Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

F partitie van de XBOX will niet geformateerd worden.

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit wel mag in dit forum omdat het niet in Spielerij - Problemen & Vragen mocht vragen.
In februari heb ik mijn BIOS door de gene bij www.xboxservice.nl laten flashen via TSOP metode. en ik ben er ook heel tevreden mee. Alles werkt DvD's en Xbox spellen rippen (backup's natuurlijk ) en alle soorten codec's speelt hij af DivX, XviD, Rm, Quicktime WMV9......., maar.... de F drive kan ik wel zien maar ik kan er niets in copieren via ftp.
Via Xcommander krijg ik bij F partitie te zien err "1015" en andere file browser zie ik bij space free 0 kb.

IK heb al op google gekeken en ik heb het volgende gevonden en gedaan: "http://www.golb.org/index.php?itemid=86"

FTP to your Xbox (use EvolutionX to get your IP if you don't know it).
Format only partition 6. Use the following command: "FORMATPATH \Device\Harddisk0\Partition6"
You will receive a key. Use this key to type: "FORMATDRIVE <key>" (where <key> is the key you received)

Ik heb een key terug gekregen en als ik dat invoer in dan krijgt ik meteen te zien format completed, maar zo snel gaat dat toch niet. Ik had ergens gelzen dat er wel wat tijd kost.

Er zit nog steeds de standaard schijf in.

Conclusie ik mis een gedeelt van mijn schijf.

PS: Ik heb mijn XBOX laten flashen en is geen een keer open geweest, dus ik maak niet gebruik van een modchip.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 10:50 ]

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:40

Leejow(saait)

Blater

Sorry weer verkeerd, 3 Maal scheepsrecht zullen we zeggen.

Opslagmedia & I/O Controllers hier moetie heen

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 17:17

FastBunny

Give it the Works !

Als je gezocht had had je gevonden dat de F partitie alleen aanwezig is op grotere schijven dan de standaard 10GB. Met jouw standaard harddisk heb je dus _geen_ F partitie. Pas als je er bv een 40GB hdd in zet dan heb je een 30GB grote F schijf :) Vandaar dat je hem niet kan formateren omdat hij niet bestaat :)

Flashen zonder openmaken :? Mijne is ook gefalsht maar is daar wel voor open geweest ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord. Veel mensen die een Xbox flashen moeten een of andere brug solderen, maar die gast van www.xboxservice.nl hoefde dat niet te doen. Vraag het hem maar, want ik hem er geen verstand van. Waar het mij om ging is, niet mijn garantie verliezen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 12:06 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Sorry T_T_Online maar ik weet er genoeg van om je te kunnen zeggen dat die gast je voor de gek houd.

Het is voor 100% absoluut nodig om bruggen te maken.

De enige manier waarmee je een xbox mod zonder hem open te maken is d.m.v. save-games/James Bond/Mech Assault.

Ik hebhet sterke vermoeden dat hij net als de meeste mod-mensen zomaar wat zwetst en gewoon gebruik heeft gemaakt van een software exploit zoals ik onderhand ook al voor meerdere mensen gedaan heb.

Een collega van me heeft hier gister ook weer 5 xbox-en gedropped die ik ieder in een half uur van software-exploit ga voorzien
(font-exploit met Phoenix Bios Loader)

Als je mij een lijstje (dus alleen de bestandsnamen) kan sturen van de bestanden die op je C-schijf staan dan kan ik je zo vertellen of er gebruik word gemaakt van een software-exploit.

De phoenix bios loader zet onder andere boot.cfg in de root en afhankelijk van welke versie van de loader xboxrom.bin in de root of in de map biosses.

Edit:

Oh, en €50,- is natuurlijk veel te duur.
Ik heb het voor velen voor niets gedaan.
Pas toen ik voor onbekenden veel xbox-en moest ombouwen begon ik er €15,- voor te vragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dysmael op 12-03-2004 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien was het wel een beetje duur. Hij gaf de garantie dat als het mis ging dat hij mij een nieuwe Xbox zou geven en dat is toch wat extra zekerheid.

Ik woon in Amsterdam en ik moest naar Rotterdam toe. Agh het was gewoon een dagje uit naar Rotterdam.

Een collega van me had het al eerder bij hem gedaan en die was er tevreden mee.

Hij had het trouwens ook binnen een uurtje gedaan.

Edit:

Wat is trouwens beter via die brug modden of via software exploit?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 13:22 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een software-oplossing omdat er daarbij niets fysieks aan je xbox veranderd.

Het voorbeeld wat jou mod-persoon op zijn site geeft is volstrekte onzin.
Doorgaans schaf je gewoon een chip aan die je zonder kabels en zonder te solderen plaatst en er net zo makkelijk weer afhaalt.

De tsop is behoorlijk essentieel voor de xbox.
Wanneer er iets misgaat kan je het alleen oplossen door een losse modchip te plaatsen of iemand met de kennis en een modchip lastig te vallen.

Een collega van mij was zo slim geweest een paar bestanden die essentieel zijn voor het opstarten te verwijderen.
Omdat ik zijn oude hdd volledig intact had gelaten kon hij die plaatsen en zo net als vanouds originele spellen toch nog spelen.
Het was voor mij 10 minuten werk om zijn bestanden te herstellen.

Aangezien je een software-mod volledig zonder risiko's en in principe gratis kan doen geef ik daar de voorkeur aan.
Wil je net iets meer en vind je het niet erg meer te betalen koop dan lekker een modchip en installeer hem zelf.
Het steld absoluut niets voor en alle 'extra's' en software waarmee chip-installateurs je lokken zijn niet gelimiteerd tot het door hun aangebodene maar pluk je gewoon van het net en werken altijd.

Wanneer je zelf windows installeerd en zelf een pc in elkaar schroeft hoor je imho je xbox ook zelf om te kunnen bouwen :) Dat komt op hetzelfde neer namelijk :P

Verwijderd

Kijk eens op het http://www.xbox-scene.com/ forum.
Als je er dan nog niet uitkomt weet ik het niet meer.

Verwijderd

Sofdmod moet je je xbox voor open maken. Het unlocken gaat door eerst een buffer overflow te creeren door een aantal fonts op de hardeschijf te zetten. En hierna een brug te solderen op je xbox. Waarschijnlijk kan je wel zien dat de stickers aan de onderkant zijn weggehaald (of beschadigd), of hij heeft er nieuwe op geplakt als hij eraan kan komen. Zodra deze stickers wegzijn vervalt natuurlijk je gerantie bij microsoft omdat je die stickers waarschijnlijk hebt weggehaald om de xbox open te kunnem maken.

de F schijf kun je niet formateren omdat je deze niet hebt. Dit is voor grootere hardeschijven.

Als je ooit xbox live wilt gebruiken had je beter een chip kunnen kopen. Deze kun je uitzetten en dan kan je wel op xbox live en dat kan met de softmod niet. Groot voordeel dus van een chip. De nieuwe generatie chips heeft zelfs een mooi lcd'tje :P

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Crosspost en "Illegaal" = slotje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.