[quote]
Spider.007 schreef op 15 maart 2004 @ 10:27:
Waarom lees jij zo selectief over mijn opmerkingen heen, echt verbazingwekkend

Maar ik geef wel iets extra onderbouwing.
Het punt wat daar wordt gemaakt dat je beter een div kunt maken waarvoor je 1 css hebt voor een webbrowser, en 1 css voor een handheld, in plaats van een tabel van 700px, die niet zal passen op een handheld.
Alleen al je opmerking klopt van geen kanten. Het wel of niet gebruiken van een table heeft niets maar dan ook niets te maken met het feit of iets op je handheld te zien is. Ook aan een table kan ik een andere css rule hangen, ook bij een table kan ik de childs specificeren via css.
Als ik een div 700px breed maakt past deze ook niet op je handheld, dus wat in vredesnaam wilt een auteur nu met dit voorbeeld bereiken. Tables afschilderen als de boeman.. dat is het enige wat hij wilt bereiken. De argumentatie is echter onder de maat. Elke element kan ik zo stylen dat het niet meer op een handheld past. Dat heeft niets te maken met tables.
Daar ben ik het mee eens; je moet je eerst richten op het structureren van de content; en pas daarna naar je layout gaan kijken
Als je niet weet wat je layout wordt, hoe kun je dan structuur in je content aanbrengen? Dit is iets wat altijd samen zal gaan. Ook content heeft een layout, een textuele layout in de vorm van eerst title, dan teaser, dan body, etc. Maar is dat wel altijd zo? .. is dat wel de vaste structuur? ..
Als je een externe CSS file gebruikt kun je het bandbreedte gebruik verlagen. Alle opmaak in de HTML code zal de bestandgrootte doen toenemen
Dit heeft wederom niets te maken met tabeless layouts en standards. Op het moment dat ik in een standards based xhtml document inline styles ga gebruiken, zal het document nog steeds voldoen aan de standaarden en valideren als valid. Afhankelijk van je http headers wordt get geheel nog gecached ook.
Het punt waar het in het artikel van de auteur over gaat is, dat hij aangeeft, dat door het gebruik van standards, je bandbreedte bespaart omdat je css file wordt gecached. Dat komt bij mij over als je hebt de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt. Het is complete stierepoep wat hij hier verkondigd.
Al maak ik een html 3 document, met marquee, blink en alle ranzige shit erin, en ik zet in de head een stylesheet referentie, dan wordt die stylesheet referentie gecached. Dat heeft niets te doen met standards.
Het punt is wederom dat een goede semantische structuur in elke browser leesbaar is; een CSS is er dan om het mooier te maken.
Het punt hier is dat het ene moment hij beweerd dat je nooit meer rekening hoeft te houden met meerdere platformen, en het andere moment wel. Dat klopt gewoon niet.
Jij hebt voorbeelden van 'betere' artikelen?
Er zijn genoeg voorbeeld van betere artikelen. Een gedeelte van alistapart staat ermee vol, complete goede weblogs zijn gewijd aan standards, en dan niet alleen het oeveloze geblaat, gepreek en naäperij, maar echt goede artikelen met praktijkvoorbeelden.
Mijn hele kritiek op het artikel gaat met name om het feit, dat de auteur wel een dergelijk artikel durft te publiceren maar zaken zo grof door elkaar haalt dat er een vertekend beeld wordt geplaatst. Ga niet zaken verkondigen qua standards als je zelf niet eens weet wat het zijn.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 15-03-2004 11:57
]