Toon posts:

voeding kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb een vreemd iets denk ik.
Ik heb hier een computer bestaande uit een.

chieftec kast met een 360 watt voeding.
asus p4p800 met 2,8 gig cpu er op .
geheugen 2 x 512 mb intern 400 mhz bus snelheid.
8 x koelers er in.
1 x dvd/cdrom,1 x plextor 708A dvd brander,1 x plextor 48/24/48A brander.
1 x 80 gig HD,1 x 120 gig HD, 1 x 120 gig SATA HD.

Nu het probleem
Mijn computer staat 24 uur per dag aan 7 dagen per week nu is het zo dat hij soms vanzelf uit en dan gelijk weer aan gaat.
Hij geeft helemaal geen fout meldingen enzo.
Hij doet het niet constant er kan ook zomaar een 2 dagen tussen zitten of drie.
Cpu wordt niet te heet temp is zo rond de 20 graden en MB temp is rond de 24 graden.
Kan het zijn dat mijn Voeding te licht is voor alles wat er in zit of kan het wat anders zijn?

Verwijderd

humz tje de voeding is wel verdacht ja maar kan net zo goed je mainboard zijn
kwestie van testen met een andere voeding he

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zit je niet met teveel apparaten op 1 stopcontact?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

mjl

Ugh

Het kan vanalles zijn:

Slecht contact/losse stekkertjes, een PCI/AGP kaart die er niet helemaal goed in zit, te hoge temps/slechte koeling software conflicten ..

Maar als je bovenstaande getest hebt klinkt het als een te zwakke voeding. Probeer het eens met wat minder geheugen of koppel een harde schijf af die je de komende dagen niet nodig hebt ...

-------

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gebruik je bijv. WinXP of 2000? Kijk dan eens in je logboeken (config-scherm/systeembeheer) of er op de desbetreffende tijdstippen/data "enge" gebeurtenissen zijn.
En stel windows een keer zo in dat 'ie niet gelijk reset bij fout, misschien dat je nog een (blauw) scherm krijgt met foutmelding (systeemeigenschappen/geavanceerd/opstart+herstelsettings)

Een keertje memtest (zie FAQ) draaien kan ook geen kwaad, alhoewel het geheugen me niet echt logische kandidaat lijkt.
Je kunt ook een paar zware benchmarks draaien om te zien of dat vastlopers/resets bespoedigt.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Lijkt hasst op onregelmatigheid in het lichtnet...
er kan ook knik in de voedingskabel ziin!

had ik bij een pc die liep vasten er zat dus een breuk in de voedingskabel

• aMaZeR
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik denk dat 360 watt te licht is voor deze configuratie. Je systeem zal op dit moment rond die 360 watt verbruiken. Als ie er dus net boven komt, zal ie uit veiligheid rebooten. Ik zou voor ee minimaal 460 watt voeding gaan.

i7-7700K @ 5GHz (wc) | ASUS Maximus IX APEX | 2x8GB G.Skill Trident Z | Asus 1080 ti | Seasonic 750w PRIME

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacies.
Als het Geheugen het is zou je toch ook van die blauwe schermen moeten krijgen of niet soms.
Ik heb alle kaarten die in de pc zitten aan gedrukt dacht ook dat ze los zouden kunnen zitten maar dat was helaas niet zo.
Het lijkt er een beetje op dat het is gekomen nadaat ik die Sata schijf er in heb gehangen (Nieuw).
Hij heeft het daarvoor niet gedaan dus kan het zo zijn dat het toch aan de voeding kan legen teweinig watt.
Nu zou je zegen probeer het met een andere voeding maar dat is het probleem die heb ik dus niet.
Maar denk dat ik morgen maar ff naar de winkel gaat om een andere te halen en hopen dat dat het was.
Pagina: 1