[win2k3] roaming profiles?

Pagina: 1
Acties:

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Ik heb hier win2k3 enterprise draaien op een server in een domein met AD. Daarnaast heb ik meerdere client machines die daarop kunnen inloggen. Nu is het volgende het probleem:

Het moet zo zijn dan de users kunnen inloggen op de server en dat ze dezelfde mailtjes weer hebben als op alle ander client machines. Dit zijn overigens gewoon pop3 mailboxen op het internet. Nu heb ik dit geprobeerd met roaming profiles, maar als ik dat doe wordt het internet op de client machine wel ineens ERUG traag :? Bovendien wil hij als ik Outlook Expresse opstart dat ik een identiteit aanmaak, als ik deze aanmaak dan wil hij niet overschakelen, en word Outlook expresse afgeloten :/

Iemand enig idee hoe ik dit juist kan aanpakken? Het hoeft van mij persee niet met roaming profiles, maar ik dacht dat dit de enigste optie was zodat de verschillende gebruikers op verschillende clients toch altijd de mail van outlook expresse bij de hand hebben.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
met outlook express kan het niet, met outlook (uit het office pakket) wel: je kunt de pst op een server plaatsen door de registry te wijzigen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• ygma!l
Iemand een oplossing zodat Outlook expresse kan blijven gebruikt?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27
Outlook express bewaart zijn mail data in de "Local Settings" folder, en dat is voor zover ik weet niet te wijzigen, maar ik heb daar ook nooit echt naar gekeken.

En zoals de naam al zegt is die map "Local" (IE temp files etc), dus wordt die niet meegenomen in de roaming profile.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Phantom schreef op 13 maart 2004 @ 20:02:
Outlook express bewaart zijn mail data in de "Local Settings" folder, en dat is voor zover ik weet niet te wijzigen, maar ik heb daar ook nooit echt naar gekeken.

En zoals de naam al zegt is die map "Local" (IE temp files etc), dus wordt die niet meegenomen in de roaming profile.
JA is wel te wijzigen

Tools --> Options --> Maintenance --> Store folder

Voor de engelse versie dus :)

NL weet ik niet, vertaal en vindt ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ygma!l
Gunner schreef op 13 maart 2004 @ 20:13:
[...]

JA is wel te wijzigen

Tools --> Options --> Maintenance --> Store folder

Voor de engelse versie dus :)

NL weet ik niet, vertaal en vindt ;)
Extra --> Opties --> Onderhoud --> Archiefmap

Hey bedankt. Ik ga vanmiddag als ik nog even tijd heb het direct uitproberen. Ik houd u op de hoogte ;)

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27
Kijk eens aan.. weer wat geleerd :)
Pagina: 1