Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:22

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik zoek informatie (ervaringen van mensen) over het Corinex LAN via powernet systeem, is er iemand die dit al heeft geprobeerd, hoe beviel dit, waar moet ik op letten, wat moet ik wel/niet doen?
Alvast bedankt voor de moeite om hier te posten _/-\o_

Grtz,
Armageddon

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:22

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
[Bob]
Can we kick it?
Yes we can
*sociaal schopje
[/bob]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:00

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Conclusie
De Corinex oplossing om te netwerken via het stopcontact werkt, maar liefst met kleine stukjes data. De snelheid zakt zienderogen als er grotere bestanden overgedragen moeten worden. Bovendien werkt het systeem alleen maar binnen eenzelfde stroomgroep. Bijgevolg kunnen we dit alleen maar als een noodoplossing aanbevelen: als je geen draadloos LAN wilt of kunt gebruiken en als een gewone netwerkverbinding onmogelijk is.
linkje http://www.diskidee.nl/print?id=4481

beetje zoeken doet wonderen ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Hubert op 16-03-2004 13:23 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik geef deze ook eens een kick :)

Ik zie het ook als mogelijke oplossing om mijn mail/web/ftp-servertje makkelijk in een andere ruimte te krijgen. Boren door het beton van een (buiten)muur van mijn flatje zie ik niet zo zitten.

En wat prijs betreft hoeft het ook niet duurder te zijn als een Wireless oplossing (wat me voor een servertje toch weer minder lijkt ivm met beveiliging en de weer de betonnen muur). De E-Tech LAN Elektrischnet (RJ-45) zag ik bijvoorbeeld voor 65 euro. Als je zo'n ding weer aansluit op een switch kun je meerdere computers in een ruimte ermee van internet voorzien.

Jammer dat ze niet hebben getest wat er met de verbinding gebeurd als je een zwaar aparaat als een wasmachine aanzet in dezelfde groep.

Ik ga maar eens kijken hoe de stroomgroepen bij mij ingedeeld zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.