[Access]UPDATE voor kolom in tabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 00:03
Ik moet in een tabel verschillende waarden aanpassen, waaronder een kolom voor de luchtdruk. Deze moet ik door 100 delen. Nu kan ik dat elke keer doen door de kolom te kopieren naar excel, veranderen en weer terug kopieren.
Maar ik dacht dat het hiermee ook zou moeten werken:

code:
1
UPDATE [debilt_hirlam] SET [pmsl] = [pmsl]/100;

Alleen het werkt niet, het enige wat ik te zien krijg is de kolom in zn orginele staat, onbewerkt dus. Ik heb het gegevenstype van de kolom ook al veranderd naar numeriek maar dat helpt niets...

Verwijderd

Lijkt me niets aan de hand te zijn met je statement....
Weet je wel zeker dat het een gewone tabel is die je wilt updates, en niet toevallig een query die niet updatable is ?

• DarkShadow
ik snap het al, heb de query afgesloten en opgeslagen, en toen werkte hij wel... :)

Alleen kan niet echt zeggen dat het zo veel sneller gaat dan in excel ff doen :{

Bovendien doet hij het ook nog eens niet in 2 cijfers achter de komma

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

DarkShadow schreef op 12 maart 2004 @ 11:35:
ik snap het al, heb de query afgesloten en opgeslagen, en toen werkte hij wel... :)

Alleen kan niet echt zeggen dat het zo veel sneller gaat dan in excel ff doen :{

Bovendien doet hij het ook nog eens niet in 2 cijfers achter de komma
Snelle Henkie _/-\o_ . Jij knipt, plakt, formule erover heen en knipt en plakt terug sneller dan dat je in access een query laat aflopen? ;)

En ik gok erop dat je je veld op integer/geheel getal hebt staan. Verander dat maar eens in single of double. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• DarkShadow
Niesje schreef op 12 maart 2004 @ 12:21:
[...]

Snelle Henkie _/-\o_ . Jij knipt, plakt, formule erover heen en knipt en plakt terug sneller dan dat je in access een query laat aflopen? ;)

En ik gok erop dat je je veld op integer/geheel getal hebt staan. Verander dat maar eens in single of double. :)
ja dat doe ik echt sneller :), vooral omdat het in excel al automatisch berekent wordt (plaats elke keer dezelfde kolom over de ander heen), en het zijn 30000 records he die die moet doorrekenen, dus daar istie elke keer best lang mee bezig :?