ram
radeon 9800pro
1 hd
athlon xp 2200

Ik weet echt niet of dat gaat passen.. Ik maak me dan met name zorgen om de hitte die de radeon produceert... Ik denk dat deze coolermaster niet genoeg airflow geeft.

Verwijderd

WiseGuy! schreef op 12 maart 2004 @ 14:13:
Dit Coolermaster had ik gezien en dat lijkt zo'n beetje de enig mAtx kast die een normale atx voeding ondersteunt...
Weet je dat heel zeker? Volgens mij gaat er namelijk een micro atx voeding in, dit is ook 1 van weinige kasten Coolermaster waar een voeding bij zit.

Heb zelf een Coolermaster ATC600, heb die speciaal gekozen om dat dat de enige Coolermaster desktopkast is waar een normale atx voeding ingaat.

Met mijn specs wordt het idd redelijk warm allemaal, komt ook doordat de Zalman heatpipe behoorlijk wat warmte afstaat, en de airflow in die kasten is echt prut.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Je moet er rekening mee houden dat die kleine kastjes een ellende zijn om fantsoenlijk te koelen. Ik heb er een met drie ventilators en maakt op dit moment best veel lawaai. Moet je er wel bij vermelden dat ik geen state of the art videokaart heb, maar een 9200 zonder extra koeling en maar 512 MB.
Bij een kamertemperatuur van 21 C wordt die al 45 graden idle. Bij games blijft die constant maar gaat de hoofdkoeler, 92 mm harder draaien. In de zomer als het 30+ wordt draait alles op zijn max, in- en uitvoer en cpu, en dat klinkt niet lekker. Ik blijf dan net rond de 60 graden zitten. Ik weet niet hoeveel dB maar het zijn er wel veel.
En met een 9800 pro zou ik eerder een kubus kopen met agp dan een desktop. daar past ie namelijk vaak niet in.

Hier nog een review van Anandtech die ik van tweakers.net heb geplukt. Let met name op het laatste gedeelte waar ze wat dieper op het geluid ingaan.

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

lian li PC-50

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 18:44
kijk hier is: http://www.pa-components.com de PA270 en 370 zijn niet zo groot

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Tsja, dit is echt een kwestie van zelf veel sites afzoeken en de beste kast kiezen. Eentje vinden die _precies_ volgens jou eisen is is idd een vrij moeilijke opgave :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.