Hoi gisteren startte ik mijn pc opnieuw op vanwege dat hij traag was.
tijdens reboot krijg ik meteen een foutmelding (problem in hardware monitor).
kijken en zie dus dat mijn cpu 87 C was. doorstarten en in windows weer geckecked met asus probe >>> 65 C (bleef constant op die temp)
mijn vraag is of het normaal is dat hij opeens zo heet werd? cpu is namelijk maar 3 maand oud. kan er schade al zijn ontstaan?
Specs:
a7v600 mainboard
amd athlon 2600+ xp
256 ddr kingston 266 mhz, 512 ddr kingston 400 mhz
40 gig western
160 gig sata samsung
5.1 crative live
lankaart
windows xp prof
systeemkast zit behoorlijk vol, betrefd een kast die helemaal dicht is (paar gaatjes aan zijkant en voedingfan)
systeem staat ongeveer 15 uur per dag aan.
binnenkort ga ik wel een nieuwe kast halen die beter ventilleert en koelt maar heb ik waarschijnlijk al schade aan mijn hardware? (nu kan ik nog makkelijk terug om te ruilen)
alvast bedankt en groeten,
darkster
tijdens reboot krijg ik meteen een foutmelding (problem in hardware monitor).
kijken en zie dus dat mijn cpu 87 C was. doorstarten en in windows weer geckecked met asus probe >>> 65 C (bleef constant op die temp)
mijn vraag is of het normaal is dat hij opeens zo heet werd? cpu is namelijk maar 3 maand oud. kan er schade al zijn ontstaan?
Specs:
a7v600 mainboard
amd athlon 2600+ xp
256 ddr kingston 266 mhz, 512 ddr kingston 400 mhz
40 gig western
160 gig sata samsung
5.1 crative live
lankaart
windows xp prof
systeemkast zit behoorlijk vol, betrefd een kast die helemaal dicht is (paar gaatjes aan zijkant en voedingfan)
systeem staat ongeveer 15 uur per dag aan.
binnenkort ga ik wel een nieuwe kast halen die beter ventilleert en koelt maar heb ik waarschijnlijk al schade aan mijn hardware? (nu kan ik nog makkelijk terug om te ruilen)
alvast bedankt en groeten,
darkster