Toon posts:

Processor opeens heel heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi gisteren startte ik mijn pc opnieuw op vanwege dat hij traag was.
tijdens reboot krijg ik meteen een foutmelding (problem in hardware monitor).
kijken en zie dus dat mijn cpu 87 C was. doorstarten en in windows weer geckecked met asus probe >>> 65 C (bleef constant op die temp)

mijn vraag is of het normaal is dat hij opeens zo heet werd? cpu is namelijk maar 3 maand oud. kan er schade al zijn ontstaan?

Specs:

a7v600 mainboard
amd athlon 2600+ xp
256 ddr kingston 266 mhz, 512 ddr kingston 400 mhz
40 gig western
160 gig sata samsung
5.1 crative live
lankaart
windows xp prof

systeemkast zit behoorlijk vol, betrefd een kast die helemaal dicht is (paar gaatjes aan zijkant en voedingfan)
systeem staat ongeveer 15 uur per dag aan.

binnenkort ga ik wel een nieuwe kast halen die beter ventilleert en koelt maar heb ik waarschijnlijk al schade aan mijn hardware? (nu kan ik nog makkelijk terug om te ruilen)

alvast bedankt en groeten,

darkster

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Draait je koelertje nog wel en zit er niet teveel stof in je heatsink?.
Want daardoor kan hij wel steeds heter worden ja (en athlons worden gewoon snel warm).

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 11:08:

mijn vraag is of het normaal is dat hij opeens zo heet werd? cpu is namelijk maar 3 maand oud. kan er schade al zijn ontstaan?

darkster
Nee volgens mij niet, want AMD cpu`s kunnen wel 110C worden en dan schakelen ze zich automatisch wel uit. Dus ik denk dat het geen schade opleverd.

En als ie een keer goed warm is geweest is ie volgens mij beter te overklocken })

Had ik wel in iedergeval Athlon 2400+ wouw eerst maar tot 2266Mhz en na een keer goed warm te zijn geweest kon ik hem klocken tot 2400Mhz })

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thesilence07 schreef op 12 maart 2004 @ 11:26:
[...]

Nee volgens mij niet, want AMD cpu`s kunnen wel 110C worden en dan schakelen ze zich automatisch wel uit. Dus ik denk dat het geen schade opleverd.
Ze kunnen idd 110C worden, dat ze daarna compleet doorgefikt zijn (hier al 2x gebeurd met een die oude palominos). En ze schakelen zich niet automatisch uit, ook al claimen sommige mobos dit wel te kunnen, ze doen het vaak niet.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Thesilence07 schreef op 12 maart 2004 @ 11:26:
[...]

Nee volgens mij niet, want AMD cpu`s kunnen wel 110C worden en dan schakelen ze zich automatisch wel uit.
De oude AMDs waren gegarandeerd overleden na 90 graden.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-07 15:37
ooh oke... Maar 85 in iedergeval wel :D

Ik heb het zelf nooit ondervonden maar hier op m`n stage plek zeggen ze dat B)

[ Voor 51% gewijzigd door HiDNN op 12-03-2004 11:43 ]

Pagina: 1